{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.219 visninger | Oprettet:

Jeres mening/respekt for poilitiet {{forumTopicSubject}}

hey drenge og piger

sidder lige og keder mig lidt, og fandt så en del emner om politiet og folk der var blevet nærmest snydt af dem og havde mistet respekten for dem efterhånden, bla. fordi de tit brugte deres resurcer helt forkert og gik op de forkerte ting, så sad jeg lige og tænkte, hvordan har i det med politiet og deres arbejde ?

Hvis jeg selv skal starte så har jeg ikke den store respekt for dem længere, jeg har haft mit kørekort i 6 år, i den tid har jeg fået 2 bøder, en for blå positions lys og en parkeringsbøde, og det er det, trods det bliver jeg stoppet min. 3 gange i måneden, og har endda prøvet og få min bil gennemrodet af dem osse, men en dag hvor min nabo havde indbrud for et par år siden, hvor jeg ringede til dem, gik der hele 3 kvarter før de kunne komme, så gik de og lyste lidt rundt og kørte så igen....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening/respekt for poilitiet
  • #1   18. mar 2013 har stor respekt for det danske politi ... og den bliver kun større når man ser hvordan de håndtere de idioter i politi-jagten / politistationen osv osv .. havde skudt hele lortet

• #2   18. mar 2013 Stor respekt herfra..De gør sq et større arbejde ind vi lige tror

Folk piver over de for bøder osv..men hvorfor er det lige folk for dem ? Fordi folk selv laver fejl..at dømme en person fordi han har uniform på synes jeg er latterligt..blot et tegn på hvor moden man er

• #3   18. mar 2013 har da respekt for dem meen vil give dig ret de er ikke altid lige hurtige men mange dela af landet er de nød til at prioritere derfor kan der nogen gange gå længe men hvis virkelig det gælder og du er ude og skide du står med en røver eller voldsmand så kan de godt få fingeren ud.. den pakeringbøde du har fået kommer fra en P-vagt gør den ikke ? og lys foran på en bil må ikke være anden en hvid/guligt er ved at uddanne mig til mekaniker og har lige haft om lys i sidste uge.. så det klart du får en bøde for det jo smiley de er her for at opretholde ro og orden tro mig hvis ikke de var her ville det være et helved at bo her smiley så ser ikke hvad folk har i mod dem ja der findes selvf nogle magtliderlige betjænte men det vil der nok altid være

• #4   18. mar 2013 Det er sku en 50/50, der er få idioter som ødelægger det for de andre som gør et godt stykke arbejde. Men skal selv være politimand når jeg bliver færdig med gymnasiet, så vi må da håbe jeg ikke bliver en "bad cop" smiley

• #6   18. mar 2013 Jeg vil da osse lige tilføje at hvis jeg får en bøde, f.eks da jeg kørte med blå lys om aftenen, der har jeg overhovedet intet imod at de gir mig en bøde, jeg vidste jo godt selv at den var gal, og dem der laver fejl skal self osse ha en bøde, men at de stopper mig i tide og utide trods det de aldrig finder noget, det irritere mig noget så grusomt, og når de så begyder og fortælle mig at jeg har film i de forreste vinduer og vil kalde mig til syn og vil give mig en bøde for at være fræk fordi jeg prøver og fortælle dem at det er der altså ikke, så mister jeg noget for dem...

• #7   18. mar 2013 folk skriver også fuck politiet og acab og hvad ved jeg men var de her ikke ville der jo være kaos og folk ville blive slået ihjel smiley

• #8   18. mar 2013 Politiet er de riges svar på en bande smiley

• #9   18. mar 2013 Tobias : ved så ikke om det bare er mig der er uheldig, men jeg vil sige at ud af alle de mange gange jeg er blevet stoppet, der har det været ganske få jeg har syntes snakkede pænt, størstedelen har været nedladende og nærmest sure over de intet ku finde på mig, om det så bare er mig der uheldig kan jo self være

• #11   18. mar 2013 Marin B : jo det var af en p-vagt, ved jeg godt intet har at gøre med politiet som sådan, det var bar for at gi et billede af hvor lidt "uartig" jeg har været smiley

• #12   18. mar 2013 Har efterhånden mistet alt respekt for dem...
    En af mine tidligere kammerater stjal min kærestes bil, og det har politiet valgt at frafalde anklagen på fordi jeg har været ven med ham på daværende tidpunkt

Jamen FUCK nu jer, det er jo til grin...

