Jeres mening/respekt for poilitiet {{forumTopicSubject}}
hey drenge og piger
sidder lige og keder mig lidt, og fandt så en del emner om politiet og folk der var blevet nærmest snydt af dem og havde mistet respekten for dem efterhånden, bla. fordi de tit brugte deres resurcer helt forkert og gik op de forkerte ting, så sad jeg lige og tænkte, hvordan har i det med politiet og deres arbejde ?
Hvis jeg selv skal starte så har jeg ikke den store respekt for dem længere, jeg har haft mit kørekort i 6 år, i den tid har jeg fået 2 bøder, en for blå positions lys og en parkeringsbøde, og det er det, trods det bliver jeg stoppet min. 3 gange i måneden, og har endda prøvet og få min bil gennemrodet af dem osse, men en dag hvor min nabo havde indbrud for et par år siden, hvor jeg ringede til dem, gik der hele 3 kvarter før de kunne komme, så gik de og lyste lidt rundt og kørte så igen....
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
Folk piver over de for bøder osv..men hvorfor er det lige folk for dem ? Fordi folk selv laver fejl..at dømme en person fordi han har uniform på synes jeg er latterligt..blot et tegn på hvor moden man er
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 887
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 8 Emner: 61 Svar: 255
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 188 Svar: 708
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.051
dec 2005
dec 2005
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
En af mine tidligere kammerater stjal min kærestes bil, og det har politiet valgt at frafalde anklagen på fordi jeg har været ven med ham på daværende tidpunkt
Jamen FUCK nu jer, det er jo til grin...
dec 2005
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 8 Emner: 61 Svar: 255
Nej det er bestemt ikke dig som har været uheldig, jeg er også blevet snakket ned til flere gange, men for det meste er det kun hver anden gang det sker
dec 2005
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 806
dec 2005
men det er nu ikke alle betjente der snakker ordentlig til en selvom man snakker pænt til dem, og når de starter med at snakke ned til en som om man er en tard så det sgu svært og snakke pænt til dem igen...
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.826
dec 2005
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 452
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
gør som de siger. men ikke af respekt men fordi de kan gøre livet surt for mig hvis de ønsker det. så det er vel en form for frygt.
har selv mistet kørekortet 1 gange og har det fint med det.
kørte for stærkt og det min fejl. det der gjorte det var en frakendelse var at jeg gearbremsede istedet for at markere bremsen. bilen foran mig sku til venstre og vejen var bred nok til at jeg kunne komme inden om. det var det betjenten mente jeg sku havde et klip for. (betjenten har i forvejen ry for at være klippe så meget som muligt i unges kørekort. medmindre han ser et barnesæde i bilen. så det en advarsel) denne episode har gjort min opfattelse bedre men for politiet. men heller ikke være.
men mange andre episoder med dem har gjort jeg ingen respekt har for dem. ikke kun personlige hændelser men også episoder jeg har opserveret. og mange af de ting man ser dem gøre i politijagtne og andre politiprogammer har kun gjort det værre.
sidst jeg blev stoppet blev betjenten bedt om at gå om bag bilen og så komme frem igen. 3 gange. jeg fandt mig ikke i hans holding. intet "goddag det politiet" intet "har du et køre kort jeg må se" kort sagt ingen høflig tone efter 3 gang måtte hans kollega (som var høflig at snakke med træde til. forklarede og alt gik der efter nemt)
kan kun sige at hvis jeg lavede mit arbejdet lige så godt som politiet tror jeg ikke engang jeg ville kunne holde på et job i netto eller aldi
dec 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 326
Jeg synes tilgengæld det er irriterende at der findes færdselsbetjente som "misforstår" reglerne og giver bøder til uvidende folk, fordi de selv tror de har ret. Det kan godt være mennesket laver fejl, men hvis de tror de har ret, ja så har de jo ret, med mindre man selv kan gå ind og forklare sagen for dem. Blandt andet var der en bekendt der blev stoppet for at køre med tågelys (kørelys), på en højlys dag. Det mente betjenten jo var ulovligt. Det er lidt trælst. Men ellers har jo sgu intet imod dem, jeg har respekt for deres arbejde og det de gør for at vi skal føle os sikre.
