{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Male bremsetromler
  • #1   4. okt 2021 ja det kan man.



  • #2   4. okt 2021 Super. Så bruger jeg det jeg har stående i stedet for at købe nyt

  • #3   4. okt 2021 Min erfaring er godt nok at det ikke holder. Jeg troede også jeg var særlig god ved mine nye ATE-tromler sidste år, ved at give dem en god gang tokomponent Foliatec kalibermaling, der sådan set skulle være maling af god kvalitet. Det skaller helt vildt. Generelt er jeg godt nok ikke imponeret over kalibermaling til noget andet end at male kalibre, for samme oplevelse har jeg haft på både bundkar og øvrige motordele som Foliatec ellers selv beskriver sig som værende velegnet til.

  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 311
    #4   4. okt 2021 Problemet er nok nærmere vedhæftning, da det olie de er smurt med er svært at rense af. Hvis de blev sandblæst inden tænker jeg det holder bedre.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   4. okt 2021 Hvis det er helt nye tromler så bare mal dem, er de ikke nye skal de sandblæses og så er det nok billigere bare at købe et sæt nye og male...

  • #6   4. okt 2021 Jeg har malet kalibre på min e92 for over 3 år siden med foliatec og det ser ud som nyt uden den mindste afskalling.
    Det er 100% utilstrækkelig forarbejde, helt nyt glat metal er svært at få maling til at hæfte på.
    Nr 1 er som Brian siger at sandblæse dem, alternativt er at gøre dem ru med lidt sandpapir.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   4. okt 2021 Alt malearbejde er 80 procent forarbejde.......

  • #8   4. okt 2021 Yes, Foliatec er sikkert udmærket på kalibre, det er jo også det jeg skriver. Men min erfaring er at det dæleme ikke duer til noget som helst andet. Jeg er ikke ueffen i malerarbejde, jeg ved udmærket hvad forarbejdet betyder og hvordan man udfører det korrekt. Kalibermaling er dyrt, der findes langt bedre produkter der til en lavere pris kan løse opgaven bedre. Og så er dén pointe vidst også bøjet i neon, for de der ikke forstod den i første omgang.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #9   4. okt 2021 # 8 min kommentar var skam ikke møntet på dig, hvis du troede det....Min erfaring er også at pejsemaling er langt bedre til tromler......Men hvis man hverken sliber eller tørrer af........Ja så kan man sku ligeså godt bruge kærestens neglelak....

  • #10   5. okt 2021 Har sandblæst nogle spritnye tromler. Sprøjtelakeret med 2k epoxygrunder og ovenpå en 2k PU lak. Gjorde mig virkelig umage og alt var pinligt rent. Efter ca ½ år er der ingen afskalning men rusten begynder allerede pletvist at kigge frem. Jeg er skuffet, men støbejernet i tromler er altså hyper reaktivt mht fugt.

  • #11   5. okt 2021 #9 - Nej på ingen måde, det var skam ikke henvendt dig. Jeg er fuldstændig på linje med dig i forhold til at brugte tromler bør blæses først - hvis det da overhovedet kan betale sig at lakere på brugte dele smiley Og tilsvarende at for malerarbejde er forarbejdet den vigtigste og overvejende del af arbejdet.

    Men det falder mig for brystet når andre i tråden, uden overhovedet at ane hvad min fremgangsmåde har været, skal drage konklusioner på hvad jeg i deres øjne har gjort forkert. Især når man bygger det på sin egen, for dette emne, komplet ubrugelige erfaring.


Kommentér på:
Male bremsetromler

Annonce