• #13   18. mar 2013 Knold og tot : Det fint nok du ikke tror på det, men jeg ved selv hvor tit jeg blir stoppet, og bare sidste år blev jeg stoppet 20 gange, og ja jeg talte det) og når jeg kun har fået den ene bøde for lys, og min straffeattest er helt ren så vil jeg da gerne vide hva den grund ellers skulle være ?

• #14   18. mar 2013 Martin:
    Nej det er bestemt ikke dig som har været uheldig, jeg er også blevet snakket ned til flere gange, men for det meste er det kun hver anden gang det sker smiley

• #15   18. mar 2013 Tobias : nårh okay, er da altid noget, men tror så det er 8 ud af 10 gange det sker for mig smiley og egentlig har jeg ikke noget imod og blive stoppet hvis det er med en ordentlig tone, oplevede da engang en ældre betjent der stod og fik en smøg med mig og en kammerat efter de havde tjekket kørekort osv, og det sys jeg sgu var lidt cool og havde intet imod at blive stoppet der smiley

• #17   18. mar 2013 Der er sku langt mellem de gode betjente. Jeg måtte forklare for en betjent som fandt en pinol pære i handskerummet og holdte den op og lyste at det ikke var en pille

• #19   18. mar 2013 Hvis du siger det så må jeg jo være det smiley

men det er nu ikke alle betjente der snakker ordentlig til en selvom man snakker pænt til dem, og når de starter med at snakke ned til en som om man er en tard så det sgu svært og snakke pænt til dem igen...

• #20   18. mar 2013 Så egentlig gerne mere politi på gaderne og der mener jeg ikke indgangen til DHB

• #21   18. mar 2013 Christian : der er jeg helt enig

• #23   18. mar 2013 jeg er glad for at de er her men har efterhånden mistet respekten for dem. jeg har respekt for dem som snakker pænt til mig til start hvis man bliver stoppet men hvis man bare bliver mødt med "hvad fanden har du gang i din store idiot?" så føler jeg heller ikke nogen stor lyst til at have respekt for dem hvis de ikke har over for mig.

• #25   18. mar 2013 ingen respekt.
    gør som de siger. men ikke af respekt men fordi de kan gøre livet surt for mig hvis de ønsker det. så det er vel en form for frygt.

har selv mistet kørekortet 1 gange og har det fint med det.
    kørte for stærkt og det min fejl. det der gjorte det var en frakendelse var at jeg gearbremsede istedet for at markere bremsen. bilen foran mig sku til venstre og vejen var bred nok til at jeg kunne komme inden om. det var det betjenten mente jeg sku havde et klip for. (betjenten har i forvejen ry for at være klippe så meget som muligt i unges kørekort. medmindre han ser et barnesæde i bilen. så det en advarsel) denne episode har gjort min opfattelse bedre men for politiet. men heller ikke være.

men mange andre episoder med dem har gjort jeg ingen respekt har for dem. ikke kun personlige hændelser men også episoder jeg har opserveret. og mange af de ting man ser dem gøre i politijagtne og andre politiprogammer har kun gjort det værre.

sidst jeg blev stoppet blev betjenten bedt om at gå om bag bilen og så komme frem igen. 3 gange. jeg fandt mig ikke i hans holding. intet "goddag det politiet" intet "har du et køre kort jeg må se" kort sagt ingen høflig tone efter 3 gang måtte hans kollega (som var høflig at snakke med træde til. forklarede og alt gik der efter nemt)

kan kun sige at hvis jeg lavede mit arbejdet lige så godt som politiet tror jeg ikke engang jeg ville kunne holde på et job i netto eller aldi

• #26   18. mar 2013 Jeg har intet imod dem, de er fine og flinke folk, som sjovt nok passer deres job. Det er desværre ikke dem der laver nogle af de åndssvage regler, som nu findes.