Men det er øv at man ikke kan få lov at køre i fred i en bil der er gjort lidt ud af, så skal man straks stoppes, fordi de tror at alle har urent mel i posen
Men jeg HADER!! de magtliderlige betjente, dem kan jeg slet ikke nuppe. Dem som bare VIL give en bøde uanset hvad, selv for den aller mindste ting hvis de ikke kan finde andre fejl
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
Det har været tæt på en enkelt gang hvor jeg havde blå lys under bilen, men det klarede vi på stedet ved at jeg tog en hobbykniv og skar ledningen over. Jeg har personligt et fint forhold til politiet og især til vores lokale sheriff, har skam også et fint forhold til vores lokale p -vagt
sep 2009
Følger: 27 Følgere: 57 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 936
hvergang de så mig blev jeg stoppet. det resulterede bare i jeg sad klar med mit kørekort hvergang jeg blev stoppet. så havde de ikke så meget at sige. andet end de tog for sprit engang i mellem. og HVERGANG gik de da lige en tur om bilen se om de kunne finde noget. 1 gang havde jeg ikke fået nummerpladen på foran fordi jeg havde skiftet forkofanger osv. (nummerpladen lå derhjemme) men betjenten mente bestemt den kunne bruges til forfalskning og allerede side på en anden bil osv. 1000kr i bøde til mig...
Det værste jeg har prøvet i honda'en var nok da jeg lige var kommet ud fra en kammerat af (jeg skulle bare hjem kl var 2 om natten ca) så møder jeg dem uheldigvis. rigtig flabet køre de lige om bagved mig og holder i lyskrydset og følger efter mig flere km i alle lyskryds (kolding by) hvor efter jeg så prøver at dreje ned på nogle små veje i et villa kvarter. de følger fanme efter mig lige i røvet. så tænker jeg nu er det nok. så blinker jeg ind til siden. HVAD GØR DE.
de køre lige så stille og roligt forbi mig ..
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Jeg er selv blevet stoppet maaaange gange. Også af øretæveindbydende politielever. I de situationer er det kun ekstra sjovt at have godkendelser på alle sine dele på bilen og holde sig akurat inden for reglerne. Prøv det, det er fandme sjovt at lade en magtliderlig knægt gå ens bil igennem uden at han kan sætte en finger på noget.
Og når en betjent snakker grimt til dig, så lad dog være med at hive dig selv ned på hans niveau. Vær istedet glad for at du er et større menneske end ham.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
mar 2006
Du synes simpelthen at det er unfair at få en bøde for at køre uden nummerplade??? Og du finder det provokerende at politiet kører bag dig? Bare fordi du har en CRX'er med skørtesæt...
Kan du seriøst ikke selv høre det?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Folk som ubetinget har manglende respekt eller fordomme overfor andre er ikk ret intelligente, og selvfølgelig vil dét føre til spændinger mellem disse mennesker! Det gælder bl.a. mellem politiet
jun 2011
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
- Er blevet stoppet 1 gang på den 2 årige periode jeg nu har haft kørekort.
Det var et helt almindeligt tjek de havde gang i, hvor vi holdte 2-3 biler og ventede på at skulle puste for at tjekkes for alkohol. Så var det heller ikke værre
jun 2011
feb 2007
Følger: 125 Følgere: 123 Biler: 4 Emner: 313 Svar: 1.777
Det er jo bare folk som gør deres arbejde, ligesom (de fleste af) os andre.
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Har fuld respekt for politiet, men den smutter når jeg møder de unge strissere der skal puste sig op og vise hvem der bestemmer.
For 2 uger siden havde jeg en episode med en hvor jeg blev stoppet, han brugte 20 min. på inspektion af bilen.... 20 min. uden at finde noget udover et af mine nummerplade lys var defekt, det andet virkede fint... det truede han mig næsten med at smide mig til syn. Latterligt.
Men har sku respekt for dem, når man dummer sig i trafikken så falder hammeren, helt fair... Men gider ikke de der smart ass betjente, gid der var flere som Jan Sabro, han har nuppet mig 2 gange
dec 2005
jeg siger som sagt heller ikke jeg som sådan har noget imod og blive stoppet, men når over halvdelen af dem man blir stoppet af selv bliver pigesure fordi de ikke kan snuppe en for noget og snakker ned til en, så mister jeg sgu noget for dem....
dec 2005
mar 2006
Det gjorde jeg engang da jeg blev stoppet i min golf og betjenten sagde at det var mine forlygter som gjorde det (havde Dayline-lygter på den) og de ville undersøge om det var xenon. Jeg forklarede at det blålige lys var dioder og positionslys og derfor intet havde med xenon at gøre. Mine forklaringer om godkendelser på lygter og snak om regler omkring lygter , gjorde rent faktisk at han mistede interessen for min undervogn og for brede fælge.
