{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

PS3 vs Xbox {{forumTopicSubject}}

Hej bg'er.
Jeg gået med tanken om at købe en af de nævnte spille konsoller.
Men jeg ved simpelthen ikke hvad for en jeg skal vælge...
Jeg er selv mest til Ps3, men jeg har og hørt meget godt om xbox og hørt at de fleste spil bliver lavet til den osv.
Så ville høre jer hvad for en i synes er bedst og hvorfor?
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PS3 vs Xbox
  • #1   27. nov 2012 xbox udelukkende fordi de har Forza motorsport og Forza Horizon smiley

  • #2   27. nov 2012 Som nissen siger, syntes personligt at GT5 ikke engang når det til sokkeholderne smiley

  • #3   27. nov 2012 Ja, har rent faktisk fundet et tilbud hvor jeg for Forza og skyrim med til 1500..

    http://www.elgiganten.dk/product/spil-konsol/konsol/X360250GBSKY/xbox-360-250-gb-med-skyrim-og-forza-4-essential-edition'

    Hvad synes du om den ?


  • #4   27. nov 2012 alle jeg kender som har der har xbox skifter til ps3 pgr det bedre grafik og fordi du kan meget mere med ps3

  • #5   27. nov 2012 Okay.. og er det et faktum at der er bedre grafik i ps3 eller er det bare en smagssag?

  • #6   27. nov 2012 altså jeg har begge 2, jeg vil sige det er en smags sag, xbox'en net virker bedre end på ps3 det er mere stabilit i mine øjne.
    jeg hælder mest til xbox da man kan få forza til det og der har ps3 slet slet ikk noget der kan følge med der...


  • #7   27. nov 2012 det er et faktum at grafikken er væsenligt bedre på ps3'en !

    har selv en, og ville aldrig bytte den ud med en xbox smiley


  • #8   27. nov 2012 jeg ville købe en ps3 nu også vente på at den nye xbox kommer en gang næste år mener jeg

  • #9   27. nov 2012 KLART PS3 her fra smiley jeg har både PS3, Xbox, Wii og PC smiley

    Altså intet ka slå PC, men imellem PS3 og Xbox så er det klart PS3 der vinder smiley det der er lamt ved Xbox er du ska betale for at have en live konto på Xbox.. og spillene er dyre til Xbox og kvaliteten er ikke lige så god på Xbox som det er på PS3, så helt klart PS3 er bedst smiley


  • #10   27. nov 2012 Jeg har både en ps3 og en Xbox 360 og jeg foretrækker helt klart xboxen deres online setup live fungere meget bedre end ps3 ens.....pg synes bare generelt det hele fungere bedre op boxen selv om jeg ellers altid har været playstation mand...og det med grafikken skulle være bedre på ps3 synes jeg nu ikke. Eneste fordel ved ps3 er blueray men det opvejes af de mange andre ting der er bedre på xboxen

  • #11   27. nov 2012 Hmm jaaa.. det er godt nok et svært valg må man sige..
    Men hvis jeg nu skulle købe en af dem eller begge kan i så ikke linke en model fra elgiganten til mig fra hver model, fordi der er simpelthen så mange modeller at vælge imellem at jeg ikke fatter en dyt af det hele .. så hellere spørge jer som ved noget omkring det.


  • #12   27. nov 2012 Fra hver model mener jeg en ps3 og en xbox.. smiley

  • #14   27. nov 2012 PS3 har KUN bedre grafik på spil som er levet dissideret til PS3 only... Alle andre spil som både udkommer til Xbox360 og PS3, er grafikken helt ens.

    Jeg ville vælge det ud fra hvilke titler du har lyst til at spille
    PS3 har: Heavy Rain, GT 5 og sikkert nogle andre
    Xbox360 har: Gears of War 1, 2 & 3 og alle Forza spillene.

    Personligt synes jeg også Xbox360 controller er langt bedre at holde på, man kan ikke brække begge sine tommelfingre for at bruge thumbsstiks.

    Jeg ved ikke om PS3 har nogle videotjenester, men på Xbox360 kan du leje film igennem Zune eller bruge Netflix hvis du har det.