Jeg synes tilgengæld det er irriterende at der findes færdselsbetjente som "misforstår" reglerne og giver bøder til uvidende folk, fordi de selv tror de har ret. Det kan godt være mennesket laver fejl, men hvis de tror de har ret, ja så har de jo ret, med mindre man selv kan gå ind og forklare sagen for dem. Blandt andet var der en bekendt der blev stoppet for at køre med tågelys (kørelys), på en højlys dag. Det mente betjenten jo var ulovligt. Det er lidt trælst. Men ellers har jo sgu intet imod dem, jeg har respekt for deres arbejde og det de gør for at vi skal føle os sikre.

Men det er øv at man ikke kan få lov at køre i fred i en bil der er gjort lidt ud af, så skal man straks stoppes, fordi de tror at alle har urent mel i posen smiley

Men jeg HADER!! de magtliderlige betjente, dem kan jeg slet ikke nuppe. Dem som bare VIL give en bøde uanset hvad, selv for den aller mindste ting hvis de ikke kan finde andre fejl

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #28   18. mar 2013 I mine " unge " dage blev jeg jævnligt stoppet af dem og har endnu ikke modtaget nogen bøder fra dem smiley

Det har været tæt på en enkelt gang hvor jeg havde blå lys under bilen, men det klarede vi på stedet ved at jeg tog en hobbykniv og skar ledningen over. Jeg har personligt et fint forhold til politiet og især til vores lokale sheriff, har skam også et fint forhold til vores lokale p -vagt

• #29   18. mar 2013 HADER DEM, Jeg følte sku chikane da jeg kørte i min honda sidste sommer.

hvergang de så mig blev jeg stoppet. det resulterede bare i jeg sad klar med mit kørekort hvergang jeg blev stoppet. så havde de ikke så meget at sige. andet end de tog for sprit engang i mellem. og HVERGANG gik de da lige en tur om bilen se om de kunne finde noget. 1 gang havde jeg ikke fået nummerpladen på foran fordi jeg havde skiftet forkofanger osv. (nummerpladen lå derhjemme) men betjenten mente bestemt den kunne bruges til forfalskning og allerede side på en anden bil osv. 1000kr i bøde til mig...

Det værste jeg har prøvet i honda'en var nok da jeg lige var kommet ud fra en kammerat af (jeg skulle bare hjem kl var 2 om natten ca) så møder jeg dem uheldigvis. rigtig flabet køre de lige om bagved mig og holder i lyskrydset og følger efter mig flere km i alle lyskryds (kolding by) hvor efter jeg så prøver at dreje ned på nogle små veje i et villa kvarter. de følger fanme efter mig lige i røvet. så tænker jeg nu er det nok. så blinker jeg ind til siden. HVAD GØR DE.
    de køre lige så stille og roligt forbi mig ..

• #31   18. mar 2013 Har intet imod politiet. Er kun glad for de er der... Og jeg er ikke så evnesvag at jeg ikke kan forskel på enkelte betjentes opførsel og den samlede danske politistyrke. Folk der hader politiet fordi de altid bliver stoppet i deres sænkede bil og føler sig forfulgt fordi de går i Bullrot-tøj og har en muskelhund på bagsædet er jo til at grine af. Tænk nu over hvilket signal i sender og hvis i ikke har noget at skjule, så vær da glad for at politiet gør en indsats imod dem der har.

Jeg er selv blevet stoppet maaaange gange. Også af øretæveindbydende politielever. I de situationer er det kun ekstra sjovt at have godkendelser på alle sine dele på bilen og holde sig akurat inden for reglerne. Prøv det, det er fandme sjovt at lade en magtliderlig knægt gå ens bil igennem uden at han kan sætte en finger på noget.
    Og når en betjent snakker grimt til dig, så lad dog være med at hive dig selv ned på hans niveau. Vær istedet glad for at du er et større menneske end ham.

