{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove i bilen til dhb?
  • - FUCK YEAH -
    - FUCK YEAH - Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Svar: 161
    #1   30. maj 2012 Ja, det er der ingen der forhindre dig i!

• #2   30. maj 2012 NEEEEEJ for satan det er det mest ulovlige du må gøre der nede. Du må gøre ALT andet inde at sove i din bil...........

• #3   30. maj 2012 Nå okay har bare hørt at man ikke må nemlig.
    må man så have sin bil til at stå ved dem der har campingvogn med?
    For skal nemlig køre med nogen der skal have camping vogn med men må jeg holde med min bil sammen med dem eller?

• #4   30. maj 2012 Jacob
    haha.

• #5   30. maj 2012 Ikke hvis det er en gulpladebil og du har tænkt dig at sove bagi smiley

• #6   30. maj 2012 morten - ligemeget hvad du gør, så lad vær at sove i din bil! crime sleeper smiley

• #7   30. maj 2012 nej det er en hvidpladet. Det nemlig golfen. smiley
    står nemlig og har en dame der gerne vil med, men gider ikke have telt med, så vil sove i bilen men vil ligge sammen med dem jeg skal køre med og de har campingvogn med.

• #8   30. maj 2012 vectra´power *
    hvorfor?

STFU .
    og hvad mener du med det?

• #9   30. maj 2012 STFU .
    Det er registreringsafgiftsloven, der forhindrer dig i dét. Det er ikke fordi det rent praktisk ikke kan lade sig gøre. Det er fordi man har fået den billige afgift på betingelse af, at man bruger varerummet til godstransport og ikke andet.

• #10   30. maj 2012 øhh hvis du mener min 20v turbo så syntes jeg faktisk du skal læse teksten om hvad der står om bilen. Og hvis du stadig er i tvivl så må du sådanset gerne se min reg test der til. og de har intet at skulle sige...

og været der nede 1år i den, men nu er det så den anden jeg skal have med for 2år.

• #11   30. maj 2012 STFU .
    Han spørger om, hvorvidt man må. Og til dette er svaret nej under de forudsætninger, jeg stiller op. Så er det for så vidt irrelevant, om man vælger at gøre det alligevel smiley

Konsekvenserne er jo som bekendt ret store, hvis man snuppes i at bryde registreringsafgiftsloven.

• #12   30. maj 2012 Og en bøde i samme størrelsesorden i mange tilfælde.

• #13   30. maj 2012 Hahaha Morten smiley

• #15   30. maj 2012 Så længe det ikke er en fast monteret del er der ingen hindring i at sove bag in en varevogn !

• #16   30. maj 2012 HARTMANN
    Jo, det er et brud på registreringsafgiftsloven. Det har jeg fået bekræftet skriftligt af en jurist fra SKAT. det gør i øvrigt heller ingen forskel, om man gør det i Danmark eller i udlandet.

• #17   30. maj 2012 Så find det på skrift... Vil ihvertfald gerne have det så

• #18   30. maj 2012 Det er en mail, jeg har fået i indbakken inde på TastSelv. Giv mig din mail-adresse, så skal jeg sende det, vedkommende har skrevet, til dig.

• #19   30. maj 2012 Scootz-racing@hotmail.com ...

Og tak. Det er rart lige at have når man nu bruger den til den slags

• #20   30. maj 2012 Så er det sendt af sted. Svaret er ret klart og tydeligt smiley

• #21   30. maj 2012 bare husk ikke at have nøgle på dig hvis du har været beruset kender nogle der blev nappet selvom de bare sad i deres bil fulde uden at have kørt så ik sov en brandert ud der

• #22   30. maj 2012 er da ellers sikker på du godt må sove bag din gulpladet bil så længe det bare ikke er fast monteret seng men bare en madras eller luftmadras.

• #23   30. maj 2012 Har du noget, der beviser din påstand? Jeg har nemlig beviser på det modsatte, jf. ovenfor.

• #24   30. maj 2012 Nej jeg har ingen beviser for det, det er bare hvad jeg har hørt.

men har du beviser for det modsatte må dette jo være rigtigt smiley

• #25   30. maj 2012 Bay

Har også fået at vide at jeg gerne måtte sove i min gulplade bil, så længe det ikke var fastmonteret. Altså en rullemadras eller luftmadras på gulvet var i orden.