  • #16   27. nov 2012 PS3 har Netflix.. smiley

  • #17   27. nov 2012 PS3 Har netflixx smiley PS3 ftw!!


  • #18   27. nov 2012 ps3 har også meget mere end bar netflix

    xbox har nadaog en skid kun en klam controller og en larmende blæser bad bad


  • #19   27. nov 2012 Ja det er rigtig det har mere end det, og det er også bare starten smiley

    Ja vil jeg også lige sige, at Xbox's blæser larmer SINDSYGT meget... har ingen problemer med min PS3, men den Xbox larmer ufatteligt meget og bliver varm..


  • #20   27. nov 2012 Okay .. forskellige meninger må man sige.. smiley
    Men hvad er der med det der gold medlemskab til xbox.. hvad kan man derinde og hvad med ps3 skal man også betale noget der og hvad har de?


  • #21   27. nov 2012 PS3 skal du ikke betale for noget, det er valgfrit smiley du kan betale for det der hedder plus, så får du bare rabat smiley

    Xbox skal du betale for at spille online, så vidt jeg ka huske ..


  • #22   27. nov 2012 netflix koster 79kr i måneden og så kan du se alt mulig serier ovs
    men du kan også købe spil online på playstation store til billig penge
    men ellers koster det ikke noget og spille online med mindre man køber et virkelig fuck'd spil men har ikke været udsat for at skulle betale for og spille online


  • #23   27. nov 2012 Jeg er også gået fra PS til Xbox kommer ikke til at gå tilbage. alle de gode argumenter er blevet sagt og det alene siger sig selv. jeg har endnu ikke set et PS spil her kan fange mig på samme måde som rigtig mange fede titler der er til Xbox. gears og war serien er super fed. og HALO serien er røv fed samt Forza er det bedste bilspil til konsol. en bedre menu der fugere og er er nem at finde ud af. OG sidst men ikke mindst så er der Kinect som også bare er en super fed feature.. ser ingen grund til at vælge en PS. dem der vil ha bluray kan jo købe en afspiller til 400kr hvis ikke så er der jo op til flere online steder man kan leje film i HD på Xbox.
    Og blæseren larmer ikke på den nye Xbox den er næsten lydløs det er kun den gamle model der larmer.. så det argument holder ikke for en skid.


  • #24   27. nov 2012 det der VIRKELIG trækker ned ved Xbox, er at du skal betale for at spille online.. ren skuffelse

  • #25   27. nov 2012 Det koster ikke en skid og have en konto i PSStore.
    den larmer ikke.
    mere lækkert udført controller.
    du kan bruge din PSP som controller.
    du kan leje film og streame musik
    og sidst men ikke mindst den har en skiiide god grafik smiley hvorimod xbox sutter klunke ved siden af.
    Alt i Alt
    Playstation er bare bedste !! smiley



  • #26   27. nov 2012 jeg gir emil b ret ps3 har bedre grafik også selvom spil udkommer til samme controller der er ps3 bar det bedre til alt

  • #27   27. nov 2012 PS har ikke bedre grafik det er total bullshit.

  • #28   27. nov 2012 Hvis du tager sammenligning af spil, så har PS3 klart bedre grafik ?

    Og det er da totalt lamt at du skal betale EKSTRA for at spille online on måneden, når du allerede har betalt meget ekstra fordi det er til xbox?


  • #29   27. nov 2012 DE Audio. jeg er den ulykkelige ejer af en xbox 360 og den lykkelige ejer af en PS3 og jeg syntes helt klart at grafikken er dårligere på Xbox. men det må så være en smagssag. men min xbox ligger i en kasse i et skab så jeg kan tænke på jeg brugte så mange penge på en bunke lort

  • #30   27. nov 2012 1 års Xbox gold medlem koster ca 300kr hvis man ikke kan undværre det er man godt nok en nederen person. man kan bare så mange fede ting hente 1000 vis af demoer og alle de andre fede online ting man får med for de penge..

