{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.372 visninger | Oprettet:

bus kørekort, kørsel hvor uden det chauførkursus? {{forumTopicSubject}}

må jeg med et alm buskort køre en 10pers bus i danmark? hvor jeg har min familie med?. så vidt jeg kan opfatte må jeg godt når det er privat kørsel? håber der er en der ved noget om det, for tror ikke jeg lige kan tage fri i 6 uger for at få det kursus... smiley

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Buskoersel/Krav-til-foerere-af-ikke-erhvervsmaessige-busser.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bus kørekort, kørsel hvor uden det chauførkursus?
  • #1   19. maj 2013 Ja det må du godt. Det er kun til erhvervskørsel du skal have EU beviset.

  • #2   19. maj 2013 hvad så hvis man vil køre en tur til udlandet? er der så andre krav?

  • #3   19. maj 2013 så smutter du da lige en tur på kursus,og det samme, hvis du vil ha et par venner med på en køretur, for det kræver lige et par ekstra beviser, jeg ville ha haft en 10 pers patrol, men det opgav jeg, da jeg fandt ud af, hvor bøvlet det ville blive, at få de beviser det krævede, jeg fik hele reglsættet tilsendt fra både kørelærer og trafik styrelsen

  • #4   19. maj 2013 Privat Personbefording i bus er når du kører i en bus med din FAMILIE. Ikke andre.

    Ikke erhvervsmæssig personbefording er hvis du kører for en forening f.eks. en fodboldklub og kun kører med DERES medlemmer.Hvis naboklubbens bus er gået i stykker og de står i øsende regnvejr, må du kun sige SURT KURT og køre uden dem. Du skal også være ansat i foreningen/Klubben men ikke have det som din primære opgave.

    Begge dele må gøres på Alm. Buskørekort.

    Det er først i det sekund du bliver ansat/Kører som Buschauffør med Betalende passagerer, uanset om de betaler dig eller har købt billet på anden måde at du skal have det blå bevis/Eu bevis/Chaufføruddannelsesbevis KALD det hvad du vil.

    Har lige været på kursus gennem arbejdet for at lære om alt det shit, selvom jeg har alle de beviser jeg skal bruge. Fuld løn for at sidde på en skolebænk og lære ting jeg vidste i forvejen? SIGN ME UP smiley



    ADHD Version = Du må gerne køre med din familie i en minibus UDEN EU bevis. KUN DIN FAMILIE


  • #5   19. maj 2013 I udlandet kan du køre i EU/EØS landene & Schweiz. På samme regler.

    Bare husk reg. attest og pas Og self kørekort.


    Meget mere besværligt hvis man vil hive en turistbus til tyskland og tilbage igen skulle jeg hilse at sige.


  • #6   26. maj 2013 Hvor står det at det kun er familien man må køre med ?? Er det ikke noget med de ikke går så højt op i det mere om det er familie, venner eller naboer ??

  • #7   26. maj 2013 Det er ligesom så mange andre regler.
    Nogle betjente går meget op i det, andre er ligeglade.

    Har lige været på kursus i det og jeg har det i en bog vi fik udleveret.
    Jeg kan lige prøve at finde det imorgen hvis det har interesse?


  • #8   26. maj 2013 http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Buskoersel/Ikke_erhvervsmaessig-buskoersel.aspx
    Her står det.
    Den ikke-erhvervsmæssige buskørsel kan udføres tilladelsesfrit. Som eksempler på tilladelsesfri kørsel kan nævnes:
    en virksomheds befordring af ansatte
    en forenings befordring af foreningens aktive medlemmer
    en kommunal eller privat institutions befordring af patienter, elever og ansatte
    >>> en privat persons befordring af personer, som den pågældende har nærmere tilknytning til f.eks. den nærmeste familie eller nære venner. <<<


  • #9   26. maj 2013 De er ENORMT indviklede de regler. Derfor vil man nok også kunne slippe af sted med det de fleste gange.
    MEN Reglerne er som de nu er, og med andres liv og førlighed bør man ikke skide på reglerne.
    Det er det samme som ens bil er registreret til ens far. Det går godt lige indtil forsikringen finder ud af det. Så er det noget lort.


  • #10   26. maj 2013 Man må da godt låne en bil ud til en som har kørekort ? Siger du man ikke må det da ?

  • #11   26. maj 2013 Hvad er bøden for at blive taget med ikke nærmeste mennesker ??

  • #12   26. maj 2013 For at køre uden for landets grænser skal du også have eu-kval bevis selv om bussen er til privat personbefordring.

  • #13   27. maj 2013 Okay smiley Så skal han nok tage chaufføruddannelsen, så har han i hvert fald det der skal till Altså 6 uger/10 ugers forløb

  • #14   27. maj 2013 Har han buskort kan han nøjes med 4 uger hvis han har erhvervskort i forvejen


Kommentér på:
bus kørekort, kørsel hvor uden det chauførkursus?

Annonce