Men fik det ikke på skrift.

• #26   30. maj 2012 Og det er forresten fra skat jeg fik det at vide. Men igen, hvis reglerne er så indviklede at de ikke selv kan finde ud af dem. Så er det nok sikrest at lade være.

• #27   30. maj 2012 N B G L
    Jeg har på skrift fra SKAT, at man hverken må fastmontere senge eller opholde sig i varerummet. Jeg spurgte sågar direkte, om man måtte sove på varerummets gulv, hvortil svaret var nej.

• #28   30. maj 2012 Hmm ok, synes bare det mærkeligt at en anden fra skat, kan sige noget helt modsat så.

Ikke fordi jeg tvivler på det rigtigt hvad du siger, men synes det er forkert at de siger noget forskelligt hvis de ikke har 100% styr på det.

• #29   30. maj 2012 Du kan da lige få et uddrag:

Spørgsmål til SKAT:

<b>Vil det samme gøre sig gældende, hvis man sover direkte på 'gulvet' i varerummet? Der vil jo i så fald ikke befinde sig personvognslignende udstyr i varerummet - men intentionerne er jo til gengæld akkurat de samme.

Vil de danske regler fortsat gælde, selv om vi kører syd for grænsen? Umiddelbart kunne jeg forestille mig, den fortsat ville være under dansk lov om registreringsafgift og at de samme regler dermed var gældende?
    </b>

Svar fra SKAT:

<b>Ja, det samme er gældende - det er et varerum og personer må således ikke opholde sig deri.
    Varerummet skal være konstrueret til og bruges til godstransport og ikke andet.

Du har helt ret, syd for grænsen er bilen stadig indregistreret på danske plader og er afgiftsberigtiget
    efter registreringsafgiftsloven, så derfor gælder de samme regler.
    </b>

Mail'en er ret indforstået. Man skal læse hele sammenhængen, før det giver 100 % mening. Men det skulle være til at forstå budskabet.

• #30   30. maj 2012 Ja, har bare fået et ret anderledes svar. Det er det der undre mig. For det var da blevet dyrt hvis jeg var blevet taget i det så..

• #31   30. maj 2012 Er dog godt klar over at bilen i min profil er 100% ulovlig indrettet. Men blev oplyst om at jeg godt måte sove på madras på gulvet.

• #32   30. maj 2012 Jeg ville i hvert fald ikke turde tage chancen! smiley

Problemet er jo også, at selv om det skulle vise sig at være løgn, så kan SKAT i princippet godt beslaglægge bilen, indtil sagen er afgjort, hvilket kan tage lang tid. Så uanset hvad ville jeg lade være!

• #33   30. maj 2012 Afgiften på autocampere er dyrere end gulplade. Men det bliver ikke til en autocamper bare firdi der er enseng.

• #34   30. maj 2012 ja ved godt den er dyrere og at det kræver diverse køkkenting, men alligevel.. Synes bare det er en hård straf op til hvidpladet, så længe man ikke ligefrem har monteret sæder bagi.. Men ved godt at reglerne er sådan, men alligevel.. Har selv planer om at sove bagi i en varevogn til DHB og må ærlig indrømme at jeg synes det er total langt ude hvis man kan blive knaldet sådan et sted.. Kan forstå på en rasteplads et sted, men til dhb..

• #35   30. maj 2012 Det kommer vvel an på om det er privat område, eller offentligt.

• #36   30. maj 2012 Det er komplet ligegyldigt om det er på privat eller offentlig vej. Man misbruger formålet med bilen og bryder derved loven - uanset om det er til DHB, hjemme i haven, i Afrika eller et andet sted.

Kan i øvrigt ikke se, hvorfor det er mindre rimeligt til DHB end på en rasteplads, men det er måske bare mig, der har et anderledes syn på det smiley

• #37   30. maj 2012 Ville nu mene det var okay på privat grund, ligesom bilen gerne må være tunet osv. Du må vel gerne sove i bilen som ikke er indregistreret?

• #38   30. maj 2012 Men det er desværre ikke mig der laver reglerne ..

• #39   31. maj 2012 Der er forskel på, om den er indregistreret eller ej. Er den indregistreret, så skal den - uanset privat eller offentlig grund - leve op til de forhold, den er registreret under.