  • #31   27. nov 2012 xbox helt klart pga netet er bedere og så har de jo oss det bedste bil spil ever forza motorsport og horisont smiley

  • #32   27. nov 2012 du har åbnet pandoras æske med fanboys fra begge sider der ikke kan se det gode i den anden.

    nuaceret billede for du kun fra folk der ejer begge konsoller.

    de har begge deres fordele. men som andre har skrevet, så fungere Xbox live meget bedre end playstaion. (måske fordi man betaler for det smiley

    og hvis det er bil spil du er til er valget nemt = Xbox.

    jeg havde som sådan ikke nogen preferencer til at starte med. men fact er at xboxen stå sluttet til i stuen. og PS3 står i en kasse på kontoret !!!!

    FLAME ON !!!!!!!!!


  • #33   27. nov 2012 Det kan godt være det "kun" koster 300 kr, men du betaler allerede ekstra for xbox spil i forhold til PS3 ? og PS3 har stadig bedre grafik..



  • #34   27. nov 2012 Lad os kalde det en (smagssag) selvom det ikke har noget med smag at gøre.. men en mening. som der ikke er hold i..

  • #35   27. nov 2012 Ja klart, de har helt klart begge deres fordele smiley Helt klart har Xbox en bedre kontroller, den er mere behalig men dog stadig lidt tung smiley

    Ps3 har bare stadig det at den har en bedre grafik og den er støjsvag, i forhold til Xbox


  • #36   27. nov 2012 Sådan Mads H

  • #37   27. nov 2012 hver person har jo sin holdning og mening om tingene smiley Nogen har ikke noget imod at betale for at spille om måneden og andre vil hellere betale mindre for spillet og stadig have en bedre eller lige god grafik smiley



  • #38   27. nov 2012 casper j dig og din bedre grafik. den kan stoppe op hvor solen ikke skinner smiley

  • #39   27. nov 2012 Hvis man kan lide et spil hvor grafikken er fantastisk og man virkelig bare kan sidde og nyde landskabet, så vil jeg da klart vælge ps3? jeg gider ikke sidde og spillet et bil hvor det er firkantet og kornet i grafikken, det er da bare nedern?

  • #40   27. nov 2012 xbox slim larmer ikke en skid har selv en og har aldrig hørt blæseren

  • #41   27. nov 2012 casper j der på være den gamle Xbox (1) du har prøvet så.;-) for den nye er fuldt ud på højde med PS3. men det kommer self an på hvilke spil du har prøvet eller set. for ikke alle er lige gode og det gælder også på PS3.

  • #42   27. nov 2012 Nej det er ikke den gamle smiley

  • #43   27. nov 2012 PS3 har bedre grafik FORDI dens gfx kan rendere skygger osv. bedre end Xbox, that's a fact, slå deres grafikchips op så kan du læse alt om hvorfor.

    Xbox skaber en ekstra udgift hvis man vil spille online pga. xbox live og det er jeg ikke fan af.

    Xbox'ens controller ligner noget der er muteret i et forsøg så den kan jeg 100% ikke fordrage.

    Når det er sagt så ud over blu-ray så kan de to konsoller det samme, det er bare spil parken der er anderledes.

    Både Xbox og ps3 har konsoller der larmer, specielt når de er snavset godt til.

    Kinect har ps3 også fået en pendant til, og var faktisk før ude end xbox.

    Alt i alt, ville jeg selv satse på en PS3, men det er så fordi det er microsoft der står bag xbox og jeg kender dem fra mit tidligere far (it mand) så hvis man ser tilbage på de metoder de har brugt før når de skulle bruge penge, så ville jeg aldrig vælge dem.

    PS3 er mit bedste bud, jeg er skide glad for min. Plus man kan sætte en masse USB devices til PS3'en. bl.a. keyboard og mus eller en ekstern harddisk.


  • #44   27. nov 2012 Og der har vi endnu en der siger det smiley

  • #45   27. nov 2012 Hvis man synes xbox controlleren er tung kunne det være man skulle gå en tur i fitness centeret og træne lidt smiley

    Hvis du køber en Xbox360 slim, siger den ingen ting... Jeg glemte at slukke min i 2 dage fordi jeg ikke kunne høre den kørte...