Hvis man spørger interesseret og ikke stiller en "åh nej, ikke igen"-attitude op, så bliver betjentene ofte også meget medgørlige.
dec 2005
mar 2006
dec 2005
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 19 Svar: 23
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 56
Og nej har aldrig fået en bøde, ikke engang en p-bøde.
Men de 5 brodne kar til trods, så var de meget flinke og nede på jorden de to andre gange.
Så de velopdragne betjente har min fulde respekt.
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.125
Da jeg var yngre røg jeg sku fede med en politimand, i Silkeborg var der en anden politimand der lod folk køre uden kørekort hvis han fik et par hundrede i hånden..
Efter min erfaring: de er der når de ikke skal, og kommer aldrig når de skal bruges, møgsvin.
feb 2012
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 688
PS jeg har stor respekt for politiet, hvad fanden skulle vi gøre uden dem.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 857
Eftersom jeg ikke nåede at se nummerpladen på den anden bil, så var der heller ingen modpart og så er der kun en der skal betale gildet. 7500kr i selvrisiko og 9000kr i præmiestigning over de næste 3 år. Skade i bil 18000kr, så der fik jeg jo sparet rigtig meget ved at have en forsikring.
De blev også sure og skældte mig ud i telefonen fordi jeg 2 gange med 14 dages mellemrum så den mulige gerningsbil. Anden gang jeg så den, var jeg sikker på at det var den, og jeg kunne fortælle hvor den holdt også. Men manden hævede stemmen og sagde jeg ikke skulle ringe hver gang jeg så en opel corsa, da det ville stille mig i et dårligt lys i forhold til en forsvars advokat. Ved ikke lige hvor han havde det fra. Skal man ikke have så mange beviser som muligt?
Har ikke noget i mod at de slår ned på folk der bryder loven og regler, men har fandme noget i mod at de ikke hjælper folk eller tager dem alvorligt. Ikke en gang da jeg ringede til dem mens jeg blev forfulgt havde de tid. Jeg blev bedt om at møde op på nærmeste station dagen efter og forklare hvad der var sket. Det første jeg møder på gentofte station er verdens sureste skrankepave.
feb 2012
En måned efter får vi et tip om hvor bilen er, vi tager derud og kigger, helt nede bagerst (der var 5 lokaler på hver side) i det sidste lokale står 3 biler med overdækning, den ene med en spoiler på størrelse med den fra Nissan'en og ringer til politiet, vi får afvide at det er selvtægt det vi har gang i, og bumsen bliver sur..
Det danske retssystem er kneppet.. Jeg har nu lært, at for at tjene ordentlige penge bliver man nød til at være et svin.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
Når det så er sagt, har jeg altid haft gode erfaringer med politiet. Er blevet stoppet 5 gange inden for det sidste år, og hver gang har de været flinke over for mig.
Jeg var ved at køre en betjent ned, fordi hun stod ude på vejen, med en lille fesen lommelygter, så kunne ikke se hende. Opdager en person der springer for livet, og køre straks ind til siden. Hun løber hurtigt hen og nærmest banker ruden ind. Jeg sagde mange gange undskyld, og kom med en dårlig joke omkring at månen blændede mig, og så var hun ellers flink, og kom med en joke tilbage.
Så selve politi systemet = LORT!
Politibetjente= Godt. efter hvad jeg har oplevet.
jan 2012
feb 2012
feb 2007
Følger: 125 Følgere: 123 Biler: 4 Emner: 313 Svar: 1.777
Du fulgte efter bilen, og så den TO gange efterfølgende, men så ingen afgangene nummerpladen??
Den bil må godt nok have været speciel, siden du så kan vide hvilken bil det præcist var, uden at glo på nummerpladen
nov 2002
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 5 Svar: 792
Generelt har jeg stor respekt for politiet nu. Men selvfølgelig er nogen betjente idioter - men sådan er det jo indenfor alt...
dec 2005
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 114 Svar: 211
Når det så er sagt så bestemmer folk selv langt hen af vejen, hvordan politiet snakker til en. Er man venlig og høflig, dermed ikke sagt slesk eller underlødig så vil jeg mene at i 9 ud af 10 gange snakker politimanden "samme" sprog til en. husk, ingen regel uden undtagelse.
