Gammel Plasma skærm bedre end ny LED?? {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Jeg er super fortvivlet! Jeg har netop købt en sprit ny FULL HD LED skærm med 400Hz og alt muligt pis.. Picture this picture that.. Den er bare på alle områder min gamle skærm overlegen.. Men når jeg spiller konsol på den, så er billedet ringere? Det som om personer i spil, biler og andre "moving objects" trækker en slags skygger efter sig? Lidt svært at forklare.. Jeg er vildt skuffet, godt nok kan jeg se HD kanaler nu, men jeg er da jævnt træt a jeg ska en del ned i kvali på alt andet...
Min gamle skærm er en LG Plasma HD ready (50 eller 60Hz?) og er vel snart en 3 år gammel ..
Nogen der har forstand på den slags? For overvejer da stærkt at smide den tilbage i hovedet a dem ..
Og jer 2-3 stykker som hyler over det IKKE er bil relateret - det HELT korrekt !
MvH Luffe
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jul 2012
Biler: 3 Svar: 347
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Ulempen er så at plasma bruger ca 10 gange mere strøm end et LED .
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 44 Svar: 101
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Har du et HDMI-kabel, kan du jo overveje at få et i en anden prisklasse .
Men - så vidt jeg lige kunne læse tråden, har du en kryds-kasse (samme som jeg). Jeg havde stor gavn af at læse denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/906663
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 92
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.651
Jeg har nemlig også et gammelt 42" Plasma jeg overvejer at udskifte med en fancy nyt LED smart fikumdik til stuen og så lave nørde rum til PS3en med plasmaet..
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 92
Kilder:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1
http://beep.tv2.dk/test/k%C3%B8b-bare-det-billige-hdmi-kabel
maj 2005
Et billigt kabel er ikke underlagt samme tests som et dyrt - der er derfor større chancer for at få et kabel, der allerede fra fabrikken har en løs forbindelse eller anden brist, når man køber et billigt kabel.
Et dyrt kabel kommer oftest i en mere slagfast emballage, der er derfor mindre sandsynlighed for at kablet får en transportskade, end hvis man køber et bulk-kabel.
Et dyrt kabel kan i visse tilfælde have guldbelagte terminaler. Der er derfor mindre chance for ir/rust ad åre, end ved de billige.
Ser man på de enkelte fabrikater, garantere de dyre kabler også en højere opløsning end de billige. Noge af de dyre garantere 1080p, hvor imod mange af de billige for det meste kun giver 720p. Jeg siger ikke, at et billigt kabel ikke godt kan levere en høj opløsning, jeg gengiver kun hvad fabrikanten garanterer på pakkerne.
Et dyrt kabel kan dog retfærdigvis ikke forbedre et signal. Så - kan et billigt kabel levere max, kan et dyrt ikke gøre det bedre.
Så derfor:
Er der intet problem, så JA - så kan et billigt være lige så godt som et dyrt i min bog.. MEN - når der som i dette tilfælde er et problem, kan et dyrere kabel af en bedre kvalitet (hermed menes der bedre tests så produktions-fejl undgås), være en løsning.
sep 2004
sep 2005
Følger: 153 Følgere: 154 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.120
Mvh Luffe
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Supra laver i øvrigt fantastiske kabler!
P.s. Sørg for at kablet lever op til 1.4b-standarden, særligt hvis du har et 3D-tv.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.997
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.408
On topic..
De fleste skærme idag har en gaming mode indstilling, under billedprofiler, det gør at dit billede signal, undgår for meget billede behandling. Ergo = respons tiden bliver mindre, samt. kunstig billede behandling undgås. Hvis du ikke har en gaming mode 'profil" kan du bruge cinema, biograf, movie, kært barn har mange navne. Det bedste råd vil være at kalibrere tvet med en spider, eller blot finde en god anmeldelse på nettet, hvor du blot taster "eksperternes" kalibrerings indstillinger ind.
dvs. step 1. Gøre det øverst nævnte. step 2. nulstille skærm indstillinger på din ps3.
Så skulle den være i hus. Og ja har solgt skærme i 8 år, så ved hvad jeg snakker om
maj 2005
okt 2003
Mit plasma er overlegent på flere punkter. LED tv har bare alt for mange "sideeffekts". Mit plasma bliver ikke udskiftet før OLED kommer i den størrelse til ok penge.
okt 2003
sep 2004
Jeg oplever ikke de beskrevne problemer med de skærme jeg har derhjemme, selvfølgelig vil der være større sandsynlighed for forskelle ved edgeLED end der er ved BacklightLED, men ikke så voldsomt som i beskriver det.
Personligt syntes jeg der er langt større ulempe ved en plasma-skærm, hvor den bruger mere strøm, og udleder derfor også mere varme, har større risiko for burn-in og dernæst må en plasma-skærm stadig ikke ligges hvis man fx skal flytte. De er langt mere skrøbelige end en LED LCD.
Jeg købte til hver en tid hellere en kvalitets LED LCD end en Plasma, især for skærme op til og med 55", hvor det bliver lidt mere usikkert i større størrelser.
okt 2003
Banding har intet med antennen at gøre.
Men det er også ligemeget. Man har forskellig oplevelse af hvad man synes er et godt billede. Jeg ved bare jeg ikke kunne leve med et LED tv.
Var selv kæmpe fortaler for LCD frem for Plasma. Men så købte jeg en LED topmodel. Måtte bytte det igen efter 14 dage fordi jeg ikke kunne holde billedet ud. Købte et plasma et år efter og har ikke fortrudt.
Gammel Plasma skærm bedre end ny LED??