    Men det her er den typiske consol krig... Folk skal bare kaste mudder efterhinden.

    Jeg ville klart også tænke på hvilken consol dine venner har så du kan spille sammen med dem.

    Så igen det med at xbox koster penge at spille online, til gengæld virker det altid.. Ikke så PS3's som bliver hacket for kreditkort oplysninger og bliver lukket ned hele dage.


  • #46   27. nov 2012 jeg har begge og syntes helt sikker xbox controller er bedrer og bruge, men gider satme ikke betale for og spille online om det er 5 kr. eller 1000 kr.
    så spiller mest på min ps3 må jeg indrømme.
    men hensyn til grafik, tjek mit link der er 3 billeder sat op.

    http://www.turkcexbox.com/serbest-kursu/5402-xbox-vs-ps3-round-1-graphic.html


  • #47   27. nov 2012 Altså som jeg sagde i starten så er jeg selv lidt af en ps3 mand da jeg ikke rigtig har haft xbox og har altid købt/fået playstation.
    MEN jeg vil nu give ret i at xbox controller helt klart er en favorit hos mig da jeg synes den er langt bedre at sidde med i hånden når man spiller...
    Men at der så er bedre grafik på ps3 har jeg søgt lidt om på google og youtube der ser man rent faktisk at i nogle tilfælde er ps3 bedre og i nogle tilfælde er xbox bedre og i nogle tilfælde helt ens, så tror at grafikken er meget ens i hele taget. ( Men så siger carsten det der med gfx.. så tvivler man jo lidt... smiley
    Det med den larmer ved jeg ikke men den bliver godt varm ved jeg .
    Jeg er villig at betale men at det så virker 120 % 24/7 365.
    Og at der så også bliver nævnt at man ikke kan have ens kreditkorts oplysninger i fred hos ps3 trækker også en del ned vil jeg mene..
    hmm


  • #48   27. nov 2012 Ps3 netflix virker KUN HVIS DU HAR PS3 + medlem og det skal du betale for. på xboxen er det free.

    derud over ville jeg vælge xboxen pga alle de flere muligheder du har. har både en ps3 og en xbox, begge 2 super maskiner. men hvis jeg skulle ud og købe en af de 2 ville jeg HELT klart vælge 360'éren da den bare er mere underholdende. pga de større titler der er til den altså spil, derudover er controlleren på xboxen klart mere brugervenlig end ps3en.

    den eneste minus ved xboxen hvor ps3en vinder er at xboxen larmer. men hvis du er smart lægger du den i en skuffe hvor du lydisoler og har udluftning på. så høre du den ikke mere.

    men alt i alt ville jeg sige at xboxen er meget meget mere underholdning også er den også billiger. at du så skal betale for xbox gold er lidt træls men 1år og 2 mdr koster 300 kr så det er ikke sindsygt dyrt. og jeg vil personligt GERNE betale de 300 kr for 1år og 2 mdr for et meget mere stabilt system. her taler vi om at ps3 ikke fatter hat af at sikre deres oplysninger. (hacket op til flere gange) og der bliver tage såsom private ting, dine konto oplysninger! hvilket er skuffende!


  • #49   27. nov 2012 det med grafikken er fis.. det er MINDST ligeså godt på xboxen, og amnge titler bedre, da de udnytter xboxen mewget bedre end ps3en.. Live delen er SÅ meget bedre og integreret på xboxen. jeg ville ikke købe forza horizon, har det selv og er skuffet. forza motorsport 4 derimod er meget federe ..
    Eneste plus jeg kan komme på er bluray til ps3. ellers er jeg fortaler fro xbox. den har en meget mere ergonomisk controller med meget bedre knapper bagpå.