• #32   18. mar 2013 I bonderøve kan bare la være at hamre rundt med kasket på i en golf 2 der banker hardstyle til alle sider. Politiet ved som regel hvad de kigger efter, når de holder folk ind til siden, hvilket ofte resulterer i, at det går ud over modificerede køretøjer. Og hvis man føler sig forurettet, så har du rettighed til at påminde betjenten om det - der er ingen grund til at lege pigesur, fordi der bliver sprunget et punkt over..

• #33   18. mar 2013 Patrick L:
    Du synes simpelthen at det er unfair at få en bøde for at køre uden nummerplade??? Og du finder det provokerende at politiet kører bag dig? Bare fordi du har en CRX'er med skørtesæt...

Kan du seriøst ikke selv høre det?

• #34   18. mar 2013 Min respekt er hverken større eller mindre for politiet end den er for andre mennesker..

Folk som ubetinget har manglende respekt eller fordomme overfor andre er ikk ret intelligente, og selvfølgelig vil dét føre til spændinger mellem disse mennesker! Det gælder bl.a. mellem politiet

• #35   18. mar 2013 Skal lige siges at jeg bliver stoppet MINDST 8-10 gange om året, og har fået 10-12 bøder siden jeg har fået kørekort.. Men det er selvforskyldt.. Ofte så slipper jeg med en advarsel

• #36   18. mar 2013 Jeg har nu ikke noget imod dem.. De gør jo det de er ansat for.
    - Er blevet stoppet 1 gang på den 2 årige periode jeg nu har haft kørekort.
    Det var et helt almindeligt tjek de havde gang i, hvor vi holdte 2-3 biler og ventede på at skulle puste for at tjekkes for alkohol. Så var det heller ikke værre smiley

• #37   18. mar 2013 Jeg har viklet røde bandana'er om bilen så de tror jeg er fra crips, nogle gange kører jeg med gule

• #38   18. mar 2013 Har skam helt fint respekt for dem, er blevet stoppet en del gange efterhånden, og de har alle taget det pænt smiley
    Det er jo bare folk som gør deres arbejde, ligesom (de fleste af) os andre.

• #39   18. mar 2013 Indtil nu har det kostet mig rundt regnet ca. 10 kilo + et par nye kørekort.

Har fuld respekt for politiet, men den smutter når jeg møder de unge strissere der skal puste sig op og vise hvem der bestemmer.
    For 2 uger siden havde jeg en episode med en hvor jeg blev stoppet, han brugte 20 min. på inspektion af bilen.... 20 min. uden at finde noget udover et af mine nummerplade lys var defekt, det andet virkede fint... det truede han mig næsten med at smide mig til syn. Latterligt.

Men har sku respekt for dem, når man dummer sig i trafikken så falder hammeren, helt fair... smiley Men gider ikke de der smart ass betjente, gid der var flere som Jan Sabro, han har nuppet mig 2 gange smiley

• #40   18. mar 2013 Så når jeg kører rundt i alm arbejdstøj i min gamle lancer, der hverken er sænket eller med tonede ruder, kun et par alufælge og en lille diskret spoile, uden andre dyr eller mennesker i bilen end mig selv, og ingen hat på hovedet, så signalere jeg altså at jeg bare gerne vil stoppes og blæse i alkometeret en alm onsdag eftermiddag trods det jeg har kørt fuldstændig efter reglerne og aldrig er blevet taget for sprit før ?

jeg siger som sagt heller ikke jeg som sådan har noget imod og blive stoppet, men når over halvdelen af dem man blir stoppet af selv bliver pigesure fordi de ikke kan snuppe en for noget og snakker ned til en, så mister jeg sgu noget for dem....

