{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.624 visninger | Oprettet:

Glasfiber epoxy vs polyester. {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har et par fiber reparationer, men jeg er kommet rimelig meget i tvivl mht om jeg skal bruge epoxy eller polyester til det. Det er på front og bagende af bilen, på skørterne, så det er ikke noget som skal holde til utrolig meget. Hvad ville i bruge, og evt en begrundelse til hvorfor?

Sønne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasfiber epoxy vs polyester.
  • #1   27. feb 2014 Køb en dåse plasticpadding glasfiberspartel, det er rigtig godt til sådanne reparationer.

• #2   27. feb 2014 Jeg skal bygge det op fra ny, så det bliver med en glasfiber måtte, hvor der så skal epoxy eller polyester på, ved ikke om det du henviser til kan bruges til det? Spartel kan i hvert fald ikke klare det. smiley

• #3   27. feb 2014 altså polyester er en del giftigere at arbejde med end epoxy men også billigere og du kan foriksempel ikke på polyester til at binde på epoxy men epoxy binder på stort set alt men styrke messigt er der ingen forskel.

• #4   27. feb 2014 Så er løsningen som Roak skriver smiley

• #5   27. feb 2014 Der skal ikke bruges epoxy efter, men det er også det med prisen, for epoxy er ca 20 gange dyre end polyester, men er det også 20 gange bedre så? smiley

• #6   27. feb 2014 der er stort set ingen forskel på epoxy og polyeset styrjemessigt

• #7   27. feb 2014 Ved ikke hvor pokker du køber epoxy siden det er 20 gange dyrere end polyester, men du bør overveje at skifte leverandør hvis det er tilfældet.

Der er en række ting du skal tage med i overvejelserne når du skal vælge:
    Hærdetid
    Lugt
    Hvor meget det skrumper når det hærder
    Hvad det skal hæfte på
    Polyester er ætsende som bare pokker så hvis du laver en skabelon af plastik/nylon/skum skal du sikre at den er dækket 100% ned.
    Om det skal bruges i forbindelse med vakuum eller ej.
    Om der skal lag på over flere omgange (maks. 3-4 lag af gangen)

Btw. husk lige at der gerne skal være 16 grader eller mere når du arbejder med epoxy og polyester.

• #8   27. feb 2014 Det er mit front skørt, så der er ingen form som sådan, kun noget plade jern, som jeg valser og bukker til den form det skal have. Jeg har en kabine at lave det i, så der er 22 grader. Men det er jo ligmed det skal hærde på plastik. Har du evt er link til noget billigere epoxy? smiley

• #9   28. feb 2014 Det er da alligevel luksus med kabine til det - kunne jeg ofte godt bruge smiley

Hvis det skal hæfte på plastik skal du lige være opmærksom på at der skal gøres lidt arbejde for at sikre at det ikke slipper hurtigt igen.

Jeg vil foreslå at du kigger på HP textiles i Tyskland (deres webshop er tilgængelig på både tysk og engelsk), da de har fornuftige priser, god kvalitet og fin service (i hvert fald de gange jeg har købt hos dem).

• #10   28. feb 2014 Ja det er sku ikke helt dårligt. smiley
    Hvad skal jeg gøre ekstra for at det ikke slipper? Går ud fra at standard front kofanger er af ABS plast.
    Jeg vil lige prøve at tage et kig på deres hjemmeside. smiley

Kommentér på:
Glasfiber epoxy vs polyester.

Annonce