{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.828 visninger | Oprettet:

Hvordan undgår man skat? {{forumTopicSubject}}

Det er meget usandsynligt at jeg går hen og vinder over 100 mio i eurojackpot. Men hvad nu hvis jeg virkelig gjorde? Hvordan kan jeg dele den herlige gevinst med mine nærmeste?
Hvad jeg har fået læst mig til så hvis jeg sætter 1.000.000 kroner ind på min søsters konto så skal der betales skat af pengene.

Men hvad så hvis pengene blev sat i en bil som jeg forærede min søster? Jeg tager til Sand Jensen i Silkeborg og finder en bil til 960.000 kroner. Købes i min søsters navn og købes kontant via mit kort. Hvis min søster så solgte den tilbage til Sand Jensen 2 timer senere og fik 900.000 for den, så ville der vel ikke skulle regnes skat af pengene? Det er jo trodsalt en gave til min søster som hun så har solgt igen til Sand Jensen. Selvfølgelig ville der være tab på 60.000 kroner på kun 2 timer, men mon ikke det er bedre end at fjolserne ved skat skulle trække af pengene ?

Som sagt, jeg vinder højst sandsynlig ikke den store pulje nogensinde, men hvis vi satte det her scenarie op, ville det så være en metode til at min søster ville kunne få nogle af pengene alligevel? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan undgår man skat?
  • Martin B J
    Martin B J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 2 Emner: 30 Svar: 55
    #1   6. feb 2013 Du må ikke give gaver for mere end 58.700 om året.
    http://www.minadvokat.dk/gave/


  • #2   6. feb 2013 Nej for om det penge eller en bil går ud på et... Da begge ting er gaver smiley

  • #3   6. feb 2013 lav en konto i dit eget navn, og giv hende kortet....

  • #4   6. feb 2013 Du har godt nok nogle mærkelige ideer og holdninger!
    Særligt når man også læser dine andre indlæg.

    Er du ikke tilfreds med skatter og regler i dette land, så flyt dog!


  • #5   6. feb 2013 Martin

    Haha, hvor sygt.


  • #6   6. feb 2013 må man ik kun give gaver på 500kr smiley eller er det firma gaver? og familie 10.000

  • #7   6. feb 2013 så skynder i jer at melde ud, at i er en lottoklub. og dem du vil gi en mill er med i klubben. så har i vundet den på lige fod

  • #9   6. feb 2013 AFIL8ED

    Og hvad så hvis min søster valgte at betale lånet ud på deres hus med den ene million der stod på den konto som jeg gav dem kort tid? smiley


  • #10   6. feb 2013 Lav et lån til hende, hun ikke betaler tilbage.

  • #11   6. feb 2013 Bims> synes du ikke det er hul i hovedet at man skal betale skat af penge der er svaret skat af? Som f.eks. ved arve-afgift? Personligt synes jeg det er dybt godnat....

  • #12   6. feb 2013 Lav en familie kupon så er der sikkert ingen problemer


  • #13   6. feb 2013 Jeg kan ikke se at hvorfor der skal betales skat af gaver som man måske selv har sparet sammen i en hel del år for at kunne give den enkelte person.
    Og hvis jeg vandt den sum penge så var jeg også skredet så snart jeg havde indløst smiley Har ALDRIG været i orden at der skal betales skat af noget man selv måske har sparet sammen til længe. En familiefar og familiemor bruger 5 år på at spare op til en bil. De penge de sparer sammen, det er penge de har arbejdet til og der har skat fået deres andel, så det er penge som de har tjent ærligt og igennem tiden har skat jo taget de penge der skulle tages. Så syntes det er komplet idiotisk at skat så igen skal have en del af misundelses-afgiften (haha)


  • #14   6. feb 2013 Jeps, lave en familielån til hende, og lad hende betale af lidt alá kassekredit, hun skal bare have hele lånet indfriet inden 80år

  • #15   6. feb 2013 Som Bolten j skriver, så er den eneste mulighed at melde ud at man er i en lottoklub, og så sørge for at have det afklaret, således at man ved hvad fordelingen er. Men hvis du vinder 100.000.000 kr, og din søster kun får 1.000.000 kr, så vil de nok ikke tro på dig, men hvis i hver får 50.000.000 kr, så kan det i teorien fungere.

