{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Neonlys ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG, hvad er bøden for at køre med neonlys og må overhovedet have det på

- vær sød at komme med et link og ikke bare sig, jamen det må man ikke kom nu med noget der faktisk beviser det folk siger jo fandeme 128037129712793 forskellige ting herinde uden at vide en skid om hva fanden det er de sidder og siger er ved at være træt af det, så please kom med et ordenligt svar eller lad vær med at skriv herinde smiley

- tak på forhånd !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neonlys ?
  • #2   21. okt 2013 Bøden er 1000 kr og gå ind på applus synshals hjemme side. Og kig under spørgsmål og svar.

Nej må man ikke.

Alexander P nej det må ikke sidde på bilen selvom det ikke er tændt

Må man montere ”neonlys” på/under sin bil?

Nej. En bil må kun være forsynet med påbudte og/eller tilladte lygter til belysning og markering. Det vil sige: fjernlyslygter, nærlyslygter, tågeforlygter, baklygte og søge-/arbejdslygte. Af lygter til markering kan nævnes: positionslygter, baglygter, tågebaglygter, nummerpladelygter, parkeringslygter osv.

Det er derfor ikke lovligt at montere ”neonlys” eller andre lygter, der ikke udtrykkeligt er påbudt eller tilladt.

• #3   21. okt 2013 og hvilket bevis har du for at dette er sandt, siden jeg også kan sige at dronningen skal til vinter tam tam i år 2023 ?

• #4   21. okt 2013 perfekt pandekager, endelig et svar der ville noget tak for det smiley !

• #5   21. okt 2013 Så panserne tager det faktisk af min bil hvis jeg bliver stoppet ?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #7   21. okt 2013 Henrik
    Nej, de sender den sikkert til syn smiley

• #8   21. okt 2013 Som alexander selv siger så burde det da være fint nok at have det på bare så længe det ikke er tændt o.o ?

• #9   21. okt 2013 Henrik nej gør de ikke, de sender dig nok til et nyt syn. Da bilen jo ikke er lovlig mere. Så bøde på 1000 kr samt nyt syn så det render jo hurtigt op i snart 1500 kr

• #11   21. okt 2013 Yes okay i orden rigtig mange tak for jeres svar smiley !

• #12   21. okt 2013 Man kan godt lige se bagenden på det bagerste neonrør på min bil men, hvis man så det ville man ikke tænke NEON NEON NEON, hvis det var slukket smiley

• #13   21. okt 2013 Alexander P det må ikke være monteret lygter på bilen uden de virker. Og er de sat på bilen uvendigt er de ulovlig bare de er sat på. Så nej de må ikke sidde på bilen selvom de ikke er tændte. Da de ikke er tilladte på offentlig vej. Kabine lys er også kun tilladt så længe det ikke genere andre trafikanter og dig selv. Det må ikke tage noget af dit udsyn om natten. Så se lige og få styr på de ting. Før du bare påstår noget du ikke engang kan dokumentere.

Alexander tag nu og læs det her ikke

http://www.applusbilsyn.dk/spoergsmaal_og_svar/

• #14   21. okt 2013 Men er det ikke lidt ironisk at politiet køre rundt med ulovlige lys over HELE bilen faktisk smiley ?!?!

• #16   21. okt 2013 Henrik det gør de da ikke I detail forskrifterne står der jo netop at udryknings køretøjer godt må ha blå blink og rødt på.

• #17   21. okt 2013 aaah pis også .... troede lige jeg havde dem på et ømt punkt smiley

• #19   21. okt 2013 Når nu vil jeg gå ud og køre med mit neonlys HERRE MEGET TÆNDT, og tak for svarene igen, i må have en godaften smiley !

• #20   21. okt 2013 Alexander stop nu der står der må være flere fjernlygter monteret men kun 4 må kunne tændes samtidigt. Få nu styr på det du siger

• #22   21. okt 2013 Alexander Læs dette her og lær

Fjernlyslygter
    »E«- eller »e«-godkendt fjernlyslygte er funktionsmærket »R«. Foran R’et er even-
    tuelt anført et H for halogenlygte eller et D for gasudladningslygte.
    Såkaldt »vibralys«, der får lyset til at blinke med meget hurtig, men netop synlig fre-
    kvens, er ikke tilladt.
    (1) Fjernlyslygte
    a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,
    b) skal være anbragt foran på køretøjet,
    Denne bestemmelse anses for opfyldt, såfremt lygten er anbragt foran føre-
    ren således, at lyset ikke generer føreren direkte eller indirekte gennem
    førerspejle og/eller køretøjets øvrige reflekterende flader.
    c) skal kunne oplyse vejbanen mindst 100 meter foran køretøjet, og
    d) skal have en lysstyrke på mindst 10.000 cd.
    (2) På køretøj med to eller flere fjernlyslygter må disse kun kunne tændes samtidigt
    eller parvis.
    (3) Ved nedblænding fra fjernlys til nærlys, skal alle fjernlyslygter slukke samtidigt.
    (4) Fjernlyslygter skal være tilsluttet kontrollampe ved førerpladsen.
    Før 01.05.77:
    Gælder ikke.
    (5) Den samlede lysstyrke for fjernlyslygter, der kan lyse samtidigt, må ikke oversti
    -
    ge 430.000 cd.
    »E«- og »e«-godkendt fjernlyslygte er mærket med en referenceværdi for lys-
    styrken. Dette gælder dog ikke altid for lygter funktionsmærket »(C)R« (bilux-
    lygter). Lysstyrken kan fastsættes ved at gange referenceværdien med 4.300.
    Grænsen på 430.000 cd svarer således til en samlet referenceværdi på 100.
    For lygte uden mærkning med referenceværdi (funktionsmærket »(C)R«) fast-
    sættes referenceværdien til 10.
    Før 01.05.77:
    Gælder ikke.

