{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Damjan F
Damjan F
Tilmeldt:
18. sep 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 27

Ny undervogn uden TÜV-godkendelse? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg en TÜV godkendt undervogn, hvor den er blevet synet med osv osv, og det hele er iorden.
Jeg vil dog gerne have en ny undervogn på bilen.
Hvis jeg køber en undervogn der så ikke er TÜV godkendt, kommer den stadig igennem syn, for jeg kan vel bare sige at det er den gamle undervogn fra dengang jeg gik igennem syn, med den undervogn som var godkendt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny undervogn uden TÜV-godkendelse?
  • #1   17. sep 2013 Hvis undervognen ikke er godkendt hvordan vil du så have den skal godkendes til syn?

  • #2   17. sep 2013 Hvis ikke godkendelsen passer til undervognen, så skal du ha en meget flink synsmand før du får den synet.

  • #3   17. sep 2013 Det er ikke lovligt at gøre, men måske virker det, måske virker det ikke. Det kommer an på hvor klog/dum synsmanden er den dag.
    Sætter du den på lige inden syn, så kan det nok ses at den ikke er gammel og så tror jeg ikke at den går - men er den lige synet og du så skifter, så kunne det godt tænkes at det ikke opdages om 2 år...


  • Damjan F
    Damjan F Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 27
    #4   17. sep 2013 Bilen blev synet for 2 måneder siden med den godkendte undervogn.
    Xpdite -->> det er også det jeg tænker. At hvis den bliver skiftet nu, behøver jeg ikke at have en godkendelse med, for den fra sidste gang blev godkendt smiley
    Den eneste forskel der kan ses, er at de fjedre der er på nu, er røde og dem jeg vil have er med blå, så det kan ikke ses udover det. Men han kiggede ikke på undervognen overhovedet, han kunne bare mærke det i bilen da han kørte, og spurgte om en godkendelse. Ellers, så kan jeg stadig bare bruge en gammel tüv godkendelse på dem, der står heller ikke navnet på dem jeg har nu, på undervognen.


  • #5   17. sep 2013 mener hvis det er gevind undervogn skal det godkendes med konstruktive
    ændringer i reg.attest.
    det er med at få gjort hvis der sker et uheld med bilen.
    ved selvf. ikke om det bare er fjedre.


  • #6   17. sep 2013 Godkendelsen skal med hver gang du er til syn uanset om den er skrevet ind i papirerne...... det var hvad jeg fik af vide af min synsmand

  • Damjan F
    Damjan F Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 27
    #7   17. sep 2013 det fik jeg ikke at vide. hos mig står de i papirene, at der er konstruktive ændringer i undervognen...

  • #8   17. sep 2013 du skal også have papir med på undervognene når man køre,
    så man kan vise det hvis man skulle bliver stoppet.


  • #10   17. sep 2013 Om 22 mdr når bilen kommer til syn igen har de de tal som står på din nuværende undervogn stående i regristret..og når så syns manden kikker på din undervogn og ser at det ikke stemmer overens..hva gør du så?
    Drop din ide..den holder ikke..


  • #11   17. sep 2013 I værste fald bliver du bonget for dokumentfalskneri, hvis det er tydeligt at du prøver at gøre det du skriver her i indlægget.

Kommentér på:
Ny undervogn uden TÜV-godkendelse?

Annonce