    Alle der siger den larmer har ikke spillet på de nye modeller. hvis du køber en slim xbox er der ingen larm. det er de gamle modeller. eneste larm er fra discdrevet, men det hører man jo ikke når man jo har volume på max smiley

    det koster 330kr for 14 måneder de rigtige steder.. de penge er givet godt ud! hellere betale for det end have det gratis bras på psn som er ustabilt og langsomt

    Carsten fra randers. du kan også sætte usb dimser til xboxen.. intet problem i det. og du har windows media center, så du kan streame en masse gennem din xbox. husk på hvor meget ældre xboxen er. det er pinligt at ps3 ikke er den ret overlegen på den grafiske del.

    mit valg er let , xbox


  • #50   27. nov 2012 det med spil er dyrere til xbox har jeg aldrig set nogen steder? det er pc spil der er billigst, xbox og ps3 er samme pris.. kæft hvor er vi danskere bare nærrige, det er til at brække sig over..

    dem der køber ps3 er dem der køber apple produkter. All show, No go !


  • #51   27. nov 2012 ok nu køber jeg kun apple produkter, og hælder helt klart til Xbox, nu skære du vist alle apple folk over en kam Nicolai, og apple vs pc er nødvendigvis ikke de samme folk som PS3 vs Xbox smiley

    Men enig, har som sagt begge to, og hvis jeg skulle vælge, så blev det xbox.

    og som nicolai siger, er det nemmer at programmer spil på xbox, så de spil der er multiplatform er 90 % af tiden lavet til Xbox først også konverteret til PS3. derfor der ikke er større forskel på grafikken. (og også derfor at PS3 spil har en tendens til at crash mere)


  • #52   27. nov 2012 dem der køber ps3 køber apple? ARGH er vist ikke helt rigtig, jeg ka ikke fordrage appleprodukter.. xD

  • #53   27. nov 2012 Har da Xbox og resten af mit lort er apple smiley

  • #54   27. nov 2012 GDM, det er jo så ris til din røv smiley

  • #55   28. nov 2012 Jeg har både PS3 og Xbox360.

    Begge har hver deres fordel. Sony satsede på Blueray hvor Microsoft satsede på HD DVD'er. Og vi ved vidst godt hvem der vandt. Netop det at PS3 læser blueray gør at kapaciteten på cd'erne er 5 gange så stor og derfor tillader bedre grafik. Der handler ikke om konsollets grafik der er ringe, men begrænsningerne på skiverne! Hvis man kigger chipset så er begge konsoller for nyligt opdateret igen og de er meget tæt på identiske indmads mæssigt hvis man vælger at kigge benchmark.

    Sony har en begrænset netdel som på ingen måde kan kaldes lige så udbygget som Microsofts. Dermed kan man jo sige at en softwaregigant som Microsoft jo netop burde være foran på dette punkt. Sony's netdel har haft utallige problemer med sikkerhed og meget andet de sidste par år og derfor er det totalt latterligt at bruge deres online del til andet end småting som netflix, multiplayer eller andet i den dur. Der er Xbox MEGET bedre med det hele.

    Spillene koster ca det samme. Vi snakker plus minus 50-100 kr. Man kan tit se på dem der udgiver spillet hvilket konsol de er henvist til og det kan tit afspejle kvaliteten på de andre konsoller/PC.

    Bilspil der overgåes Forza ikke af nogen. Der er forsøg på at lave noget tilsvarende men aldrig lige så godt. FPS spil er et fedt fra konsol til konsol. Og ja sådan er det jo hele vejen igennem.

    Controller... hmmm sjovt der er fanboys af dem... Jeg synes ærligtalt at Sony's controller er for lette og på ingen måde lige så følsomme i f.eks. bilspil som Microsofts. Men det vil være en smagssag.

    Støj... det er ens... det med xbox larmer er noget fis... De siger helt og aldeles det samme.

    Udvidelser der tror jeg faktisk Xbox er bedre rustet. Nu er det jo et Microsoftprodukt og jeg mindes ikke at det er drivere man mangler smiley har da både ekstern 2 TB harddisk USB keyboard og mus samt wifi på min 360. Døjede gevaldigt med at få keyboardet til at spille på PS3'en og der vil musen slet ikke virke.

    MEN, menuen i xboxen synes jeg er pænere.


