{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Xenon 4300K eller 6000K ? {{forumTopicSubject}}

Efter temlig lang tid, er min ene Xenon 8000 Kelvin pære smuttet. Så skal have sat et sæt nye i.

Er der nogen der kan sige hvad der tiltrækker kagerne mindst opmærksomhed i farvetemperatur ? Har fundet en farveskala hvor jeg syntes 4300K er kridhvid, hvilket jo er en "lovlig farve" set fra deres side af. Og jeg syntes at det ser ud til at 6000K bliver lidt blå eller tager jeg fejl ?

Hvad siger i, hvad er jeres erfaringer ? Gider ikke smække over 8000 Kelvin i engang til. så helst derunder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon 4300K eller 6000K ?
  • #1   27. aug 2009 kører selv med 6000K og sys det er det der ser pænest ud, og giver fint lys smiley har det dog kun i langlys og tågelys, hvis jeg skulle have det i nærlys osse havde jeg valgt 4300 k smiley har faktisk overvejet at sætte 4300K i alle lygter smiley

• #2   27. aug 2009 Ja du skal ned i temperatur 4000 eller 3000 for at få noget der minder om normal hvid. Det mobber panserne dig heller ikke med.

• #3   27. aug 2009 Okay, gætter på at 4300Kelvin vil være det mest optimale så smiley Tror jeg satser på sådan et sæt...

• #4   27. aug 2009 nemlig smiley de har stadig en smule blåt skær, os ser meget pænere ud end de almindelige halogen pærer smiley

• #5   27. aug 2009 Ja jeg ville også vælge noget der ligger tæt på 4000Kelvin. Det ligger lige på grænsen mellem hvidt og blåt. En god kombi.

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #6   27. aug 2009 Er det fordi du gerne vil have en anden farve den den pisgule som halogen pærer typisk leverer? Eller er det bare fordi du _vil_ have xenon i vognen?

Hvis det er det første, så kig på Mtec Super White.. De er lovelige og har samme farve som 4300K, men selvfølgelig ikke den samme styrke. De er dog langt fra dårligere, tværtimod er det de bedste pære jeg har haft indtil videre smiley

• #7   27. aug 2009 std. xenon i taxaer osv. ligger på 5000k, så 4300k vil være fint smiley

• #8   27. aug 2009 Det er ikke fordi jeg VIL have Xenon i..
    Men af 3 andre årsager:

1. Har en Peugeot, og den springer pærene fra en side. Ved godt man kan sætte en modstand i som løser problemet, men Xenon pærer holder bedre efter min erfaring smiley

2. Xenon giver et kraftigere og bredere lys end normale glødepærer.

3. Nu har jeg investeret i et Xenon kit med ballaster og hele pivtøjet, så ville det jo være tosset andet end at bruge det..

• #9   27. aug 2009 ´jeg køre med 4300 og det lyser 100 gange bedre end 8000k. plus politiet lader mig være smiley

• #10   28. aug 2009 Har også lige monteret 4300 kelvin i min, og er super tilfreds med det.

Jeg vil nemlig også gerne have noget bedre lys, men vil gerne undgå at blive stoppet af politiet for tit, og bilen skal heller ikke se alt for T-hansen agtig ud som den gør med 8000 kelvin

4300 kelvin er stadig en del mere hvidt end standart pærer, men ikke nær så i øjne faldende som 6-8000 kelvin

Kommentér på:
Xenon 4300K eller 6000K ?

Annonce