• #42   18. mar 2013 at min bil er neutral kan du jo se i mit galleri, og hvis den ikke er neutral så ved jeg dælme ikke hvad der er, og at jeg blir stoppet jævnligt og at de i forvejen intet har på mig behøver jeg ikke og skal bevise overfor dig selvom jeg sagtens kunne, jeg ved da vel selv hvordan det er, og hvis jeg var storkriminel og havde en kamphund på bagsædet ville jeg nok ikke undre mig over hvorfor jeg blir stoppet så tit vel, så kendte jeg nok grunden smiley

• #43   18. mar 2013 martin c: Har du prøvet at spørge hvorfor du bliver stoppet? Ikke på en irriteret og flabet måde, men på en pæn og oprigtig interesseret måde. Sig at du selvfølgelig godt ved at det er en rutinekontrol, men du er nysgerrig efter hvad der lige gjorde at det var præcist dig de ville undesøge.
    Det gjorde jeg engang da jeg blev stoppet i min golf og betjenten sagde at det var mine forlygter som gjorde det (havde Dayline-lygter på den) og de ville undersøge om det var xenon. Jeg forklarede at det blålige lys var dioder og positionslys og derfor intet havde med xenon at gøre. Mine forklaringer om godkendelser på lygter og snak om regler omkring lygter , gjorde rent faktisk at han mistede interessen for min undervogn og for brede fælge. smiley
    Hvis man spørger interesseret og ikke stiller en "åh nej, ikke igen"-attitude op, så bliver betjentene ofte også meget medgørlige.

• #44   18. mar 2013 Lilledan : nej må faktisk indrømme at det har jeg ikke, men det kunne da være jeg skulle prøve og gøre det næste gang, for f.eks sidste år havde jeg intet ulovligt på min bil overhovedet der kunne vække deres opmærksomhed, men ja det tror jeg da jeg vil prøve næste gang, kunne være meget sjovt og hører hvad de siger til det egentlig smiley

• #45   18. mar 2013 Ja, prøv engang... Men husk, uanset hvor dum og flabet betjenten er så skal du ikke selv virke hverken irriteret, hoverende eller flabet. Fordi så giver det bagslag og de går bilen igennem. smiley

• #46   18. mar 2013 Jeg synes nu heller ikke at jeg plejer og være så flabet, men det er virkelig svært og lade være nogle gange, og har fået gennemrodet min bil en gang, det er bestemt ikke sjovt, selvom man ved på forhånd de ikke finder noget smiley

• #47   18. mar 2013 Synes at der er en underlig diskusion det er jo bare helt alm. Mennesker der prøver at oprette lov og orden det nytter jo bare ikke ret meget hvis i ikke gør det og så i giver politiet skylden det er jo ikke dem der sætter lovene

• #48   19. mar 2013 Mit eneste problem med politiet, er at ud af de 7 gange jeg er blevet stoppet, er det kun de 2 af gangene, at de har kunnet tale pænt tilbage til mig. Og det på trods af at jeg altid smiler og er høflig over for dem.
    Og nej har aldrig fået en bøde, ikke engang en p-bøde.

Men de 5 brodne kar til trods, så var de meget flinke og nede på jorden de to andre gange.
    Så de velopdragne betjente har min fulde respekt.

• #49   19. mar 2013 Panserne er den største bande af alle, og de snyder mindst lige så meget selv og kører lige så meget forstærkt i deres egne biler som vi andre gør..

Da jeg var yngre røg jeg sku fede med en politimand, i Silkeborg var der en anden politimand der lod folk køre uden kørekort hvis han fik et par hundrede i hånden..

Efter min erfaring: de er der når de ikke skal, og kommer aldrig når de skal bruges, møgsvin.

• #50   19. mar 2013 Det var vores individuelle mening der blevet spurgt om, og dette er min.

• #51   19. mar 2013 Ja Kongen uanset hvor du åbner din kæft, så kommer der kun konstruktive ord ud. Du har virkelig en vov effekt på mig, det må jeg give dig!!

PS jeg har stor respekt for politiet, hvad fanden skulle vi gøre uden dem.

• #52   19. mar 2013 Har mistet respekten for deres evne til at optage sager og deres efterforskning. Jeg blev påkørt med vilje, og forfulgt af dem der kørte ind i mig. Politiet mente bestemt det var et færdselsuheld og ikke noget under paragraf 252. Klagede over politiet til statsadvokaten da det stillede mig i dårligt i forhold til forsikringen. Men fik bare et surt brev fra politiet om at de nok selv bedste vidste hvad der var sket og hvordan de skulle gøre deres arbejde.

