{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Uddannelse valg :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige startet som Procesoperatør, på en fabrik. Men jeg føler ikke det er mig, ikke for at jeg har noget imod det, men det er bare ikke "sjov" forstået på den måde, at det er ikke min drøm føler jeg, det var mest mine forældre der overtalte mig til at tage den uddannelse, men jeg føler mig usikker.

Men hvad er mine chancer for at gå over til noget andet?

Nu er jeg jo lidt tid inde, i en Uddannelse.

Jeg vil virkelig gerne være ambulanceredder, men det kan jeg først når jeg er 21 år. Så jeg tænkte måske at tage denne: http://www.ug.dk/uddannelser/arbejdsmarkedsuddannelseramu/transporterhvervene/redning.aspx den med autohjælp, også bagefter hvis jeg kan komme ind, så falck.

Men hvad er mine muligheder nu? Jeg følger mig virkelig usikker på det valg jeg har taget smiley

ved godt at det er BG, men der må der være nogen der kan hjælpe mig med et godt råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse valg :/
  • #1   24. sep 2012 Hvis du er usikker, så tror jeg næppe du bliver glad for det i det lange løb.
    Var jeg dig, ville jeg droppe det nuværende og gøre som du forslår. Følg dog din største drøm! hvad kan der ske??

Håber det bedste smiley

• #3   24. sep 2012 Men kan jeg komme ind på det nu? eller skal jeg vente?

• #4   24. sep 2012 Hvor langt er du henne i uddannelsen ? Hvis du er hen ad mod halvvejs, vil jeg gøre uddannelsen færdig, da det er meget svært at komme ind som falckredder Så har du da papirer på lidt, og du kan jo sikkert bruge det i sammenhæng med noget andet hvis det skulle være smiley

Men hvis du mangler lang tid endnu, så er jeg enig med Mathias og vil sige go for it smiley

• #6   24. sep 2012 Er lige startet smiley

• #7   24. sep 2012 Jeg har skiftet uddannelse flere gange. det eneste du ikke må er at færdiggøre den for så fanger fælden efter den nye reform

• #8   24. sep 2012 Hvis du ikke er halvvejs i din uddannelse så drop den. Få et arbejde hvor du har med mennesker at gøre og søg ind som redder når du er gammel nok. Det giver plus point hvis du fx har arbejdet på et plejehjem eller i en børnehave når man søger ind som redder.

• #9   24. sep 2012 Hvor lang tid tager det at blive processoperatør?

Alt andet lige ville det ikke skade at have sådan en uddannelse at falde tilbage på, ambulance-redder er et hårdt arbejde, og det kan have konsekvenser både fysisk og psykisk, så umiddelbart er det aldrig en dårlig ide at have noget andet også.
    Lidt erhvervserfaring skader heller ikke.

• #10   24. sep 2012 Kim S >> Så du mener at det bedste er at spilde tiden på en uddannelse, og lade være med at få papirer på den?
    Det er vel en læreplads, og ikke en su-berettiget uddannelse han har gang i, så han kan jo tage en anden uddannelse bagefter alligevel?

• #11   24. sep 2012 Det er en læreplads jeg har, den forgår over 4 år, hvor det er skole og praktik

• #12   24. sep 2012 Har du tjekket adgangskravene hos Falck? Der er noget med højden og syn Ihvertfald. Det du lærer på de kurser er noget du vil komme til at lærer som redder. Ellers smut til session og sig du vil i beredskabsstyrelsen også bliv uddannet brandmand. Har jeg selv gjort og har lige søgt ind til Falck.

Du lærer største delen derinde som du os vil lærer på de kurser. Der bliver du bare uddannet brandmand os. Det kan anbefales Ihvertfald.:)

• #13   24. sep 2012 Men kan man det som 18 årige?

• #14   25. sep 2012 Ja det er værnepligt. Du kan bare vælge beredskabsstyrelsen istedet for militæret:)

• #15   25. sep 2012 Men hvad med fysik osv?

• #16   25. sep 2012 har ledt på internettet i noget tid nu, og jeg kan ikke rigtig finde frem til noget smiley

• #18   25. sep 2012 Så jeg skal tage min værnepligt, også gå videre? eller hvad bliver lidt forvirret smiley

• #20   25. sep 2012 Fordelen ved beredskabet er at du bliver uddannet røgdykker inden for det halve år, hvilkey i det virkelige liv du skal vente over et år på.

Haderslev kan anbefales, jeg var i hvert fald ualmindelig tilfreds med min tid der, uden at tingene blev alt for formelle.

• #21   25. sep 2012 Som nogle af de andre siger, vælg at tage din værnepligt i beredskabsstyrelsen, når du har gjort det, så prøv at blive frivillig på et plejehjem eller lign, hvis du virkelig vil blive falckredder er det mere eller mindre et must at du på forhånd har vist du har lysten og evnen til at arbejde med mennesker, har en kammerat der er redder, og han gjorde præsic det samme,

• #22   25. sep 2012 Brian D - En uddannelse er en uddannelse.. Hvis han ikke er færdig så drop den hvis det ikke er det som man gider.. Jeg mener HVIS man færdiggør sin uddannelse kan man IKKE tage en anden MEN kun viderebygge på den.. SÅ jeg siger lige præcis IKKE at han skal færdiggøre den, men netop stoppe hvis han ikke gider.. Og det er ligemeget om det er læreplads, su berettiget, mesterlære eller taget i ghana.. Bordet fanger hvis uddannelsen færdiggøres så hvis han ikke gider er det bedst at springe fra uanset hvornår smiley

Kort sagt - Hvis du færdiggør processoperatør vil du være det resten af livet medmindre du selv betaler for en uddannelse - eller du vælger at viderebygge(opgradere) processoperatør. Nu ved jeg ikke lige helt præcis hvad sådan en laver men de kan altid videreudbygges. Så ender du sikkert bare på et kontor med papirnusseri smiley

• #23   25. sep 2012 kim S >> Det vil jeg gerne lige se på skrift... For det har jeg aldrig hørt om. Det er netop det de gør for at få folk i arbejde, altså giver dem mulighed for at få en anden uddannelse.

Til gengæld kommer du bagerst i køen på en uddannelse hvis du har været startet på en uddannelse tre gange før, sådan er det i hvert tilfælde med videregående uddannelser.

Så vis det på skrift, ellers tror jeg simpelt hen ikke på at du ikke må vælge en anden uddannelse. Min kammerat er uddannet mekaniker, men er i lære som chauffør, det er ikke en viderebyggelse af den første uddannelse, så det burde han i teorien ikke kunne?
    Hvad med en der tager en uddannelse som lærer, som senere vil ud i erhvervslivet? Selvfølgelig kan det lade sig gøre....

• #24   25. sep 2012 Tja så ved jeg det ikke.. Kender flere personer som godt nok er over 35, der har fået af vide at hvis de vil have en uddannelse skal de selv betale for den, fordi de allerede er uddannet... På skrift kan jeg ikke lige vise det, men de er blevet afvist fra at ansøge med besked om at hvis de vil uddanne sig skal det foregå mod betaling?

• #25   25. sep 2012 Eller ikke afvist fra at ansøge, men der er blevet skrevet til dem at det er selvbetalt

• #26   25. sep 2012 Umiddelbart tror jeg ikke det er sandt, men jeg vil gerne høre mere om det, hvis det er sandt.

Kommentér på:
Uddannelse valg :/

Annonce