{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Gammel Plasma skærm bedre end ny LED?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg er super fortvivlet! Jeg har netop købt en sprit ny FULL HD LED skærm med 400Hz og alt muligt pis.. Picture this picture that.. Den er bare på alle områder min gamle skærm overlegen.. Men når jeg spiller konsol på den, så er billedet ringere? Det som om personer i spil, biler og andre "moving objects" trækker en slags skygger efter sig? Lidt svært at forklare.. Jeg er vildt skuffet, godt nok kan jeg se HD kanaler nu, men jeg er da jævnt træt a jeg ska en del ned i kvali på alt andet...

Min gamle skærm er en LG Plasma HD ready (50 eller 60Hz?) og er vel snart en 3 år gammel ..

Nogen der har forstand på den slags? For overvejer da stærkt at smide den tilbage i hovedet a dem ..
Og jer 2-3 stykker som hyler over det IKKE er bil relateret - det HELT korrekt ! smiley

MvH Luffe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel Plasma skærm bedre end ny LED??
  • #1   22. apr 2013 Det er vel fordi opdateringshastigheden på din nye skærm ikke er god nok til spil... Dette burde dog normalt ikke være et problem med de fleste nyere skærme, men det er typisk årsagen dertil. Evt. så kan du sætte skærmen op til spillekonsol for billedegengivelse, så burde det hjælpe lidt på dine skygger.

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

Biler: 3 Svar: 347
    #3   22. apr 2013 Jeg købte Samsung 8-serien i 65" og havde samme problem som du med at ps3 spil var enormt grimt. Men fandt hurtigt ud af, at fabriksindstillingerne var noget shit ifht. dem som jeg kunne finde på nettet. Nu står det stjerneklart og 25k var hele prisen værd smiley Har du prøvet at ændre indstillingerne?

• #4   22. apr 2013 Jeg har samme "problem" om man kan kalde det det. Plasma er bare bedre til at game på.. Og de kan skrive hvad de vil på de nye tv, jeg har endnu ikke set et der levere samme billed kvalitet og opdaterings hastighed når man gamer..
    Ulempen er så at plasma bruger ca 10 gange mere strøm end et LED .

• #5   22. apr 2013 Du skal ændre indstillingerne på di nye tv.

• #6   22. apr 2013 Nu benytter du vel et HDMI-kabel, eller kan jeg godt forstå det nye fjernsyn beklager sig lidt smiley

Har du et HDMI-kabel, kan du jo overveje at få et i en anden prisklasse .

Men - så vidt jeg lige kunne læse tråden, har du en kryds-kasse (samme som jeg). Jeg havde stor gavn af at læse denne artikel:

http://support.microsoft.com/kb/906663

• #7   22. apr 2013 da SQUIRREL _ : du påstår vel ikke at et dyrere HDMI kabel er bedre end et billigt kabel???

• #8   22. apr 2013 Et dyrere HDMI-kabel kan sagtens være bedre... Der er stor forskel på kvaliteten af kabler. Det samme gælder selvfølgelig også for alle andre kabler, om det så er til højtalere, eller digitalt eller analogt signal, så er der forskel.

• #9   22. apr 2013 Er plasma generelt ikke bare bedre end LED pånær mht. forbrug?!
    Jeg har nemlig også et gammelt 42" Plasma jeg overvejer at udskifte med en fancy nyt LED smart fikumdik til stuen og så lave nørde rum til PS3en med plasmaet..

• #10   22. apr 2013 ja med analoge kabler er der stor forskel i billed/lydkvaliteten, men ved digitale kabler er det stort set ligemeget hvad kabel man bruger, da de bare skal overføre 2 signaler nemlig 1 og 0, og ikke et bredt spektrum af signaler som ved analoge kabler. det kan være forskel på holdbarheden på kablet, og hvis man skal have meget lange kabler kan det nogen gange svare sig at købe af bedre kvalitet i opbygningen.

Kilder:
    http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1
    http://beep.tv2.dk/test/k%C3%B8b-bare-det-billige-hdmi-kabel

• #11   22. apr 2013 Om et billigt HDMI-kabel er lige så godt som et dyrt HDMI-kabel er en endeløs diskurtion. Dog vil jeg ud fra denne tråd komme med følgende argumentation:

Et billigt kabel er ikke underlagt samme tests som et dyrt - der er derfor større chancer for at få et kabel, der allerede fra fabrikken har en løs forbindelse eller anden brist, når man køber et billigt kabel.

Et dyrt kabel kommer oftest i en mere slagfast emballage, der er derfor mindre sandsynlighed for at kablet får en transportskade, end hvis man køber et bulk-kabel.

Et dyrt kabel kan i visse tilfælde have guldbelagte terminaler. Der er derfor mindre chance for ir/rust ad åre, end ved de billige.

Ser man på de enkelte fabrikater, garantere de dyre kabler også en højere opløsning end de billige. Noge af de dyre garantere 1080p, hvor imod mange af de billige for det meste kun giver 720p. Jeg siger ikke, at et billigt kabel ikke godt kan levere en høj opløsning, jeg gengiver kun hvad fabrikanten garanterer på pakkerne.

Et dyrt kabel kan dog retfærdigvis ikke forbedre et signal. Så - kan et billigt kabel levere max, kan et dyrt ikke gøre det bedre.

