{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.587 visninger | Oprettet:

Retur af indskud - Hvad siger loven? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg havde en lejlighed som jeg nu har opsagt. Jeg opsagde den d. 7- 12- 2011. Dvs jeg havde 3 måneders opsigelse og skulle betale for Janar, Februar og Marts måned. Jeg fra flyttede lejligheden allerede i februar. Skulle så over og aflevere nøgler en ge før mit lejemål sluttede. Her havde han allerede istandsat lejligheden. Om hvorvidt det er lovligt ved jeg så ikke, Men vi skriver nu d. 7-5-2012 og har stadig ikke fået rest indskud tilbage eller modtaget en opgørelse.

Hva har jeg af krav? har været ved at google det men uden held så håber der evt var nogle kloge hoveder herinde som kender mere til det end jeg selv gør.

Skal lige siges jeg har rykket udlejer for det 2 gange den der er sket noget?

Mvh & På Forhånd Tak

Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retur af indskud - Hvad siger loven?
  • #1   7. maj 2012 Kan jo være indskuddet var mindre end den efterfølgende håndværkerregning

  • #2   7. maj 2012 Private udlejere vil ALTID, ALTID, ALTID bare ha' penge ud af deres lejere..

  • #3   7. maj 2012 Uanset hvad skal jeg vel stadig modtage en opgørelse?
    Har kun boet i lejligheden i 5 mdr. Der skulle males og skiftes et tæppe og det tror jeg da ikke løber i 12.000 men ved det ikke.


  • #4   7. maj 2012 Henrik M: Ja det er jeg klar over, men vil bare gerne vide hva jeg har af krav?

    Ville elske at smide paragraffer og lovkrav i hovedet af det svin.


  • #5   7. maj 2012 han må for det første ikke istandsætte lejligheden før i har synet den sammen, nu kan han faktisk ikke tillade sig at kræve penge for det han har lavet da det er sket før lejligheden er synet...

    for det andet SKAL du have en eller anden form for opgørelse...


  • #6   7. maj 2012 Havde det på fornemmelsen det med han havde gjort lejligheden i stand før vi havde synet den sammen. Kunne da evt prøve at slynge den i hovedet af ham. smiley

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #7   7. maj 2012 Har du kigget hos lejerenes LO ?

  • #8   7. maj 2012 Lasse: Jamen når mit lejemål ikke engang var ophørt er det jo svært at have aftalt noget med ham. Regnede med vi skulle kigge på den da jeg skulle aflevere nøgler men der dukkede han ikke op.

    Trucker: Ja har læst og læst derinde synes bare ikke jeg kan finde noget konkret.


  • #9   7. maj 2012 Lasse S: Kender intet til reglerne, så kan godt være jeg er helt forkert på den, men Antonsen råder vel over lejligheden indtil ultimo marts..? Kan udlejeren så bare istandsætte den før uden at aftale det først. Hvad nu hvis han skulle bruge lejligheden et par uger i marts - til hvad ved jeg...?

  • #10   7. maj 2012 Lasse...han skriver jo: "Skulle så over og aflevere nøgler en uge før mit lejemål sluttede"



  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #11   7. maj 2012 Man får dæleme ikke malet meget og skiftet tæppe for 12k... tror du skal være helt stille og håbe at der ikke kommer en ekstra regning..

  • #12   7. maj 2012 Kommer vel an på hvor stor lejlighen er:-)

    Hvorfor maler man ikke selv?

    Jeg har malet alle mine lejligheder selv og fået fuld indskud tilbage hver gang


  • #13   7. maj 2012 Er egentlig ligeglad med pengene vil bar have det afsluttet. Og jeg vil også mene det er min lejlighed indtil lejligheden er opsagt og jeg har afleveret nøgler så har han da ikke en skid at gøre der?



  • #14   7. maj 2012 lejligheden er 55 kvm og jeg tilbød også selv at skifte tæppe og male. Men det måtte jeg ikke.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #15   7. maj 2012 Selvfølgelig må udlejer/ejer have en nøgle. det må de nu og det måtte de også for 50 år siden !!

    Det er Ejers problem hvis der springer et rør eller der er bøvl med andre installationer. er det muligt, så skal man informere lejer inden indtrængen, men ved akut opstået skade må ejer/udlejer skaffe sig adgang ved egen hjælp.

    Når man fraflytter skal man enten betale 14 dages ekstra leje til renovering eller fraflytte tidsnok til at renoveringen kan nåes inden lejekontraktens udløb !!

    Der er mange steder hvor boligforeningen/udlejer har en aftale med et malerfirma om renoveringen. så ved man hvad standart der er malet efter, da det ikke er os alle der er lige gode med en pensel.

    Maling af en 2 værelses lejlighed på 50m2. både væge og loft koster ca 15000,- hvis der er meget beskidt eller der skal tapetseres så stiger prisen.

    Gulvtæppe koster ca 200/m2 + ca 100/m2 til montering.