  • #56   28. nov 2012 xbox helt klart forza 4 og horizon og xbox joypad er bedre end ps3 du kan styre fart og bremse med r1og l1 på ps3 har de ik fornyet deres joypad siden ps1 kun med trådløs.en anden ting er fifa sindsyg forskel på styring på xbox og ps3 på ps3 er det så rodet.er hoppet på xbox efter at ha ps3 i mange år og var vild med gt5 indtil jeg prøvede forza 4 det er virkelig fedt bilspil.
    og de nye xbox larmer slet ikke. de gamle larmer


  • #57   1. dec 2012 Jeg har både den nye PS3 Slim 500GB og den nye X360 Slim 250GB.

    XBOX 360 er klart bedre! Controlleren er langt, langt bedre i forhold til PS3. Desuden er GT5 ikke i nærheden af FM4 ud over grafikken i replays.

    Spiller du meget online, så er X360 et must!


  • #58   1. dec 2012 Jeg har købt begge to, men kan ikke fortælle hvad for en der er bedst før om en uges tid smiley

  • #59   1. dec 2012 synes det var yderst fornuftigt at vælge dem begge. De har hver deres fordele så at have dem begge gør det bare sjovere smiley

  • #60   1. dec 2012 Kryds Box

  • #61   1. dec 2012 ^^ smiley Lige præcis.. der så mange forskellige meninger, så det var svært at vælge.. men nu har jeg dem begge også finder jeg jo ud af hvad for en jeg synes om bedst smiley

  • #62   1. dec 2012 jeg foretrak ps3 fordi jeg ikke spillede så meget. Så hver gang jeg ville spille skulle jeg betale for xbox live, bare for at gå på nettet. Men med ps3 er det heldigvis gratis smiley

  • #63   1. dec 2012 Ja, men har også hørt at det skulle være noget crap tilgengæld. smiley

  • #64   1. dec 2012 Men seriøst drenge.. lad nu vær med at hive Horizon ind som begrundelse, for det er da det værste forza motorsport spil til dato! kæft jeg blev skuffet da jeg fik det

  • #65   1. dec 2012 Xbox helt klart har også ps3. Tag et spil som Fifa 13. Du kan ikke spille i full hd på ps3, det kan du på xbox. For slet ikke at nævne Gt5 føøøj. Vil hellere betale for xbox live som meget sjælendt har probs med nettet, mens Ps3 har alt for mange fejl med nettet. Du kan ikke spille i et par timer uden der går noget galt med nettet eller man ikke kan logge på.


  • #66   1. dec 2012 Jeg ville nok se på hvilke spil de to konsoller har og vælge ud fra det.



  • #67   2. dec 2012 Ville vælge Xbox 360. Savner godt nok min gamle. jeg gik nemlig over til ps3 pga. alle mine venner skiftede. det skulle jeg aldrig have gjort. efter noget tid opstod der mange problemer med den. mine controller virkede kun med oplader-stik i, mit fifa 12 gik hele tiden i hak og så gik min ps3 helt ned da der opstod en fejl på harddisken. Nu sidder jeg tilbage med nogle ps3 spil som jeg ikke kan bruge til en skid, så tager helt klart en xbox 360 hvis jeg skal have en igen smiley

  • #68   2. dec 2012 C.Ølholm Du kan jo bare skifte harddisken?

  • #69   2. dec 2012 Har jeg gjort og det hjalp ikke. Det opstod samme fejl efter 5 minutter...

  • #70   2. dec 2012 Nicolai m

    Horizon har intet med Forza motorsport og gøre!

    det er 2 uafhængige spil som er udgivet af 2 forskellige producenter os...



  • #71   2. dec 2012 horizon er Turn10 så en helt anden producent er vidst så meget sagt

  • #72   3. dec 2012 Det er Turn 10 og de samme folk der står bag horizon, du har helt ret i det ikke er i samme "serie" men det er sgu stadig skuffende at misbruge forza navnet med så dårligt at spil.. bilerne lyder virkelig ringe, og det er jo endnnu mere pinligt når corradoen lyder perfekt i cutscenes men når man kører i den lyder den af lort. de skulle bare have taget lydsporet med fra forza 4

  • #73   3. dec 2012 Først ja Horizon er ikke det samme som Forza 4.

    men tag det for hvad det er er. et spil der er nemmer at komme igang med. og hvis du har rat og sæde at spille med, er det faktisk meget sjovt. (sindsygt nemt at køre sidelæns hele tiden smiley

    Horizon har lidt den samme tilgang til styrring af bilen som Dirt 2 og 3 hvor det også bare er MORE POWER / sidelæns hele tiden.

    men ja FORZA 4 er der intet der slår, men så dårligt er Horizon dog ikke.