Så derfor:

Er der intet problem, så JA - så kan et billigt være lige så godt som et dyrt i min bog.. MEN - når der som i dette tilfælde er et problem, kan et dyrere kabel af en bedre kvalitet (hermed menes der bedre tests så produktions-fejl undgås), være en løsning.

• #12   22. apr 2013 Fuldstændig enig med Egernet smiley

• #13   23. apr 2013 Hold da op, tak info gutter .. Nu har jeg da lidt og tygge på smiley Mht. det med "game mode" så har jeg været inde og skifte lidt på den konto, men det ændrede intet på de skygger der osv .. Men ja som sagt har jeg da noget at gå igang med nu, beklager jeg først svarer nu, har lavet bil hele dagen smiley Tak for gode input, håber et eller andet virker .. kan ikke passe jeg ska beholde den gamle lirekasse hehe ..

Mvh Luffe

• #14   23. apr 2013 Jo længere et kabel der behøves, jo dyrere kabel bør benyttes (såfremt man er feinschmeker).

Supra laver i øvrigt fantastiske kabler!

P.s. Sørg for at kablet lever op til 1.4b-standarden, særligt hvis du har et 3D-tv.

• #15   23. apr 2013 Når du gamer skal du slå din 400hz funktion fra. Bare lige til info.

• #16   23. apr 2013 Ahahaha.. Hold da kæft der er mange kloge hoveder herinde, håber ikke for jer at i at betalt dyredomme over jeres HDMI kabler, for der er ikke en skid forskel på kablerne, andet en afskærmningen og stres/plast kvaliteten.. Der er lavet mange test. på nettet og for nogle år siden var der et indslag i DR`s kontant, hvor hifi klubben "oversolgte" hdmi kabler med 1000%, uden kunden fik noget ekstra, andet en en lettere pung. Det er fakta, og det bevist flere gange.

On topic..

De fleste skærme idag har en gaming mode indstilling, under billedprofiler, det gør at dit billede signal, undgår for meget billede behandling. Ergo = respons tiden bliver mindre, samt. kunstig billede behandling undgås. Hvis du ikke har en gaming mode 'profil" kan du bruge cinema, biograf, movie, kært barn har mange navne. Det bedste råd vil være at kalibrere tvet med en spider, eller blot finde en god anmeldelse på nettet, hvor du blot taster "eksperternes" kalibrerings indstillinger ind.

dvs. step 1. Gøre det øverst nævnte. step 2. nulstille skærm indstillinger på din ps3.

Så skulle den være i hus. Og ja har solgt skærme i 8 år, så ved hvad jeg snakker om smiley

• #18   23. apr 2013 Hmmm - det kunne vel teknisk set også være fjernsynet, der havde en defekt? Hvis det er købt i en "rigtig butik" dvs ikke online, kan du jo spørge om du må se en XBOX på en af deres udstilligsmodeller og se om der er forskel.

• #24   23. apr 2013 Jeg har også selv en plasma skærm. En 2 år gammel Samsung topmodel. Mine forældre har en 1 år gammel Samsung topmodel LED. De er næsten samme størrelse 64" og 65".

Mit plasma er overlegent på flere punkter. LED tv har bare alt for mange "sideeffekts". Mit plasma bliver ikke udskiftet før OLED kommer i den størrelse til ok penge.

• #26   24. apr 2013 Ja jeg er sikker. Men LED lider altså af ujævn lysfordeling, backlight bleed og banding. Det er til at blive idiot af at se al den banding når man ser fodbold. Desuden giver ALLE motion funktioner en form for fnidder i billedet.

• #28   24. apr 2013 Det kunne være i bare skulle lade være med at købe de billigste LED LCD skærme, og prøve rent faktisk at indstille skærmene når i får dem hjem.

Jeg oplever ikke de beskrevne problemer med de skærme jeg har derhjemme, selvfølgelig vil der være større sandsynlighed for forskelle ved edgeLED end der er ved BacklightLED, men ikke så voldsomt som i beskriver det.

Personligt syntes jeg der er langt større ulempe ved en plasma-skærm, hvor den bruger mere strøm, og udleder derfor også mere varme, har større risiko for burn-in og dernæst må en plasma-skærm stadig ikke ligges hvis man fx skal flytte. De er langt mere skrøbelige end en LED LCD.

Jeg købte til hver en tid hellere en kvalitets LED LCD end en Plasma, især for skærme op til og med 55", hvor det bliver lidt mere usikkert i større størrelser.

• #32   24. apr 2013 Brian D: Vil lige oplyse dig om det ikke er nogen billig LED skærm. Det er den dyreste Samsung fra sidste år.

Banding har intet med antennen at gøre.

Men det er også ligemeget. Man har forskellig oplevelse af hvad man synes er et godt billede. Jeg ved bare jeg ikke kunne leve med et LED tv.

Var selv kæmpe fortaler for LCD frem for Plasma. Men så købte jeg en LED topmodel. Måtte bytte det igen efter 14 dage fordi jeg ikke kunne holde billedet ud. Købte et plasma et år efter og har ikke fortrudt.

Kommentér på:
Gammel Plasma skærm bedre end ny LED??

Annonce