Eftersom jeg ikke nåede at se nummerpladen på den anden bil, så var der heller ingen modpart og så er der kun en der skal betale gildet. 7500kr i selvrisiko og 9000kr i præmiestigning over de næste 3 år. Skade i bil 18000kr, så der fik jeg jo sparet rigtig meget ved at have en forsikring.

De blev også sure og skældte mig ud i telefonen fordi jeg 2 gange med 14 dages mellemrum så den mulige gerningsbil. Anden gang jeg så den, var jeg sikker på at det var den, og jeg kunne fortælle hvor den holdt også. Men manden hævede stemmen og sagde jeg ikke skulle ringe hver gang jeg så en opel corsa, da det ville stille mig i et dårligt lys i forhold til en forsvars advokat. Ved ikke lige hvor han havde det fra. Skal man ikke have så mange beviser som muligt?

Har ikke noget i mod at de slår ned på folk der bryder loven og regler, men har fandme noget i mod at de ikke hjælper folk eller tager dem alvorligt. Ikke en gang da jeg ringede til dem mens jeg blev forfulgt havde de tid. Jeg blev bedt om at møde op på nærmeste station dagen efter og forklare hvad der var sket. Det første jeg møder på gentofte station er verdens sureste skrankepave.

• #53   19. mar 2013 Kristian jeg føler med dig.. Mig og min værkføre havde et hobby værksted, vi mistede for over en million sammenlagt, de stjal alt fra toiletpapir og kuglepenne til hans Skyline R32, og hans R6'er. Vi fik et tip om motorcyklen fræsede rundt ved staden og kørte hurtigt derind og fandt ham, og fulgte efter ham selvom det var svært, da jeg ringede til politiet fra passager sædet fik vi bare pænt afvide at de ikke måtte komme i området rundt om staden, så de kunne ikke gøre noget.
    En måned efter får vi et tip om hvor bilen er, vi tager derud og kigger, helt nede bagerst (der var 5 lokaler på hver side) i det sidste lokale står 3 biler med overdækning, den ene med en spoiler på størrelse med den fra Nissan'en og ringer til politiet, vi får afvide at det er selvtægt det vi har gang i, og bumsen bliver sur..

Det danske retssystem er kneppet.. Jeg har nu lært, at for at tjene ordentlige penge bliver man nød til at være et svin.

• #54   19. mar 2013 Det eneste jeg har imod politiet er at jeg mener det er en pengemaskine!! Mange af deres fotovogne er jo bare sat op af penge mæssige årsager! SVINERI!

Når det så er sagt, har jeg altid haft gode erfaringer med politiet. Er blevet stoppet 5 gange inden for det sidste år, og hver gang har de været flinke over for mig.
    Jeg var ved at køre en betjent ned, fordi hun stod ude på vejen, med en lille fesen lommelygter, så kunne ikke se hende. Opdager en person der springer for livet, og køre straks ind til siden. Hun løber hurtigt hen og nærmest banker ruden ind. Jeg sagde mange gange undskyld, og kom med en dårlig joke omkring at månen blændede mig, og så var hun ellers flink, og kom med en joke tilbage.

Så selve politi systemet = LORT!
    Politibetjente= Godt. efter hvad jeg har oplevet.

• #55   19. mar 2013 Kongen jeg kender ikke en person der er så dum at høre på som dig hvad ville du gøre uden politiet hvis politiet ikke var her nu havde du måske ikke ligget og kørt rundt i din Fiesta i dag for så er der ikke nogen til at tage hånd om sager

• #57   19. mar 2013 Mads du er jo en klovn? Var politiet her ikke kørte jeg jo nok rundt i den RS6'er der holder i indkørslen? Men nej, jeg tør sku ikke fordi jeg ikke skal have en bøde på 800.000,- og afgiften på 800.000,- plus at betale 500,- pr dag for opbevaring, fordi det er hvad skat tager indtil pengene er betalt?

• #58   19. mar 2013 Kristian K:

Du fulgte efter bilen, og så den TO gange efterfølgende, men så ingen afgangene nummerpladen??