Det samme gælder jo i øvrigt for en tunet bil, nu hvor du nævner det. Er den indregistreret, så skal bilen være godkendt, uanset om den står på privat grund, på en trailer eller lignende.

• #40   31. maj 2012 STFU
    Det har du ikke ret i. De andre tilfælde, du nævner, er lovlige - fordi bilerne ikke er indregistreret. Er bilen derimod indregistreret, sondres der ikke mellem privat og offentlig grund.

• #41   31. maj 2012 Bay
    Er du helt sikker på det? Jeg har læst hvad du har skrevet. Men hvis min bil holder parkeret i en lukket garage på min egen grund, og jeg vælger at sove i den, er det så også ulovligt?

Hvad man laver med sin egen ejendom på egen grund, er vel i og for sig ligegyldigt? Ligesom at man gerne må lade sin 15-årige søn køre i sin indregistrerede bil på egen grund? Det kan SKAT jo ikke gøre noget ved.

Jeg spørger kun om ovenstående fordi jeg undrer mig.

Vandel Flyveplads er privat grund ejet af en greve.

• #42   31. maj 2012 Det var godt nok satens! At SKAT er syg ei roen vidste vi jo godt, at de er knaldhamrende sindsyge vidste jeg dog ikke..

Bay har i prinicippet ret at en bil som er indregget skal opfylde de regler der nu engang er...

DOG vil jeg mene at SKAT er langt ude hvis man ikke må sove i ens bil på privat grund (som jeg tænker også Vandel flyplads hører ind under). Men som man kan læse ud af Bays tekst så er det nok en omgang i retten man skal...

Og hvem der får ret er svær at sige da det er et skattespørgsmål smiley De burde ændre de regler, eller man skulle lave en demonstration, alle guleplade biler til rådhuset og sove en nat smiley Ville nok være sjovt at se hvad der skete så smiley

• #43   31. maj 2012 Anders J
    Du kan parkere bilen på månen og så er den fortsat indregistreret og dermed omfattet af registreringsafgiftsloven. Den er også omfattet, selv om den holder i din garage smiley

For at tage et andet lignende eksempel, så bliver man også beskattet af værdien af fri bil, selv om bilen bare holder i privat garage hele året.

• #44   31. maj 2012 Har snakket med skat og politi idag om man må sove i sin gulpladet bil.

Jeg sagde til dem at jeg skal til dhb sammen med en ven og han har en varevogn og om det var lovligt for os at sove i bag i bilen.

begge deres svar lød sådan: så længe det er på enten en madras, liggeunderlag eller kuftmadras så er det lovligt at gøre det. men at man ikke måtte sætte en fastmonteret seng ind bag i den da man så ville skulle betale afgift på bilen.

har desværre ikke nogle beviser på samtalen med dem. det vare bare hvad de sagde til mig.

skal ikke selv sove i en bil jeg ville bare høre det fra dem af hvad de sagde.

• #45   31. maj 2012 Så må folk jo selv afgøre, hvad de tror på. Jeg ville ikke turde tage chancen, hvis det var mig.

• #46   31. maj 2012 Altså ifølge færdselsloven må du ikke, og det er færdselsloven som gælder, men nøøj hvor har jeg sovet tit i min bil deroppe, eller... 4 af de år jeg har været deroppe var i bilen jeg sov smiley

Corolla
    BMW
    Kadett D
    Avensis Van

• #47   31. maj 2012 bay.

lige præcis, men må indrømem at hvis det var mig ville jeg nok bare tage et telt med at sove i for at være på den sikre side smiley

Dichael
    ja det er færdselsloven der gælder der inde men den bliver bare ikke håndhævet hverken af politi eller folk, flere køre rundt på atv'er osv der inde uden plader på uden der sker noget, sidste år var jeg "nabo" til en der midt om natten fra lørdag til søndag satte sig ud i sin bil og begyndte at lave hjulspind osv. politiet kom så og han gik ud af bilen og han var så stiv så han ikke kunne stå på sine egne ben politiet sagde bare han skulle lade bilen være andet skete der ikke.

men tilbage til emnet smiley

• #48   10. jul 2012 mange tak alle sammen haha. smiley

• #49   10. jul 2012 Du må ik sove i den....mens du kører 402m....:-P

Kommentér på:
Sove i bilen til dhb?

Annonce