  • #74   3. dec 2012 Utroligt at der kun er ÈN der har sagt, hvad der egentligt bør siges, men lad mig opsummere:

    Vælg hvad dine VENNER har. Har alle dine venner PS3, så skal du sgu nok ikke vælge Xbox. Med mindre du ikke har nogle venner og vil spille det eneste ordentlige bilspil (det er vel et bilsite det her, ikke?) der findes til konsol, for så kan du ikke komme udenom en Xbox og Forza Motorsport 4. Ok, der mangler en masse baner og det er ikke andet end en pengemaskine med alt det DLC-lort, men til gengæld slipper man for GT5's motorlyd fra arcadehallerne i 80'erne (ja, så gammel er jeg), grafik fra 4'eren for langt størstedelen af bilerne, ikke at kunne køre indefra i alle bilerne, forvirrende menuer, latterlige discipliner som gokart og ikke mindst, så slipper du for 200 "forskellige" slags Skylines.

    Ok, du giver afkald på natkørsel og regnvejr, men det ændrer ikke på, at FM4 er et LANGT bedre spil end GT5. Jeg har vel spillet ca. 5-10 timer GT5 og vel sagtens over 300 timer Forza 4.


    Nå det så er sagt, så lad mig lige ridse forskellene og lighederne op én gang for alle (selvom de sandsynligvis er sagt utallige gange):

    Xbox 360:

    Fordele: Internetdelen er verdens bedste, du har adgang til alverdens ting og sager, video, film, serier, demoer, DLC, MSN, Skype-chat, browsing (med seneste Dashboard-opdatering, her har man hidtil været efter Sony) og meget, meget mere.

    Pris. Den er ca. 20% billigere end en PS3, hvilket ca. svarer til en BD-afspiller. Spillene koster det samme, selvom der kan være enkelte forskelle.

    Kinect. Der er bare et eller andet åndssvagt fantastisk ved at kunne stå foran skærmen og tæve hinanden eller hvad det nu kunne være. Det fungerer langt bedre end PS3 Move, der sutter manke.

    Controlleren. Er du en mand, så har du større hænder end en pige, og så vil du synes, at controlleren ligger langt bedre i hånden end PS3'ens. Man kan derudove købe et "PlayNcharge.kit" til 100-150 kr., så den oplader controllerens batteri med et 3-5m langt USB-stik imens du spiller.

    Mediecenter: Den fungerer LANGT bedre som mediecenter. Stort set alt kan afspilles direkte fra Xboxen og så kan den kobles sammen med din telefon, din bærbar, stationære og/eller din NAS. Fx spiller jeg en hel del Forza4, hvor jeg har slået musikken fra (den stinker!) og så i stedet afspiller musik fra min NAS. Imens jeg spiller. Kan skifte sang mens man loader baner ind. Prøv det samme med en PS3 og du løber ind i en masse forhindringer (PS3 Mediaserver anyone?).

    Spil. Dette vil være individuelt, men for mig er der ingen grund til at holde det tilbage. Forza-serien er simpelthen GRUNDEN til at købe en Xbox. Det var det for mig med 2'eren og har været det siden. Selvfølgelig er spil som Heavy Rain og Uncharted-serien fede, men så må man sgu købe begge smiley

    Sikkerhed: Xbox Live er aldrig blevet hacket. Det er ikke sikkert, at det betyder noget for alle, men det betyder noget for mange. PSN kan ikke sige sig fri for det samme.