Den bil må godt nok have været speciel, siden du så kan vide hvilken bil det præcist var, uden at glo på nummerpladen smiley

• #60   20. mar 2013 Da jeg var en 18-20 år var jeg også trætte af dem. Men efter jeg er begyndt at opføre mig ordenligt, har jeg ingen problemer med dem.
    Generelt har jeg stor respekt for politiet nu. Men selvfølgelig er nogen betjente idioter - men sådan er det jo indenfor alt...

• #61   20. mar 2013 AFILI8ED : endelig en der forstår hvad jeg mener, som jeg osse har skrevet tidligere, jeg har da mødt nogle betjente der har været mega cool og haft min fulde respekt, men synes bare størstedelen af dem snakker ned til en, og det er dét jeg hader, og ikke politiet som sådan smiley

• #62   20. mar 2013 AfILI8ED, Det er jo ikke et faktum, men en påstand du kommer med baseret på egne erfaringer. Faktum er jo når noget er bevist og der er lavet undersøgelser som underbygger dette. Ved ikke hvor du har fakta fra og hvilken undersøgelse du vil henvise til??
    Når det så er sagt så bestemmer folk selv langt hen af vejen, hvordan politiet snakker til en. Er man venlig og høflig, dermed ikke sagt slesk eller underlødig så vil jeg mene at i 9 ud af 10 gange snakker politimanden "samme" sprog til en. husk, ingen regel uden undtagelse.
    Man kan selv gøre meget for at undgå bøder/skideballer mv. ved at snakke pænt og indrømme, hvis man har lavet noget lort, bemærk jeg skriver hvis. Jeg har oplevet at folk har snakket sig fra ubetinget frakendelse af kørekortet ved at være stille og rolige og indrømme at man har lavet noget som ikke var efter bogen.

• #63   20. mar 2013 Kongen: du er for dum at høre på det du lukker ud er der hvis ikke ret meget opbagning i. Synes generelt bare du skal tage og tænke lidt mere over hvad samfundet var unden politiet

• #64   20. mar 2013 ingen af jer der synes politiet snakker pænt er hvis fra Randers.tror jeg i alle de år jeg har kørt bil(siden 1981) har jeg måske mødt 4-5 betjente der snakkede ordentlig til mig.men ja,respekt for nogen og bestemt ikke for andre.

• #65   21. mar 2013 har overordnet set stor respekt for politiet som helhed...

Men jeg har mødt en del af dem, hvor man bare tænker "HVORFOR?"...f.eks. da jeg anmeldte hjemmerøveri hos min underbo og svaret var "han ringer nok selv ind hvis han synes det er et problem"...og alle de gange jeg er blevet kropsvisiteret, eller hvor de har stået og rodet i mit sure træningstøj fordi de ikke tror på at det bare er tøj...:-P

• #66   22. mar 2013 Er blevet stoppet af dem en gang og det var mens jeg stadig kørte på knallert hvor de ville se mit kørekort og vide om knallerten var min og jeg havde kørekortet på mig og svarede ja til at knallerten var min og så var det så det.

https://www.youtube.com/watch?v=DoTvPDJLEUI

• #67   22. mar 2013 Men jeg er heldigvis ikke blevet stoppet i bil nu hvor jeg har en tendens til en lidt for tung fod på speederen.

• #68   22. mar 2013 Politiet er fine smiley
    - Det er SKAT jeg hader ! Hehe

• #69   24. mar 2013 Tja, der findes vel gode betjente, og så findes der dem, som bare er totalt arrogante fra start af.(Og de ville have godt af lidt undervisning i social kompetencer, og hvordan man lettest får folk til at samarbejde)
    Hvilket signal man sender??
    Tja, man skal ihvertfald lade være med, at blive kæreste med en rockers ekskone.
    Det prøvede en bekendt nemlig, og han blev konsekvent stoppet, hver gang de så ham, selvom han aldrig har haft det mindste at gøre med politiet.
    (Eller jo, han har anmeldt et indbrud i hans hus).

