{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Nyt telt til sommerens festivaller og træf.. :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter nyt telt til sommerens udskejelser smiley

Jeg har selv 2 i kiggerten til omkring 1500kr smiley

Et Outwell Fusion 300:
http://www.outwell.com/da-DK/Products/Tents/SmartTunnal/Fusion300Red.aspx

+ Ved dette er 4000mm vandsøjletryk og ser super nemt ud at slå op og pakke sammen.
- er at det fylder på en træls måde i bagagerummet på en lille bil.

Og et HD-Camp Evolution:
http://www.hdcamp.dk/index.php/telte/evolution

+ Ved dette er at det er lidt højere og rummet uden for sovekabinen er større, samt at det er pakket som en alm taske og er nemt at pakke i bilen.
- En smule mere besværligt at folde op og ned i forhold til Outwell's, og vandsøjletrykket er 3000mm hvilket burde være vandtæt.

Hvad ville i vælge, og hvorfor? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt telt til sommerens festivaller og træf.. :)
  • #1   17. mar 2013 Jeg ville vælge et til 100 kr hos Harald skrald og så ville jeg bare efterlade det efter weekenden smiley

• #2   17. mar 2013 Det kan gå til en festival men ikke der hvor andre rydder op, men ikke hvor vi bare mødes med nogle 4x4 tosser og overnatter tilfældige steder uden tilladelse... smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #3   17. mar 2013 har selv begge telte som du linker til (dog en anden model af Outwell'en, men præcis samme mål og form)

Outwell'en vil du blive træt af, da der ikke er plads til at 2 voksne kan sove inde i den i længden, da de 240cm er i fuld længde, incl de buede dele. Længden ved fuld bredde er lige omkring 200cm, og så har du fødderne helt oppe i dugen.
    Samt den type popup telte er møj besværlige at pakke sammen, da de skal foldes 110% korrekt for at pakkes sammen.

HD camps tager ca 20-30 sek at pakke ud, og max 1 minut at pakke sammen, og er noget mere robust og rummelig, selvom målene er de samme.
    At der både er over og undertelt er også en fordel, ang fugt om sommeren.

• #4   17. mar 2013 Berndt>> Tak for brugbar viden... Er det godt nok 300 serien du har, og ikke 200 serien?

Jeg kan se at på HDcamps evolution er målene osse kun 2 meter langt i sovekabinen... Så det må vel give det samme?

Jeg vil bare gerne at der kan ligge en dobbelt luftmadras og at man kan ligge der uden at have hoved og fødder i dugen smiley Og jeg er 190 høj plus det løse smiley

• #5   18. mar 2013 Har aldrig fattet hvad det der vandsøjletryk betyder?.
    Står der 4000mm. Betyder det så det kan klare 4000millimeter regn, inden det trænger igennem?.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #6   18. mar 2013 Som sagt, det er ikke helt den samme model nummer (andet mærke, men det er samme mål og facon som det Outwell.
    Desuden, bare det, at man ikke kan sidde op inde i teltet, gør at jeg ikke har brugt det mere end en gang (105cm i højden indvendigt er ikke specielt meget)

og HD camp telte er meget udbredte blandt bla. motorcyklister, pga den er så let og sætte op, og ikke fylder det store når det er pakket sammen. (Evolution er det telt der fylder mest i længden sammenpakket, men det kan stadig ligge bag på en MC med tasker, uden at stikke ud over siderne)

• #7   18. mar 2013 Skal du have plads til en dobbelt luftmadrass vil jeg klart fraråde dig teltet i link 1,

Kommentér på:
Nyt telt til sommerens festivaller og træf.. :)

Annonce