{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

hvad fanden er meningen {{forumTopicSubject}}

er det bare mig eller er det noget svineri hvad jobcentrene bruger vores skatte penge på.

Nu er min far selv 55 år og sendt på job kursus. Hvor de bager chokolade kage og ser film på et 8 uger,s kursus.

kurset koster 8000 kr om ugen og hvis han ikke møder op bliver han indberettet til A kassen hvor de vil trække ham i dagpenge.

nu faldt jeg så lige over den her artikel

http://avisen.dk/murer-aktiveret-med-hitler-underskrift_113003.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad fanden er meningen
  • #1   11. okt 2012 Kasse tænkning - det er Danmarks problem.

    Hvis vi nu vovede os ud over kassens sider og tænkte nu, kan det være der kom noget fremgang i vores økonomi, og derved flere jobs - men uha nej, vi skal ikke leve efter "got to spend money, to make money" i et forsøg på at give arbejdsmarkedet vækst. Så hellere smide folk på intetsigende aktiveringskurser som dem der.

    Kan dog fortælle dig, flere i min omgangskreds står i samme situration smiley


  • #2   11. okt 2012 sådan er det overhele landet har selv været på sådan et job kursus for 3-4år siden det skulle vare 6uger, det var også sådan et privat firma a2b og det hjalp overhovedet ingen i arbejde, men mange af de ældre lærte da at læse EB på nettet

  • #4   11. okt 2012 Jeg har selv været på et kursus hvor vi skulle stå og lave træbrætspil, sidde og male eller cnc fræse en lysestage. Jeg gik på "Tømrer" linjen og der var sku ikke den store udfordring i det og det var mest af alt tidspilde. Det var brøndby kommune der havde det og det lå inde på glentevej på nørrebro.
    Det kostede omkring 10.000 pr person og vi var vel 15-20 mennesker derinde og der kom flere til da jeg heldigvis fik arbejde.
    Nu er jeg ikke en af dem der ikke gider arbejde, Jeg søger 10-15 jobs om dagen når jeg går ledig, men det er bare ligesom om at der ikke er gang i noget om vinteren når man bliver hjemsendt (Er sæsonarbejder). Loven siger desværre bare at jeg skal søge job selvom jeg er garenteret job når de starter op igen 3 måneder efter man er blevet hjemsendt. Ud af de tre måneder skal man så gå uden noget som helst i de første 5 uger fordi man har haft for meget overarbejde.


    Se det på den lyse side. Din far kan nu bage chokolade kage til dig smiley



  • #5   11. okt 2012 Hold da kæft, der bliver spildt mange gode skattekroner i den offentlige sektor. Gid det var muligt at vende bunden i vejret på spanden og starte helt forfra så man kunne få ryddet ud i alle de sorte pengehuller...

Kommentér på:
hvad fanden er meningen

Annonce