{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Muslimer og jul {{forumTopicSubject}}

Så er det igen tid til at smide lidt benzin på BG bålet...

Efter balladen i Kokkedal pga. et jule arrangement der blev nedstemt, var der MASSER der kaldte ALLE muslimer for julehadere... meeen mon ikke der IGEN var nogen som var lidt for hurtigt ude med den helt store kam, som man gerne trækker alle hen over.

http://ekstrabladet.dk/nationen/julehjaelp/article1873382.ece

<i>En af de unge er 21-årige Arif Salam, der er muslim og derfor ikke fejrer jul.

Han forestiller sig, at en jul uden julegaver og god mad må være ligesom at gå glip af Eid-festen, der markerer ramadanens afslutning. Her er familien også samlet, og børnene får gaver, ligesom til juletid. Derfor kan han let sætte sig ind i, hvorfor det er vigtigt at give børn en god jul.</i>

Det er altså ikke alle som hader hvad julen står for, som visse personer ellers påstår.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muslimer og jul
  • #1   28. nov 2012 Min mening. Jeg syns bare det er for dårligt at der ikk kan være et juletræ. Jeg ikk se hva problemet er. Ja der er self muslimer i danmark som intet har imod jul som du ogs skriver. Men det bare en del af danmark. Og fatter ikk hvorfor vi skal fjerne så stor en tradition for os dansker for der er (nogen) der ikk vil have det.

Det bare min mening .

• #2   28. nov 2012 ja det var 1 positiv muslim ud af gu ved hvormange der effterhånden er her i landet så hvor er det du ser det positive i din undersøgelse

• #3   28. nov 2012 It is a monkey thing, you wouldn't understand..

• #4   28. nov 2012 er der vold og trusler omkring et jultræ, fordi nogen ikke vil budgettere med lidt penge til det...

senere ser vi her på tv2 østjylland, at i Bispehaven er det muslimerne der går og pynter juletræ for samværets skyld.. og i Gellerup hvor der var 11 ud af 15 bestyrelsesmedlemmer, som var muslimer, der bliver der også julefest.. det kan ikke være så svært smiley

nogen folk skal bare altid mundhugges over et eller andet. muslimer eller danskere... det er lidt underordnet

• #5   28. nov 2012 Jeg synes hele den her sag er noget af det mest komiske der har været oppe i medierne længe. Den beviser bare hvordan danskerne kan have hovedet så langt oppe i røven på sig selv at de ikke fatter noget som helst af hvad der foregår omkring dem.
    Man kan ikke nævne ordet "muslim" uden at der komme en lang smøre om hvor udemokratiske og uciviliserede de er. De er ikke andet end en flok tilbagestående kamelkneppere som bare skal fucking rette sig ind efter hvordan vi lever i DK.

Så er der en boligforening, som tilfældigvis har et flertal af muslimske medlemmer, der ved en demokratisk afstemning vælger ikke at have et juletræ.

Så bryder helvede løs i lille DK! Er der noget at sige til at indvandrene ikke kan finde ud af hvordan de skal opføre sig i DK?

• #6   29. nov 2012 Jeg undrer mig over hvorfor det skulle komme til en afstemning eller ej.
    Det er Danmark. Her fejrer vi julen og vi sætter lys på et træ. Simpelt, men dansk.
    Ligesom postkasserne er røde, Vi flager for dronningen. Vi æder wienerbrød.

Simpelt. Der er kun lidt lys på et træ.... Men vi er i Danmark og vi nyder synet af det. Go´jul

• #7   29. nov 2012 Hvorfor pisser de ik bar hjem ?

• #8   29. nov 2012 Gå i seng mester og sov godt.

• #9   29. nov 2012 Kim B.. hvad fanden bilder du dig ind ?!?!

Vidste du at det er FORBUDT at skrive positive historier, og at alt det pis med at man ønsker muslimer til at gå i front og sige at de er uenige med muslimer som ikke værdsætter danske traditioner, det er bare luft.. for så kan man lige pludselig ikke svine nogen til og brokke sig mere..

SKAM DIG !!!

c",)

• #10   29. nov 2012 Mirza A
    ja, undskyld mange gange smiley

X3M™ .
    det med afstemning, det er også forskelligt fra forening til forening.
    her hvor jeg er formand, der stemmer vi stor set aldrig om noget - vi er bare enige om hvad der "plejer" at være, og derfor ingen store problemer i det.

i sen sommeren holdt vi en kombineret sommer og eid fest i foreningen - det var en kæmpe susses.

nu står der julehygge på programmet - og det bliver også med mange tilmeldinger, af både danskere og muslimer. så igen betegnes det som en kæmpe susses.

LilleDan
    Kan ikke være mere enig med dig.

Hergeir V
    +1

Kommentér på:
Muslimer og jul

Annonce