{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.583 visninger | Oprettet:

Mit oliefyr i huset brænder dårligt og ryger {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber der er nogle kloge hoveder på oliefyr herinde. Mit oliefyr er begyndt at ose sort røg ud af skorstenen, hvilket jeg kan forstå er fordi den ikke brænder rent og dermed ikke udnytter olien godt nok.

Men hvorfor? Jeg har haft brænderiers ude og rengøre men lige lidt hjalp det. Prøvede at skifte til en mindre dyse (gammel) jeg havde liggende men samme resultat... Sort røg.

Kan det være dysen alene eller er der mon andre mere alvorlige problemer? Al hjælp vil blive værdsat meget, og ja- jeg ved godt man bør ringe efter oliefyrsservice men for få penge er der nok af, så hvis jeg selv kunne fikse det... Ja så var det sgu at foretrække.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit oliefyr i huset brænder dårligt og ryger
  • #1   8. jun 2012 Der skulle stå haft brænderen ude....

• #2   8. jun 2012 Hvornår er kedlen sidst blevet renset? Hvis det ligger slagger i bunden, kan det godt være det.

Ellers kan det være det bare skal have et service og justeres.

<b>AJay

• #3   8. jun 2012 Prøv lige at se om der skulle sidden en masse crap i "indsugningen" nogle oliebrændere har en låge der justerer luftmængden, kan også være den der ikke åbner nok.....

• #4   8. jun 2012 Har du haft det store rør af brænderen der går ind i kammeret?

• #5   8. jun 2012 tror det bedste du kan gøre, er at tage brænderen med til VVS og få den indstillet og serviceret.. det kan hurtigt betale sig..

Hvad med returløbet - det er vel ikke stoppet = olien bliver i brænderen

• #6   8. jun 2012 Jeg har kun renset bunden af kedlen som jeg kunne komme til fra brænderåbningen, ellers er det vist en del år siden den er blevet renset.

Jeg har haft det store rør af brænderen. Pas vedr. returløb, men skal prøve om jeg kan blive klog på det.

• #7   8. jun 2012 hmm, kan godt være dysen og en god gang rensning. Husk nu lige lovkravet smiley der skal service på et oliefyr hver år

mvh Henrik

• #8   8. jun 2012 Nå, nu fik jeg lukket helt op for kedlen - og puha for en omgang. Den var mere end stoppet - jeg er imponeret over at fyret i det hele taget kunne brænde. En stor flaskerenser, og så pine den gamle Nilfisk støvsuger der bruges til alt det vi ikke vil lade vores alm. støvsuger suge var det doktoren anbefalede smiley

Så efter rens i alle ender og kanter, så kører den nu igen - uden sort røg. Men skifter nu alligvel dyse snart, bare for en god ordens skyld.

Kommentér på:
Mit oliefyr i huset brænder dårligt og ryger

Annonce