{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.984 visninger | Oprettet:

Problemer med LED lys {{forumTopicSubject}}

Jeg har monteret disse nærlyspærer på min Peugeot 208 1,6 blueHdi.
https://landberg.dk/philips-x-treme-ultinon-h7-led-gen-ii-250-1-saet-p10557

Problemet er, at når motoren er slukket, så lyser de som de skal.
Når motoren så starter, så begynder den højre pære at blinke.
Købte så nogle snydemodstande og monterede dem, men nu blinker begge pærer!?
Hvad gør jeg så lige her?

Er det fordi de er lavet til biler med CAN-bus styring af lygterne? mener nemlig ikke, at 208'eres lys er CAN-bus styret.

Hjæææælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med LED lys
  • #1   8. aug 2019 Hvis du gasser lidt op bliver lyset så stabilt? På nogle biler er der lidt lavere spænding når de står i tomgang. I så fald skal du have en spændingsregulator på strømtilførslen til dine LED'er, og det kan godt være lidt komplekst medmindre du er en haj til elektronik.

Der er garanteret CANBUS på forlygterne i din 208. Det er der i de fleste nye biler, men det burde ikke have noget at sige. Hvis du læser beskrivelsen af de LED'er du har købt kan du se at de skulle fungere fint i biler med CANBUS styring på forlygterne smiley

• #2   8. aug 2019 Når motoren er slukket, så lyser pærerne kraftigere end når motoren er startet.

Bilen fortæller ikke, når der er gået en pære - ergo er lyset ikke CAN-bus styret tænker jeg?

• #3   8. aug 2019 Prøvede du at gasse lidt op og se om det ændres?

• #4   8. aug 2019 Det ændrer sig ikke når jeg gasser op, men de blinker mest når jeg kører.

• #5   9. aug 2019 når de blinker. er der pære overvågning på bilen.
    og den kan ikke se/føle/mærke der er pære i, så den slukker for dem.

men da led ikke skal brug en særlig stor spænding for og lyse, så er den lille strøm pære overvågning sender ud, for og se om pære virke.
    nok til at få led til at lyse.

så en modstander burde havde virket.
    med mindre den er forkert monteret.
    så hvordan er modstander monteret?

og at skrive canbus pære er noget vås, da canbus udelukkende er kommunikation mellem styre enheder.

canbus styre ikke noget, det gør de forskellige styreeneheder.

• #6   9. aug 2019 Prøv og mål spændingen til pæren..når du nu selv skriver de lyser som de skal med slukket motor(men tænding på?). Så får den batterispænding 12-12.4 volt. Og når startet, får den måske ladespænding, op mod 14 volt...som bilen måske prøver og regulere med can, og led kan ikke altid følge med.

• #7   9. aug 2019 Det er pærerne og ikke bilen, gen2 er kendt for dette, Philips har en boks der fjerner det så skriv til kundeservice der hvor du har købt dem smiley

• D J
    D J Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   13. okt 2019 Hejsa,jeg har nøjagtigt samme problem. Har haft fat i Phillips kundeservice og de sendte mig to modstande og den gør stadig det samme og melder stadig fejl efter få sek. nu har de sendt mig et helt nyt sæt af de gamle Gen1 men de går i stykker ret tit. Phillips er helt på bar bund og de ved ikke hvad de skal gøre,så nu er jeg et kæmpe spørgsmålstegn. De sidde i en Touran fra 08’ Håber virkeligt at der er nogen som ved hvad der skal til og at Peugeot 208 fyren har klaret det og vil dele ud af sin erfaring.????

• #9   2. jan 2020 Har samme problem med en passat B6 den blinker når den holder i tomgang men ikk når jeg køre det gør ingen forskel om jeg sætter modstand i eller tager dem af

• per k
    per k Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 3 Svar: 2
    #10   7. apr 2020 Hey

Er der nogen der har svar på problemet??
    Har det samme med en Renault megane3.
    Og det er uden CAN bus

vh Per

• #11   9. apr 2020 #10 selv om bilen er uden canbus.

så har nogen biler pære overvågning, som sender en lille spænding 7d, for og se om pæren er sprunget.

en alm. glødepære, lyse ikke af den lille spænding.

men en led, vil lys op/blinke af den lille spænding

Kommentér på:
Problemer med LED lys

Annonce