{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

kenneth ø
kenneth ø
Tilmeldt:
27. jan 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 206

lak fjerner igen igen {{forumTopicSubject}}

jeg læste lige et indlæg om noget lakfjerner MEN ville ikkke spamme hans indlæg så jeg opretter derfor mit eget indlæg

jeg overvejer at rense en bil til et projekt helt ned
og bruge det der nitro mors lyder som en nemmere plan end hådnkraft

tager metal skade af dette produkt tænker på om der anløber hurtigere eller om det er 100% ligegyltigt for Jern............det er en veteran så derfor er det vigtigt for mig at vide for ellers gør jeg det hellere på den hårde måde med håndkraft

andre der har gode ideer så kom roligt med dem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lak fjerner igen igen
  • #1   11. aug 2008 gå du bare igang smiley

  • #2   11. aug 2008 hmm..hvorfor sliber du den ikke ned i stedetfor??tror faktisk ikke at nitromors kan tage spartel og lign.

  • kenneth ø
    kenneth ø Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 206
    #3   11. aug 2008 fordi det er en station wagon og det tog små 2 dage bare at tage den ene side uden skærm og dør for jeg tager inderskærme og alt bliver renset helt ned,
    jeg tænker også at jeg laver bunden hvis jeg ikke kører surt inden.....- smiler


  • kenneth ø
    kenneth ø Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 206
    #4   11. aug 2008 jeg tænkte at det måske bare var nemmere, så det kunne være værd at prøve

    jeg har alt at vinde og intet at miste

    ellers forstætter jeg bare som jeg startede med


  • #5   11. aug 2008 Hvad er pointen med at du vil have lakken skraldet af helt ned til "jernet" ???

  • #6   11. aug 2008 Nitromors kan tage ALT! Vi har netop renoveret en Cougar fra 73 og den har jeg ætset helt ned til bart metal med nitromors, og der var flere cm spartel i den flere steder. Nitromors'en gør spartlen gummi-agtig og lige til at skrabe af, processen skal dog gentages flere gange.

    Bare sørg for at vaske nitromors'en godt af igen, også gamle lakrester der er ætset, da ny lak ellers bare koger op så.

    Ved ikke hvad China har haft gang i, men metallet tager på ingen måde skade deraf. Smør det på med pensel, vent 10-15min (når det holder op med at syde og boble) så er skraber du det værste lak af og vasker overfladen ren for nitromors, og gentager behandlingen de steder det er nødvendigt. Nogle laktyper har Nitromors sværere ved at koge op, så blir det bare til snasket gummiagtig overflade istedet, også der tørrer du bare af og giver en ny omgang, så er overfladen brudt og nitromors'en kan ætse ned til bunden smiley


  • #7   11. aug 2008 Anders A - En gammel lak, muligvis også celluloselak er noget værre pis at sprøjte ny lak ovenpå, solskadet lakker lige så, lakker der slår stjerner osv. Starter man fra bart metal er man 100% sikker på at bunden er iorden.

    MR2 skal ætses ved kommende omlak også, da der efterhånden er så tykt et lag lak på og tvivlsom bund smiley


  • kenneth ø
    kenneth ø Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 206
    #8   11. aug 2008 det er fordi at den sidstegang er blevet bygget og malet af en privat

    og der lå en bøtte med noget standox farve i begagerummet. som så meget gammelt ud, mindts 15 år vil jeg gætte på.

    og som christina skriver så er det meget ratr at kende bunden på bilen inden man byger den op, så man ikke taber den nye farver ved 100km/t


Kommentér på:
lak fjerner igen igen

Annonce