{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til en autolaker! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en cykel med kulfiberstel. Stellet er ikke malet, men kun lakeret så kulfiberen er synlig. Der sidder diverse mærker på stellet (producent, model osv.) men jeg er lidt i tvivl om de også har fået klarlak.

Er det muligt at slibe mærkerne ned, uden at slibe helt igennem klarlakken og ned i kulfiberen. Og så derefter give klarlak igen så stellet står nylakeret, uden nogen former for mærkater?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til en autolaker!
  • #1   4. sep 2012 vis jeg har for stået rigtig så er det kun lige overfladen du vil ha væk så tag noget meget fint kornet sandpapir og vand slib det og gøre det grundigt rent bag efter smiley

• #2   4. sep 2012 tror da mærkerne et klistret ovenpå lakken, det lyder mærkeligt at de har sat mærkerne på før det har fået klarlak?

• #3   4. sep 2012 paer k: Jeg har før set på motorcykler at staferinger og mærker sættes på efter klarlak, for så at få en gang klarlak mere. Hvorfor må du ikke spørge mig om?
    Og er lidt i tvivl om hvorvidt det er det samme på min cykel.

• #4   4. sep 2012 okay, lyder sku mærkeligt, men det kan vel være for at klistermærker ikke skal slippe i siderne og sådan?:)

• #5   4. sep 2012 Det er da meget logisk. Det gør man for at det netop ikke skal ligne et klistermærke smiley

• #6   4. sep 2012 På med en varmepistol og lun dem lidt og forsøg at stik et knivblad ind under smiley
    Enten kan du pille dem lige af, eller også revner klarlakken hvor grænsen til mærket er og så får du den af og kan så slibe det glat.
    Det burde være til at gøre og medmindre den er blevet lakeret efter/lavet i hånden så tvivler jeg på producenten har givet den lak ovenpå mærkerne.
    Nogle privat personer der restaurer eks. motorcykler og den slags (inklusiv mig selv smiley kan godt finde på at få malet eks. en motorcykel tank i farve, så få sat stafferinger på og så givet den klar lak så klisteret er ligeså modstandsdygtigt som resten af tanken og ikke begynder at falde af osv.

Hilsen pladesmeden der arbejder med/som malere på en karosserifabrik smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til en autolaker!

Annonce