{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjedre eller gevindundervogn
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   24. dec 2013 Det kommer an på hvordan dit budget er, og hvor langt ned den skal for at du mener det ser godt ud..
    Nogen kan lide at dækket forsvinder i skærmkanten, og det vil kræve gevind eller luft undervogn.

Hvis den bare skal ned, så der er et par cm mellemrum eller 5, så kan fjedre være den billige og gode løsning, man kan få mere komfort for færre penge med fjedre smiley

• #2   24. dec 2013 Er der 5 cm efter fjedre er sat på ??

Jamen vil have den ned ved dækkene eller hvad man siger smiley

• #3   25. dec 2013 Hvor langt er det fra dækket til skærmen et 50mm sænkningssæt sænker jo 5 cm. Men ja det kommer an på dit budget. Skal du have en god gevindundervogn så skal du også betale for den.

• #4   25. dec 2013 Sænkningsfjedre kan ofte beholde en stor del af komforten, hvor gevind hvis den er købt for billigt, straks bliver ubehagelig at køre i. Det kommer lidt an på hvad du vil betale for det :)?

Samt kom din bil til at spille maks i sidste ende?

• #5   25. dec 2013 Fælgen sidder til kanten.

Og har kigget på en ap gevind.

• #6   25. dec 2013 Anders c: tak fordi du spørg. Jeg fik endelig skiftet den gearkasse. Og han sagde det var komplet med alt. Jeg henvender mig så til auto house Ballerup og forklare dem om problemer da det stadig ikke er forsvundet. De konstatere så at der ikke er sat nye koblinger og der der pjat i. Og de siger det er 80% af tilfælde er det der forudsager det. Så nu venter jeg på der kommer lidt koblinger hjem til den. Seat Gladsaxe er mildt sagt håbløse

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #7   25. dec 2013 Du kan sikkert finde nogle 45mm sænknings fjedre, så måler du bare med en tommestok/centimeterstang, fra dækket op til skærmkanten, også trækker 45mm fra det mål der er, så har du cirke hvordan den vil stå.

• #8   25. dec 2013 Har bare hørt at fordi der står den sænker 45 gør den det ikke nødvendigvis

Desuden har jeg også hørt at alt over 40
    Mm helst skal gøres med gevind

Hvad ligner det på billedet. ??? Det er mere fordi jeg har vinterdæk på nu. De andre fælge ligger i kælderen

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.131
    #9   25. dec 2013 hvis man sænker mere end 40 mm, skal man have korter støddæmper,

ellers ødelægger man dem hurtig, da de jo ikke er beregnet til det.

jeg eks sænket min kadett c 85/70 med fjedre og korter dæmper,
    den ligge rigtig godt på vejen.

dog kunne den godt trænge til at komme lidt længer ned.
    men man beholde mere af komforten med fjedre.

men med gevind, kan man jo bare skure på den indtil den har den højde man ønsker,

men som de andre skrive, miste man også noget af komforten, da en gevind,
    for det meste bliver mere hård end fjedre.

+ dem der ikke kan justeres i hård hed,
    bliver hårde jo længer ned man skrue dem.

• #10   25. dec 2013 Jeg er bare i tvivl hvilken en gevind jeg skal kigge efter. Vi ligger efter noget til 4000-5000 plus minus

Har bare hørt godt om ap af hensyn til komfort

• #11   25. dec 2013 Jeg stod i foråret og havde samme spørgsmål som dig, jeg valgte så og købe en AP gevindundervogn med komfortfjedre i til min Golf V, og jeg har absolut ikke fortrudt det siden, min Golf var endda lidt blød i den originale affjedring så troede den ville blive hård og køre i, men nej den overraskede mig fuldt stændig, så jeg vil helt klart vælge AP igen næste gang

• #12   25. dec 2013 Andreas. Okay fedt. Nu siger du med komfortfjedre?? Er det ikke bare en ap gevindundervogn. Eller skal det komfort fjedre købes ved siden af ??

• #13   25. dec 2013 De var sådan da jeg købte den, en normal fjeder på en gevindundervogn har samme diameter hele vejen, men på min er diameteren større i 3-4 ringe på midten.

Kommentér på:
Fjedre eller gevindundervogn

Annonce