Man kan selv gøre meget for at undgå bøder/skideballer mv. ved at snakke pænt og indrømme, hvis man har lavet noget lort, bemærk jeg skriver hvis. Jeg har oplevet at folk har snakket sig fra ubetinget frakendelse af kørekortet ved at være stille og rolige og indrømme at man har lavet noget som ikke var efter bogen.
jan 2012
mar 2003
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 7 Emner: 52 Svar: 847
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.691
Men jeg har mødt en del af dem, hvor man bare tænker "HVORFOR?"...f.eks. da jeg anmeldte hjemmerøveri hos min underbo og svaret var "han ringer nok selv ind hvis han synes det er et problem"...og alle de gange jeg er blevet kropsvisiteret, eller hvor de har stået og rodet i mit sure træningstøj fordi de ikke tror på at det bare er tøj...:-P
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 561
https://www.youtube.com/watch?v=DoTvPDJLEUI
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 561
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 32 Svar: 262
- Det er SKAT jeg hader ! Hehe
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Hvilket signal man sender??
Tja, man skal ihvertfald lade være med, at blive kæreste med en rockers ekskone.
Det prøvede en bekendt nemlig, og han blev konsekvent stoppet, hver gang de så ham, selvom han aldrig har haft det mindste at gøre med politiet.
(Eller jo, han har anmeldt et indbrud i hans hus).
Der blev spurgt til folks mening, så er det vel også fair nok, at de giver den herinde, uden at BG's politi skal sidde og hakke på en, fordi man ikke lige mener at politiet i DK er verdens bedste.
Og man ikke lige har lyst til at give dem en krammer......
Møs møs...
Og nej, jeg har aldrig haft noget udestående med politiet.
Har fået en advarsel da jeg var barn, for at køre på cykel uden lys på, og det er det.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
da jeg fik mange bøde, den gang, som jeg den gang syntes var uretfærdig,
men i dag forstå jeg det sku godt, da jeg ikke helt havde styr på alt hvad der skulle være i orden på en bil,
tilsidst, blev jeg så træt af og betale deres løn,
så jeg fik læst alt, hvad der står på på fstyr.dk,
og har så derfra min bil 95% i orden, alle de ting som jeg ved gav bøde, var i orden, mens småting fik lov og blive som de var.
og har derfra kun fået 2 bøde siden den gang, begge pga for høj hastighed,
blev stoppet for 2 dage siden i damens vectra b med malet baglygter,
de skulle lige se kørekort og sagde, jeg skulle lige tage og få renste de lygter af for spray,
og jeg måtte have en forsat god dag.
derfor har jeg i dag den størstes respekt, da de jo kun udføre det arbejde VI alle sammen har ansat dem til
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
Så faktisk gerne, at der var meget mere politi i landet og at de dermed kunne være meget mere synlige og foretage flere kontroller i trafikken. Har haft kørekort i 15 år nu og det kan tælles på 1 hånd, hvor mange gange jeg er blevet stoppet i bil og lastbil og det er efter min mening bare ikke godt nok.
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
og de ikke finder noget, skal de erstattet det der er ødelagt,
blev stoppet for mange år siden, hvor de ville have en hund ind i min bil, og der hvor vi holdt, var der meget mudder,
jeg sagde til hundefører, at hvis min bil blev ødelagt eller beskidt, fik de regningen for at lave det i orden igen
han bar så hunden ind i bilen,så den satte aldrig sine poter på noget,
OG de fandt jo ingen ting,
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Jeg har kørt bil i snart 48 år, og de gange jeg er blevet stoppet, har jeg enten kørt for stærk, eller de har snuset til min ånde ved juletid. Det er OK med mig.
At de er længe om, at komme efter f.eks. indbrud, er irriterende, men er tyvene gået igen, så haster det vel ikke så helt så meget. I flere at de indbrud jeg har oplevet, har politiet fundet tyveknægtene senere, så noget opklarer de vel.
Vi har ikke flere end de politifolk, politikkerne vil betale for, og vi skatteydere synes allerede, at vi betaler nok.
Erik
Jeres mening/respekt for poilitiet