    Ulemper: Xbox Live Gold koster penge. Ok, internetdelen ER meget bedre end Sony's ditto løsning, men modsat denne koster den penge. Man kan dog finde 12 måneder til 200,- kr. af og til, så 16,50 om måneden er ikke alverden for en meget bedre online-oplevelse. Se fx www.pointheaven.com .

    Tilbehør: Specielt rat er en PAIN til Xbox. Microsoft har valgt at holde sine licenser meget tæt ind til kroppen, så fx findes et G27 ikke til Xbox. Ja, der findes adaptere, men de sutter og så virker koblingen ikke, hvilket gør det omsonst. Ja, der findes heldigvis Fanatec rat, og selvom de er lækre, så er de altså dyre. Meget dyre (kontra G25/G27, som PS3'en sagtens kan bruge).

    Ingen Bluray-afspiller. Ok, det er ikke et stort problem, da merprisen for en PS3 gør, at man kan købe en "rigtigt" BD-afspiller ved siden af for pengene, men alligevel. Det er et minus.

    Spilpriser på Xbox Live. Tit og ofte vil du blive forundret over, at spil der har været på markedet i over to-tre år stadig koster nypris eller næsten ny-pris, hvilket gør, at et spil, du kan finde i din lokale Bilka eller Gamestop til 149,-, det koster i stedet hvad der svarer til 4-500,- i Microsoft Points.




    Mht. støj og strømforbrug, så er de meget ens. Det er rigtigt, at den første (hvide) Xbox var meget slem til at larme fra blæseren og også led af YROD og RROD, men begge disse problemer er for længst blevet afhjulpet.



    Spørgsmålet er så, om man som "nykøber" skal købe en konsol nu eller vente til den nye generation, der sandsynligvis enten kommer i løbet af i år eller næste år, måske undtaget PS3'ens afløser. Men ok, til 1500,- for en Xbox 250GB version inkl. Forza4 og Skyrim får du altså underholdning og funktioner for pengene (se evt. mit timeantal spillede i Forza).



    Mit næste "stuekøb" bliver i øvrigt en PS3 320GB, så nej, jeg sværger ikke til det ene hovedløst som mange andre smiley


  • #75   3. dec 2012 Og yeah yeah, "tl;dr" = GFY smiley

  • #76   3. dec 2012 Damn Kim, du har for meget fritid smiley men lige mine ord smiley

  • #78   4. dec 2012 Kjalle derfor får man bare 2 eller 3 dvder med hvis det er store spil

  • #79   4. dec 2012 der er stadigvæk forskel på 25 Gb og 7,8 Gb smiley

  • #80   4. dec 2012 Man installere vel spillene alligevel på harddisken. Selvfølgelig kan det være meget rart at slippe for at skulle rode med flere diske, men det er jo kun et mindre irritationsmoment når spil som sagt installeres.

    Det er ikke som i gamle dage med C64 og Amiga-spil, hvor man hele tiden skulle skifte floppydisks smiley


  • #83   5. dec 2012 Haha Thomas, ja, og du savner garanteret Guldkornsspillet smiley

    Mht. at PS3 kan mere som konsol, der må jeg i øvrigt sige, at jeg er uenig. Hvis du mener, at afspilning af BD-film er "mere", så har du ret, men som fx mediecenter er Xbox efter min overbevisning en langt mere komplet sag.

    For mit vedkommende har PS3'en bare nogle ekslusiv-spil, som gør den interessant, men ellers har du ret, hvis hovedformålet er generelt at spille, så er Xbox'en det åbenlyse valg.


  • Silas R
    Silas R Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #85   18. maj 2013 fatter godt nok ikke alt det hate mod xbox live gold! ja det koster 300 om året, men til gengæld koster en ps3 også lige omkring 900 kr. mere end en xbox, så det bliver jo sådan set det samme! siger ikke at xbox er bedre kan ligegodt lide dem begge, syntes virkelig bare det er en smagssag. Og altså så stor forskæl er der heller ikke på de 2 konsoller, det er mest bare spiludvalget (hvilket heller ikke har så stort forsskælg)
    men anyway... PC slår alt!


Kommentér på:
PS3 vs Xbox

Annonce