{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Olcay U
Olcay U
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Mercedes E xenon problemer {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg stod og skulle skifte pære til xenon lys på min E350’er

Tog et billede af bagsiden på pæren og der står: osram Xenarc 66140
Jeg får så bestilt den og ser at den er med 4300K
Hvor den gamle er blå i lys, hvor jeg tænker skulle være 8000K

Hvordan kan det ske at den som sad på før, der er sprunget, har et serienummer/modelbiler som viser at det er 4300K?
For jeg vil beholde med blålig lys...

(På billedet er den til venstre den gamle og højre ny)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes E xenon problemer
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   26. apr 2021 Fordi båtnakken der skiftede pære sidst kun skiftede den ene , og tog det billigste han kunne finde på Wish.com uden at kikke på hvad der sad i den anden side . Det er så mit svar på det spørgsmål !

• #2   26. apr 2021 man skifter altid xenon pære i par. når de bliver gammel skifter de os farve

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#3   26. apr 2021 Claus, men hvorfor står der osram og det serie nummer bag på bår den har farve som 8000.. For har lige betalt for samme sæt men de kommer som 4300 kelvin

• #4   26. apr 2021 Nå en Xenon pære brænder ud ændre den farve.
    Så du skulle havde fundet end Kelvin tabel og fundet et sæt pære med det antal Kelvin du ønsker.. den blå pære har lyst som den hvide fanden var nu.

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#5   26. apr 2021 Så den der er blå, har lyst hvid? Men når den brænder ud så bliver den blå?

• #6   26. apr 2021 ja de begynder at blive blå og dårlige. 8000K giver noget ringe lys.

• Olcay U
    Olcay U Tilmeldt:
    apr 2021

#7   26. apr 2021 Så venstre er blå fordi den er gammel i pære?
    (Ja ved man skifter begge men ville være sikker på om jeg skulle have højere kelvin i)

profilbillede
  • #8   26. apr 2021 Så når en Xenon pære bliver gammel så stiger den i kelvin? Det har jeg sgu aldrig hørt før... Hvad farve bliver en 8000 Kelvin når den bliver gammel så?

• #9   27. apr 2021 De ændrer farve og styrke ja! Men synes nu mere det der ligner en anden pære med anden kelvin. Hvis ikke en pære der er tæt på at stå af. De bliver gerne helt lilla når de er færdige. Men har altså aldrig oplevet en 4300K der lyste som en 8000K bare den blev brugt længe nok smiley

• #10   27. apr 2021 8000K pærer giver et pisse dårligt lys, og jeg er heller ikke sikker på at de er godkendt til gadebrug.

2700K skulle give det der svarer til dagslys, og jeg tvivler på der er nogen fabrikanter der monterer højere end 6000K som standard.

4300K giver et meget hvidt lys, og det er efter min mening det bedste.

men det er bare mig smiley

• #11   28. apr 2021 Vores Hondas pærer skiftede også farve over en længere periode, til sidst var den helt lilla og lyste intet op når det var mørkt men den startede med at blive blålig, selvom de startede som hvide med blåligt skær

Kommentér på:
Mercedes E xenon problemer

Annonce