1.181 visninger
|
Oprettet:
hvad fanden er meningen {{forumTopicSubject}}
er det bare mig eller er det noget svineri hvad jobcentrene bruger vores skatte penge på.
Nu er min far selv 55 år og sendt på job kursus. Hvor de bager chokolade kage og ser film på et 8 uger,s kursus.
kurset koster 8000 kr om ugen og hvis han ikke møder op bliver han indberettet til A kassen hvor de vil trække ham i dagpenge.
nu faldt jeg så lige over den her artikel
http://avisen.dk/murer-aktiveret-med-hitler-underskrift_113003.aspx
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
Hvis vi nu vovede os ud over kassens sider og tænkte nu, kan det være der kom noget fremgang i vores økonomi, og derved flere jobs - men uha nej, vi skal ikke leve efter "got to spend money, to make money" i et forsøg på at give arbejdsmarkedet vækst. Så hellere smide folk på intetsigende aktiveringskurser som dem der.
Kan dog fortælle dig, flere i min omgangskreds står i samme situration
jun 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 866
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Det kostede omkring 10.000 pr person og vi var vel 15-20 mennesker derinde og der kom flere til da jeg heldigvis fik arbejde.
Nu er jeg ikke en af dem der ikke gider arbejde, Jeg søger 10-15 jobs om dagen når jeg går ledig, men det er bare ligesom om at der ikke er gang i noget om vinteren når man bliver hjemsendt (Er sæsonarbejder). Loven siger desværre bare at jeg skal søge job selvom jeg er garenteret job når de starter op igen 3 måneder efter man er blevet hjemsendt. Ud af de tre måneder skal man så gå uden noget som helst i de første 5 uger fordi man har haft for meget overarbejde.
Se det på den lyse side. Din far kan nu bage chokolade kage til dig
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
hvad fanden er meningen