{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Næste bærbar - Dell XPS13 vs. MacBook Pro {{forumTopicSubject}}

Min Acer er ved at synge på sidste vers, og jeg skal derfor have fat i en ny bærbar.
De to jeg er kommet frem til er: Macbook pro 13,3" og Dell XPS13 ( http://www.dell.com/dk/p/xps-13-l321x-mlk/pd?oc=n0013z25&model_id=xps-13-l321x-mlk)

Hvilken af de to ville I vælge? Jeg har ikke haft en Mac før, så der er lidt tilvænning mht. styresystem, genveje osv. Derudover er jeg på herrens mark hvis noget går galt da de fleste kammerater ikke er "inde" i Mac.
Dell'en kan jeg hurtigt få op og køre og der er ikke noget tilvænning.

Kom frisk med jeres syn og meninger. Begge computerer koster det samme (8500kr).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næste bærbar - Dell XPS13 vs. MacBook Pro
  • #1   4. jun 2013 Du siger det jo selv smiley
    WINDÅSE!!!

Hvad skal du bruge PC'en til?

• #2   4. jun 2013 Alt udover at "gaming". Så den behøver ikke have stort grafikkort eller alt det andet smiley
    Mac'en tiltaler mig ved at være møg hurtig, og det bliver de ved med i lang tid.

• #4   4. jun 2013 Hvis du ikke skal game, så tag Macbooken. Det tager lige et par uge at vende sig til, men du vil bestemt ikke fortryde det. Har aldrig kigget mig tilbage efter jeg skiftede fra PC til Mac.

• #5   4. jun 2013 Tja.. jeg har haft Mac af flere omgange og bliver ved med at gå tilbage til pc, så det kan gå begge veje smiley

• #6   4. jun 2013 Hvor får du en MacBook Pro 13 til 8500kr?

• #7   4. jun 2013 Nå men tager vi udgangspunk i den billigste MacBook og den Dell XPS, så er her følgende dom fra min side (jeg har haft begge 2)

XPS:
    Bedre skærm og bedre opløsning
    SSD fremfor alm. HDD
    8GB Ram i stedet for 4GB
    Lidt tyndere end Pro 13
    Lettere end Pro 13

MacBook Pro 13
    ...
    Ja.. ærlig talt, jeg kan ikke komme på nogen fordele i denne sammenligning.

• #9   4. jun 2013 JesperS: Her:
    http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/barbar-computer/MACBPMD101DKA/macbook-pro-13-3-md101

Det er sgu ikke et nemt valg... Jeg tror ikke man går galt i byen med nogle af dfem, men man vil jo gerne vælge den rigtige nu man har chancen.

• #10   4. jun 2013 René
    Hvilken verden lever du i?
    En Mac bliver også langsom og den har en sløv HD i forhold til den SSD der ligger i en XPS.
    Jeg har nu kørt Windows 7 siden 2007 og jeg har ærlig talt ikke haft flere nedbrud end jeg kan tælle på en hånd og med Windows 8 er det ikke blevet dårligere, så kan vi altid synes om eller hade det nye interface..
    Min Mac er flere gange gået i "spinning Wheel" end min pc har haft BSOD.

Og det med at du ikke kan sammenligne ram, det har du ret i, men til gengæld får du 8GB frem for 4GB og en office pakke eller Photoshop pakke kræver lige så meget ram på en Mac som på en PC.

! Boldsen ! .
    Du går ikke galt i byen med nogen af dem nej, men personligt havde jeg valgt pc, den er væsentlig mere fleksibel.

Kommentér på:
Næste bærbar - Dell XPS13 vs. MacBook Pro

Annonce