{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

fælg ET Mål udregning {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Hvordan faen regner i ud hvilke mål jeres fælge skal være for at de sidder helt ude ved skærmene??

er der en speciel udregning eller er det bare ren gæt eller hva faen? for skal have købt nogle fælge til næste sæson og de skal bare være helt ude ved skærmkasserne?

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fælg ET Mål udregning
  • #1   23. okt 2013 Da jeg skulle have nye fælge kiggede jeg på biler magen til min herinde, hvor der stod tommer og et mål.

• #3   23. okt 2013 Har jeg ogs prøvet. men den bil det skal på er der ikke ret mange der har gjort noget ud af. smiley

• #4   23. okt 2013 ET er den afstand der er fra midten af fælgen i bredden til anlægsfladen målt i millimeter... Altså er det ET37 så er fladen 37mm fra midten af fælgen... Så vil du have dem længere ud skal du have skal ET være lavere... ET32 er altså 5mm længere ud mod skærmkanten...

Håber det gir mening:)

• #5   23. okt 2013 http://www.hi-speed.dk/hjuldata.html

kig i bunden

-------------

ET er en forkortelse for det tyske ord "Einpres Tiefe", som på dansk betyder Indpresningsdybde. Man kan sige at indpresningen er bestemmende for, hvor fælgens yderkant er placeret i forhold til skærmkanterne på bilen. Med andre ord:

Høj ET = fælgene sidder ''inde under bilen''
    Lav ET = fælgene sidder ude ved skærmkanterne
    Eks: ET 0 vil være midt center i fælgen. Jo højere ET vil være, jo tættere vil anlægsfladen på fælgen være på fælgens front/forside. (Se C på billed).

Fælgens ET (Indpresning) er afstanden fra fælgens kant, til fælgens anlægsflade på bilen. Også benævnt offset (UK). ET måles i mm, ET 2 er derfor 2 mm fra center.

• #6   23. okt 2013 Men det har vel også noget at gøre med hvor anlægsfladen er i forhold til midten på fælgen. og hvis der skal breddere fælge på, så er jeg jo tilbage ved square 1. smiley

• #8   23. okt 2013 Ronni m det er da 10 mm i alt ? altså 5 mm i hver side

• #11   23. okt 2013 Og man må kun forøge sporviden med de 20 mm pr aksel

Aldrig gøre dek mindre,
    Men hvem vil også det

• #12   23. okt 2013 Hvis du nu har 6,5" fælge nu og vælger 7,5" med samme ET vil de også gå 0,5" vil det også give dig 1,27cm ud mod skærmkanten og så med ændring af sporviden så kan du ændre op til 1,37 cm ved at vælge en tomme bredere fælge("r")

• #14   23. okt 2013 Kan fortælle dig det imorgen smiley hvis jeg må sende dig en besked der?

er det bare tilladt lovmæssigt aller hvordan? fordi det betyder ikk rigtig noget smiley

• #15   23. okt 2013 Jah det er loven der siger du kun må ændre 20mm i alt på hver aksel:)

• #16   24. okt 2013 så længe dæk og fælg er inden for skærmkanten.

så har jeg aldrig oplever, nogen problemer, når jeg er blevet stoppet.

har tit kørt med 25 mm sporvideforøger(i hver side) på mine biler,

plejer at have samme størrelse fælg for og bag, så man kan bytte dem rundt,
    efter hånden som de bliver slidt.

Kommentér på:
fælg ET Mål udregning

Annonce