{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.698 visninger | Oprettet:

vandslibe og klarlak.? {{forumTopicSubject}}

Hello...

Jeg har tidligere i et andet forum haft oprettet samme spørgsmål nemlig, men fik ingen svar andet end et ja og et nej og for uddybende forklaring svarede ingen af dem tilbage...

Jeg har kawasaki zx10 som er lakket med airbrush over det hele...den lak er dog lavet i 96´og er ved at være lidt mat og "slidt" ikke ridset anden end poleringsridser...

Kan man på en måde slibe nænsomt så man beholder motiv men får ny klarlak på eller..?

ved godt dette er en bilgalleri - men som nævnt tidligere fik jeg ikke svar på mcgalleri og da der ofte er mange lak spørgsmål herinde ved i måske svaret

mvh
Martin P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vandslibe og klarlak.?
  • #1   5. mar 2008 Hvis det bare er overflade ridser, så skal den bare vandslibes og have noget nyt klarlak, det er en nem opgave

• #2   5. mar 2008 hvis det ikke fejler noget andet end at det er kedeligt kan du sagtens vandslibe det og give det klarlak igen... så bliver det som nyt igen

• #3   5. mar 2008 Du kan få noget slibe/poler middel fra 3M. Det er i sådan en sort dunk ligner lidt en opvaskebøtte, skal nok lige skrive specsne senere.
    Den fås i forskellige grovheder, poler med den groveste først og derefter den fine, så spiller den igen smiley

• #4   5. mar 2008 det er klarlakken som er begyndt at virke mat - kan polere den op men "falmer" hurtigt igen.. måske der enda er en lakker eller dig der har en ide om hvad sådan noget kan koste... linker lige til cyklen
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4927

• #5   5. mar 2008 Og det er ikke nødvendig at slibe i bund og give nyt klarlak, gør som jeg siger og du bliver imponeret smiley

• #6   5. mar 2008 Hvis du selv afmontere kåber, sliber cyklen så regn med 2-3000 kr, skal maleren ordne alt pånær afmontering så regn dog med 4-5000 kr.

• #7   5. mar 2008 hvis man bare vil polere den, kan man jo vandslibe den først, og derefter polere den op, men pas på med vandslibningen, at man ikke går igennem. Denne fremgangsmåde er den ultimative, på en ny lak der bare skal spille

• #8   5. mar 2008 du kan sagtens vandslibe det. bare pas på skarpe kanter og lign hvis du først kommer til at slibe igennem klarlakken så er den tabt. men en korn 15000 og så hele tiden rent vand på og rigeligt af det og så husk at tørre det af hele tiden så du ikk arbejder den gamle lak ned i. det er en lidt langsommelig proces. og du kan godt slibe og polere men lakken blir jo tynnere så hvis du ligger noget nyt på kan du slibe igen om 5 år.
    go fornøjelse

mvh steffen

• #9   5. mar 2008 skal lige nævne at jeg BESTEMT ikke har gaver i den retning med at slibe osv...derimod vil jeg hellere betale mig fra det.. men er det en autolakker som man kan få til at gøre det eller er det ikke noget de gider.....

• #10   5. mar 2008 tror ikke det er noget de er vilde med. jeg ville ikk selv være henrykt. men man skal jo tjene penge:) men det er ikke en skid svært det kræver bare tolmodighed

• #11   6. mar 2008 vær meget forsigtig med at vandslibe den, for får du først slebet hul i det der er airbrushet så villie det punkt komme til at springe helt vildt i øjnene på en. taler af erfaring. ellers kan du jo altid få lavet en nyt flame,malingen som den er malet med er garenteret også falmet i farverne når det er så mange år siden at den blev lavet.
    et nyt paint job med fire er ikke så dyrt længere. og med de farver som man bruger i dag så får du meget mere knald på.

http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8117

• #12   6. mar 2008 Har du prøvet at polere den med ultra glozz? Det brugte jeg til mine mc´er og det shinede alt falmede lak op... der var nogen falmede pletter bag på min første R6, de kom aldrig igen!! Det var en billig løsning hvis det kan tage det ihvertfald!
    Pude

• Thomas m
    Thomas m Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #13   20. aug 2008 Hey hey...
    Dit spørgsmål vedr. klarlak og vådslibe..
    jo du kan godt vådslibe emnet, men du skal s...... passe på ikke at slibe igennem , derfor vil jeg anbefale dig at bruge korn 2000 vådslibeark (evt. korn 3000 kan også bruges). Tag en svamp med vand og rengør emnet for skidt og snavs først( et enkelt lille sandkorn kan nemlig forårsage ridser i overfladen.)når du nu har gjort dette så vådsliber du emnet med flad hånd, ikke noget med at folde arket, men flad hånd ,så undgår du nemlig at lave spor i lakken. Når du har gjort dette, vasker du emnet af (silikonefjerner) for at få alt skidt væk.
    Så det tid til klarlak. (inden der ligges klarlak støver du emnet af og bruger en såkaldt harpiks klud ( den fjerner det overskydende skidt der eventuelt ville være). På med lakken.
    Hvis det skal sparke røv kan du vådslibe imellem hver lag klarlak( en noget langsom proces, men i sidste ende bliver det flot). Ellers plejer jeg at ligge tre lag klarlak på det jeg laver...
    Håber du kan bruge dette...
    Hilsen autolakeren,,,......

Kommentér på:
vandslibe og klarlak.?

Annonce