  • #16   7. maj 2012 Brian S
    hvor har du de oplysninger fra med at det koster så MEGET at få malet så LIDT..

    jeg er ved at fraflytter min lejlighed på 70 kvm. og der skal jeg betale 3500-4000 kr for at få malet den+ der er en ny lås til døren med i den pris også


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #17   7. maj 2012 Et malerfirma tager 350,- - 400,- i timen + moms. Det er ca 4000,- pr dag for 1 maler. Og han maler altså ikke en hel lejlighed både væge og lofter på en enkelt dag, og uden materialer....

    Det tager 2 malere 1,5 dag at male en 2 værelses lejlighed, væge+lofter alt skal have 2 gange og en masse afdækning og så koster maling jo heller ikke gratis.


    Virker måske dyrt men det er prisen.


  • #18   8. maj 2012 Udlejer har 14dage til at komme med renoveringkrav fra den dato du aflevere nøglerne, ellers kan du kræve hele dit indskud tilbage.. Har selv lige stået i samme situation.. smiley

  • #19   8. maj 2012 bor til leje hos en privat, men det kan jo selvfølgelig være han maler den selv og ikke tager noget for arbejdslønen så det kun er malling jeg skal betale for. skal jeg ikke kunne sige

  • #20   8. maj 2012 Han må ikke ha nøgle til lejeligheden. Den lov er ikke ændret.....


    Vis lejeligheden er istandsat før i får lavet skøn og syn. Så har han lige mistet af. Du skal ha dit fulde indskud tilbage da lejeligheden så er iorden, Han kan ikke kræve en skid af dig,

    Så du laver bare et skøn og syn nu. Det er hans tab. Har lige været møllen igennem.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #21   8. maj 2012 @ Magnus.

    Ikke nok med at udlejer/ejer godt må have nøgle.. de SKAL have en nøgle...


  • #22   8. maj 2012 Problemet i DK er at udlejer er beskyttet. Og den om at private udlejer ved beholde penge tror jeg ikke på. Ofte er det de store firma der snyder med sorte håndværker, falske faktura osv.

    For at komme til sagen:

    1) Du skal kontakte en advokat. Bor du i en stor by (århus, odense osv) vil der evt. være mulighed for gratis retshjælp, jeg har selv brugt jurastuderende til at lave mit arbejde, men de rigtige advokater har også gratis retshjælp engang om ugen. Søg på google eller kik i den lokale avis

    2) Som det er bleven nævnt så skal i syne lejligheden sammen. Hvis du flytter ud før din egentlige opsigelse og udlejer kan udleje lejligheden med det samme igen, får du også penge! Dvs. så skal der modregnes, udlejeren skal ikke få to gange penge for samme måned!
    I dette tilfælde kan du høre den nye lejer hvornår han/hun er flytttet ind.

    3) Jeg kan ikke huske fristerne mhp. tilbagebetaling, men tror jeg fik en opgørelse ca 14 dage efter fraflytning. Desuden blev der tilbageholdt 500 kr for vand/varme/el som jeg fik tilbage senere.

    Mit bedste råd er som sagt at opsøge en advokat. Du skal nok regne med du får en pænt peberet regning, men bare klag på den. Jeg fik alle mine penge tilbage da firmaet havde fusket med alt. De gør det fordi de kommer afsted med det i 90% af tilfældene, så det gælder bare om at holde på!

    P.s. den med at renovere selv, må man godt. Det er ULOVLIGT at forbyde det... Realiteten er dog den at det skal gøres håndværksmæssig forsvarligt. Dvs. hvis du uden uddannelse maler får du nok alligevel en regning. Derfor er det i praksis altid udlejer der står for renovering...


  • #23   8. maj 2012 Måske du kan finde noget her, har ikke selv læst det igennem,

    http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=12


  • #24   8. maj 2012 Takker for alt info fra jer gutter.
    Modtog i dag brev fra ham med opgørelse og en check. Kom til at betale 6100 for at få malet og 800 for at få skiftet et tæppe. Så er egentlig okay tilfreds. Eller nej synes det er dyrt at få malet men sådan er det jo nok bare når de skal have 310 i timen smiley


  • Silas L
    Silas L Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   9. aug 2014 Hej! jeg har gode nyheder! - fristen for udlejer til at gøre mangler gældende løber 14 dage efter du fraflyttede, dvs. i februar.

    Hos http://www.depositum.nu kan du gratis komme i gang med sagen, og du betaler maksimalt 25% af det som du vinder på den i salær, dvs. 25% af 6.100 + 800, maksimalt 1.725 kr i salær. Du skal intet gøre ud over at sende lejekontrakt, og du vil derefter få sagen helt til byretten uden nogen risiko.

    Da din sag er fra i 2012, er den ikke forældet, du kan altså lige score minimum 5.175 kr. på 5-10 mins arbejde smiley


Kommentér på:
Retur af indskud - Hvad siger loven?

Annonce