Der blev spurgt til folks mening, så er det vel også fair nok, at de giver den herinde, uden at BG's politi skal sidde og hakke på en, fordi man ikke lige mener at politiet i DK er verdens bedste.
    Og man ikke lige har lyst til at give dem en krammer......
    Møs møs...

Og nej, jeg har aldrig haft noget udestående med politiet.
    Har fået en advarsel da jeg var barn, for at køre på cykel uden lys på, og det er det.

• #70   24. mar 2013 mellem jeg var 18 & 20-22 år hadede jeg politi,
    da jeg fik mange bøde, den gang, som jeg den gang syntes var uretfærdig,

men i dag forstå jeg det sku godt, da jeg ikke helt havde styr på alt hvad der skulle være i orden på en bil,

tilsidst, blev jeg så træt af og betale deres løn,
    så jeg fik læst alt, hvad der står på på fstyr.dk,

og har så derfra min bil 95% i orden, alle de ting som jeg ved gav bøde, var i orden, mens småting fik lov og blive som de var.

og har derfra kun fået 2 bøde siden den gang, begge pga for høj hastighed,

blev stoppet for 2 dage siden i damens vectra b med malet baglygter,
    de skulle lige se kørekort og sagde, jeg skulle lige tage og få renste de lygter af for spray,

og jeg måtte have en forsat god dag.

derfor har jeg i dag den størstes respekt, da de jo kun udføre det arbejde VI alle sammen har ansat dem til

• #71   24. mar 2013 Har den største respekt for det Danske politi, for det er sgu ikke småting de bliver udsat for.
    Så faktisk gerne, at der var meget mere politi i landet og at de dermed kunne være meget mere synlige og foretage flere kontroller i trafikken. Har haft kørekort i 15 år nu og det kan tælles på 1 hånd, hvor mange gange jeg er blevet stoppet i bil og lastbil og det er efter min mening bare ikke godt nok.

• #72   25. mar 2013 Har respekt for nogle af dem. Men de er sku også bare nogle der er magt liderlige. Bliver ALTID stoppet hvis en bestemt panser ser mig! Han kan ikke fatte at en fyr på 23år kan køre rundt i store audi'er, så må jeg da helt sikkert sælge narko! Så jeg er blevet stoppet af den samme person 4 gange, hvor af den anden gang blev bilen vendt op og ned, han sagde også han overvejet at ringe efter en hundepatrolje, så de lige kunne gå den igennem også. Gjorder han da heldigvis ikke, da jeg ikke er skide glad for tanken om en hund i min lyse læderkabine. Og ellers bliver jeg også stoppet engang om måneden. Rotine tjek ja sikkert. De gange jeg har skulle bruge dem har jeg fået afvide, kom imorgen så snakker vi om det der. Imorgen!! Det sku NU man skal bruge dem!

• #73   25. mar 2013 hvis en politi hund ødelægge noget inden i bilen
    og de ikke finder noget, skal de erstattet det der er ødelagt,

blev stoppet for mange år siden, hvor de ville have en hund ind i min bil, og der hvor vi holdt, var der meget mudder,

jeg sagde til hundefører, at hvis min bil blev ødelagt eller beskidt, fik de regningen for at lave det i orden igen

han bar så hunden ind i bilen,så den satte aldrig sine poter på noget,

OG de fandt jo ingen ting,

• #74   25. mar 2013 Martin, jeg tror at du eller din bil på en eller anden måde vækker politiets opmærksomhed.
    Jeg har kørt bil i snart 48 år, og de gange jeg er blevet stoppet, har jeg enten kørt for stærk, eller de har snuset til min ånde ved juletid. Det er OK med mig.
    At de er længe om, at komme efter f.eks. indbrud, er irriterende, men er tyvene gået igen, så haster det vel ikke så helt så meget. I flere at de indbrud jeg har oplevet, har politiet fundet tyveknægtene senere, så noget opklarer de vel.
    Vi har ikke flere end de politifolk, politikkerne vil betale for, og vi skatteydere synes allerede, at vi betaler nok.
    Erik

Kommentér på:
Jeres mening/respekt for poilitiet

Annonce