{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Gamer computer Hjælp {{forumTopicSubject}}

Heey har fundet en Gamer maskine til mit prisleje og vil lige høre her om det er noget jeg skal go for it.

Intel SSD 120GB 510 series,
2TB Seagate 5900RMP HDD,
Corsair 850W Silent PSU,
AMD Phenom X6 3,3 GHz Processor, 8GB Kingston 1600 CL9 RAM,
Asus AT HD Radeon 6990 4GB Grafikkort.

4000kr for alt og den er bygget i 11. Kostede 12000kr og byg

Mvh Mathias Vil den kunne køre mange af de nyeste spil uden problemer. Grafikkortet er jo et af de største fra ATI?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamer computer Hjælp
  • #1   28. apr 2013 Skod grafikkort... men ellers sats på et af de større nvidia hvis det er.. eller sli mode.. ellers vil jeg sige den er ganske fin..

  • #2   28. apr 2013 Men hva med bundkort har du det?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #3   28. apr 2013 Havenissen
    Er du en lille nvidia fan boy?
    For et 6990 er ikke et ringe kort.
    Det sluger latterligt meget strøm ja, men giver også et gtx680 baghjul
    http://www.hwcompare.com/12363/geforce-gtx-680-vs-radeon-hd-6990/
    Åbenbart xD
    Men cpuen der sidder i computeren er ikke den stærkeste, men den burde ikke have problemer med de nyere spil.
    Men prøv at spørg inde på computer galleri, derfor bazoom har spildt tid og penge på den side smiley


  • #4   28. apr 2013 Ja uden problemer, langt ud i fremtiden..

  • #5   28. apr 2013 Super takker CPUen kan jeg altid skifte med tiden jo. AMD koster heldigvis ikke det vilde ellers kan for 3500kr så har jeg en I7 og bundkort(brugt)

  • #6   28. apr 2013 Piraten - wtf... mon jeg kredser om et 6970 så.... men ja når man har spildt ca 10000kr på NYE defekte ati kort gang på gang man har "prøvet det for at se om det evt virker nu".. men nej..
    Har oplevet flere der har været i næsten samme situation.. men også omvendt.. desuden er ati's kort lavet af betydeligt ringere kvalitets komponenter end nvidia... og fremstillingen af kortene er mere præcise(se evt bare på lodningerne).. så jeg holder mig til nvidia..


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #8   28. apr 2013 Havenissen
    Muligt du tænkte på et 6970 smiley Et 6990 skulle være 2 af dem på samme print hvis jeg husker rigtigt.
    Om kvaliteten af lodningerne er bedre på nvidia end ati, har jo ik noget at gøre med selve dem at gøre, men nærmere dem som fremstiller dem, men det er muligt, at der er flere lavpris udgaver af ati kort end nvidia smiley
    Men det er surt at spilde penge på defekte kort, heldigt at vi har noget herhjemme som hedder returret ;D
    Jeg er på ingen måde selv ati eller nvidia fan boy, har haft begge dele, og har egenligt været glad for det hele, så længe lortet bare virker


  • #9   28. apr 2013 haha, ati sucks.. godt så, nu gider jeg ikke bygge ny pc hvert år..
    Men jeg kører da på 7. år med et ati grafikkort..
    Den har sku aldrig fejlet noget smiley


  • #10   28. apr 2013 Michael O > Og jeg kører selv med 2 i CFX konfiguration i min gamer PC - dog har jeg nVidia kort i serveren og i min MAME.

    Men ja .. Fanboys .. altid .. smiley


  • #11   28. apr 2013 præcis smiley

  • #12   28. apr 2013 Piraten - det er bare surt når det er kort til over 3000kr stykket.. og når man så sender pisset ind til rma går der et halvt år inden man høre noget konkret og så får man det retur med kæmpe ridser eller voldsomme skader i printet..
    Jeg syntes det er uanset hvilke ati kort jeg ser, så ser jeg billig plastic.. hvorimod nvidia kan man mærke der er mere gods i.. måake det bare er pga min hang til nvidia.. holder mig ogsp primært til intel.. det er så mere bare en prestige for mig.. ligesom iphone i mobil verdenen og yamaha jog i scooter verdenen smiley men i den sidste ende giver folk ikk en skid alligevel.. det sidste ati kort jeg havde mptte jeg clocke 10mhz under std frekvens for at det ikke lavede pixelfejl og crashede konstant.. det er spdan et ati kort køre i min verden smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #13   28. apr 2013 Så har du fandme også ventet lang tid med at sende dem ind, for der stilles ingen spørgsmål hvis de sendes tilbage indenfor de første 14dage..
    Men du har tydeligvis ikke været heldig med dine ati ting, jeg har dog direkte modsatte erfaring, har haft overclock omkring 15-25% på mine ati kort, og har aldrig fejlet.
    Men støtter dig på intel siden, amd har jeg haft 1 gang, og var skrammel.
    Men det er også iorden at være fan boy smiley


