Fy fy næ næ det må du ikke :-) {{forumTopicSubject}}
Ja lovens lange arm har jo ofte fat i rigtig mange af livets goder, så lad os få nogle af tingene på det rene.
1: Er det lovligt at køre med spejlfilm istedet for tonede ruder på de 3 bagerste vinduer?
2: Hvis det er ulovligt at køre med xenon, kan man så få det godkendt til ens bil ? så man ikke render og får bøder i tide og utide.
3: Vil en bil typisk gå lige igennem syn med en speciel universal bagpotte eller er det helt udelukket?
4: Findes der en tommelfinger regl inden for hvor mange liters sub kabinet man skal have til den enkelte basenhed?
5: Er det lovligt at fjerne sideblinkene på bilen? så der dog stadig er blink foran og bagpå
6: Findes der regler man skal forholde sig til ud over at undgå at banke hovedet ned i rattet når man monterer sportsrat i stedet for det man har nu med airbag. Og kan bilen synes med det?
det var lidt herfra
nov 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 10 Emner: 118 Svar: 753
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
2. ja og nej.. du skal have lygter der er godkendte til det samt lygtevaskere
3. afhænger om synsmanden hader brianer.. fik synet min
4. ja men kan ikke huske den
5. i danmark skal du have 6 blink.. så skal du fjerne sideblinkede og få spejle med blink
6.hvis bilen er født med airbag må du ikke smide et sportsrat i med mindre det har airbag og er godkendt
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
2 ja hvis du montere auto lygtejustering og lygtespulere.
3 kun hvis synsmanden ikke vil se godkendelse
4..aner det ikke..
5 Nej.
6 Nej kan ikke synes.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
haha jeg kom først !! (det siger jeg ofte =D )
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
2:kan godt lade sig gøre men kravene er godkendte lygter, lygte vasker og elektronisk justerbar lygte justering
3:ja men det kommer an på hvor meget den larmer
4:nej der står typisk i manualen over bassen hvir mange liter den køre med i åben og lukket kabinet
5:ja er det hvis du sætter en anden form for type godkendte side blink på f.eks M3 spejle med blink elelr anden form for blink
6:ja har diun bil airbag så skal den sq blive der og bilen kan ikke synes med sports rat uden airbag du kan syne bilen med et type godkendt sports rat hvor der sidder airbag i hvis bilen er født med airbag
Fy fy næ næ det må du ikke :-)