• #23   21. okt 2013 Jeg har neonundervognslys på min roadster. Jeg holdt på en tankstation i Århus for et par uger siden med det tændt hvorefter politiet kom forbi. De nævnte at det så godt ud, men at jeg skulle slukke det inden jeg kørte derfra.

Konklusion efter dialog med betjent: Lovligt så længe bilen ikke er tændt (tomgang ej tilladt). Dernæst må det ikke forvirre trafikken iform af blændelse eller lignene udrykningskøretøjer ved ståplads. Det er kun tilladt på privatgrund hvis du absolut skal køre med det smiley

• #24   21. okt 2013 Meget muligt, men spurgte ind til det idet jeg selv var i tvivl og det var min oplevelse.

• #25   22. okt 2013 Henrik N:
    Hvis du vil have bevis på at det ikke er bullshit hvorfor tager du dig ikk sammen og skriver til trafikstyrelsen så?
    Gjorde jeg da jeg skulle have info omkring xenon lygter.. De kender og laver reglerne.. De kan nok svare på hvad du må og ikk må osv.. smiley

Af hvad jeg ved er det ulovligt at have det monteret så det kan tænde mens bilen er tændt.. Altså bilen SKAL være slukket og derefter må det gerne kunne tænde..

Marc L:
    Din oplevelse har nødvendigvis intet at gøre med om det er lovligt eller ej...
    80% af panserne ved ikk en skid om lys og lygter på en bil.. De kommer med alle mulige fucking forklaringer til man sætter dem på plads med dokumentation fra trafikstyrelsen (har prøvet det flere gange nu) smiley

Samme med synshaller..

Du har været heldig du ikk har fået problemer med lysene.. smiley Var du fra kbh havde de spist dig levende.. Politiet her er desvære ofte nogle magtsyge tabere..
    Men man møder da nogle gange en flink betjent eller 2 som ser lidt fornuftigt på tingene.. (og nej er ikk hardcore kriminel..) smiley

• #26   22. okt 2013 Er faktisk lige blevet stoppet af panserne da jeg kørte her hjemme fra og han spurgte hvad den lille blå boks var til og jeg sagde det var til min LED undervogn og han sagde derefter: nååååår så det ser smart ud når du køre? og jeg svarede: bruger det ikke når jeg køre, og længere var den ikke, de tjekkede bilen og kørte (har sådan en lille boks til at styre hvilken farve lys osv det skal være)

• #27   22. okt 2013 Det har du sikkert ret i Rasul, men tror ikke de tager det så seriøst med mindre du faktisk køre med det smiley

• #28   22. okt 2013 Henrik men det gør synshallen den kan jo dumpe på det. Da det jo ikke er lovligt at ha siddende på bilen.

• #29   22. okt 2013 Kender en synsmand så det går nok smiley

• #30   22. okt 2013 Kender sgu også 2 stk men derfor fusker de sgu ikke ens bil igennem et syn.

• #31   22. okt 2013 kan vel bare skrue lysrørne af og så sætte dem på igen efter, større et problem er det vel ikke, men ja du har vel nok ret smiley

• #32   23. okt 2013 Henrik N:
    Sku ikk hvis politiet tager den til en synshal.. Har jeg fået at vide de kan gøre.. smiley

Men skriv nu bare til trafikstyrelsen.. Så kan du få svar på om det er nok de bare ikke kan tænde når motoren er tændt eller nøglen sidder i, eller om de er helt ulovlige at have monteret på når du er på offentlig vej..

• #33   23. okt 2013 Jeg tror personligt heller ikke de gør så meget ved det, hvis man kører med det slukket..

Jeg syns generelt at politiet tillader en del, fordi de ved at vi går op i vores biler. Og hvis man er ordentlig og ærlig overfor dem, når man møder dem, lader de én gå med en del.
    De er også mennesker, og nogle syntes endda det er fedt, det man laver. smiley

Så jeg ville ikke have betænkninger ved at køre med neonlys for "showbrug". smiley

• #34   23. okt 2013 Jeg køre dog også med LED rør, det lyder bare lidt bedre at sige neon rør, rolig nu Hr. ordkløver smiley

- Og Dr. Wilson du har helt ret i det du siger, med mindre det er en betjent hvor man stadig kan se trykfolderne på skjorten, så skal han jo følge bogen til punkt og prikke hehe smiley !

• #35   23. okt 2013 ja men i bund og grund er det vel for at lave lys under bilen, der er jo også flere forskellige pære, men generelt kalder man dem jo bare pære d:

• #36   25. okt 2013 Og når man løber tør for pærere, må man ævle!

• #37   25. okt 2013 Præcis Wilson !

• #38   26. okt 2013 Ville heller glo på en bil med neon lys end en brian med rat look.

Kommentér på:
Neonlys ?

Annonce