  • #14   28. apr 2013 Har forresten en kammerat der er gforce fanboy, og også var det dengang jeg byggede den..
    Det passede med han selv lige havde bygget hans..
    geforce og ati kæmpede lidt om markedet dengang..
    Han blev slemt skuffet da han fandt ud af at hans dobbelt så dyre geforce kort ikke kunne klare de samme ting som mit ati kort smiley
    Han købte så en nyere geforce kort lidt tid senere, der var 3 gange så dyrt og kun lige akkurat var bedre end det jeg har..
    Hold kæft jeg har moppet ham meget efter det.. haha..


  • #15   28. apr 2013 Jeg kan ikke forstå hvad det er i argumentere for?
    Grafikkortet er noget af det bedste man kan få i den pris klasse, og det har sindssyg meget hukommelse, til et kort. Den halve hukommelse vil kunne klare alle spil i højeste kvalitet. (:
    Er CPU'en ikke 6 kerner? Så er der ikke nogen grund til at skifte den med 3,3 GHz. Det er også pænt meget.


    Hvis alt virker er køber garanteret en monster gamer som kan spille alle spild i højeste kval. de næste mange år. (:
    og så til den pris, det er jo et røverkøb (;


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #16   28. apr 2013 Det er muligt at cpuen har 6 kerner på papiret, men teknisk set er dette ubrugeligt i gaming, da de færreste spil overhovedet understøtter 4.
    AMD udnytter bare ikke sine kræfter lige så godt som intel fx gør, og er ganske typisk for dem. Det betyder dog ikke at det er en dårlig cpu, den er alle pengene værd uden tvivl!
    De er bare lidt længere tilbage iforhold til intel cpuer smiley
    http://www.anandtech.com/bench/Product/203?vs=288

    BIMMER
    Men prisen på maskinen er fin, og du burde købe den, evt prøv at presse ham lidt mere i pris ;D Går den så går den jo smiley


  • #17   28. apr 2013 Host .. AMD har jo meldt ud at de ikke konkurrerer på privatmarkedet længere -- host ..

  • #18   28. apr 2013 okay, jeg var så ikke klar over det med at spilene ikke understøtter 6 kerner (:
    bruger selv Intel (;


  • #19   28. apr 2013 Piraten - nej dog ikke.. men første gang var i 2004 anden gang i 2005... sidste gang var sidste år.. der valgte jeg så bare at declocke kortet istedetfor at bøvle og spilde tid med noget man alligevel intet fik ud af smiley også et jeg mener.. jeg har virkelig været uheldig hva angår ati... og holder mig langt fra det medmindre det er livs nødvendigt(som sidste år da jeg købte det sidste ati kort).. og råder folk til det samme da det er en skam at ende i en sådan situation og miste fx 3500kr.. grafikkort var jo dyre dengang! Selv ati... havde computer for noget nær 15-18000kr som hele min konfirmations pengepose gik til... jeg har aldrig kunnet opnå højere clock på et ati kort.. har dog aldrignoplevet et nvidia kort som ikke kune clockes minimum 10%.. mit sølle gtx560 køre med 12-20% oc... uden problemer og køre da det nye tomb raider i max uden lag... så jeg er ganske tilfreds! Og en lille core i3 2120(10% oc) og 8gb ram, ssd og en skod psu der levere for lidt.. men det køre fint.. bundkort, ram, cpu og kabinet og div.blæsere og kølere for 2500kr, helt splinternyt, sidste år.. mit nuværende nvidia kort købte jeg aå for 800brugt.. så jeg er ganske tilfreds... jeg har endnu ikke oplevet min computers begrænsninger endnu..

Kommentér på:
Gamer computer Hjælp

Annonce