    Men som gave, så skal der beskattes af gaver over 58.700 kr til familie i lige linie og jeg mener det er cirka 20.000 kr til svigerfamilie.


  • #16   6. feb 2013 Bare jeg havde tid til at søge løsninger på problemer jeg ikke har...

  • #17   8. feb 2013 Vandt jeg 100 mil, var jeg sku flyttet til sverige for længst smiley

  • #18   8. feb 2013 En anden ting er så at hvis jeg købte en bil til 1,3 mio og solgte den til min far for 20.000, så er der jo tale om et salg. At jeg så ikke sælger til markedsværdi, det kan skat da overhovedet ikke gå ind og blande sig i. Et salg er et salg, uanset hvilken pris det sælges for.

  • #19   8. feb 2013 tror faktisk du kan komme i konflikt med købeloven der....om hvem som helst så kan anmelde dig ved jeg ikke...men din far har pligt til ved evt. køb at oplyse dig om bilens reelle værdi, for ikke at handle i ond tro....så vidt jeg husker...ret mig hvis jeg tager fejl

  • #20   8. feb 2013 Brian

    Jeg ringer til skat i næste uge og forhører mig så smiley
    Og i samtalen vil jeg så ikke lægge skjul på at der under ingen omstændigheder skal nogle penge ind til dem hvis jeg var så utroooooooolig heldig at vinde i lotto en dag, og det var penge nok til at jeg også kunne dele lidt med familien, på den måde som jeg så har beskrevet lige før. Så tror jeg også jeg ville spørge dem selv, om de ville af med så mange penge til skat, som i virkeligheden var en gave til nogle andre.


  • #21   8. feb 2013 Svar på dit spørgsmål = du emigrerer.

  • #23   9. feb 2013 du kan lave et familielån som er afdrags- og rente frit, der er INGEN krav om hvor lang tid det må løbe... men det skal laves som anfordringslån og med teksten om at du kan opsige det med dags varsel, dog skal du være opmærksom på at du IKKE må tilføje at beløbet nedskrives med "gave beløbet" hvert år da man så bliver beskattet af hele lånet på een gang. Og den dag du går hen og dør så står restsummen på lånet også til indfrielse - dette kan så være noget skidt hvis det er mange penge det drejer sig om og du, som dør, har meget gæld for så skal hun betale til dine kreditore.

    du må ikke bare sælge et hus eller bil til et beløb du synes er godt, så bliver din far nemlig også beskattet af værdien.
    med et hus er det lidt mere gennemskueligt hvordan man kan gøre...
    her må du sælge til ejendomsvurderingen minus 15%. Det kan f.eks være et sommerhus der KAN sælges til kr. 1.000.000 men ejendomsvurderingen kun er på kr. 450.000.
    så ser regnestykket således ud: 450.000 minus 15% = 382.500 som hen "køber" det for, dette beløb laver du et familielån på som er rente og afdragsfrit.
    du indskriver i gældsbrevet <b>(forudsat at du ikke har givet gave i samme år)</b> gavebeløbet således du kommer ned på kr. 323.800, over de næste 6 år kan du så nedskrive hans gæld SPONTANT og på den måde give sommerhuset i lovlig gave.
    og han kan opnå en gevinst på kr 676.200 dog skal man passe på reglerne om beskatning af sommerhus/fritidshus da der er regler om at man selv skal have benyttet de sidste 2 år når man sælger for at undgå skatten


  • #24   9. feb 2013 Det her land er jo for sindssygt, hahahaha.

Kommentér på:
Hvordan undgår man skat?

Annonce