{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Kortslutning! {{forumTopicSubject}}

Goddag, jeg har lavet nogle dioder i bunden af min bil og 2 rækker i fronten af dioder, der er brugt 74 dioder i det hele.

Jeg har så paralleforbundet dem og samlet alle tilgangene et sted i motorrummet, hvor der også kommer en tilgang fra bateriet og et kabel som går ind til kontakterne i kabinen.

Men da jeg tilslutter det hele batteriet så begynder det at ryge fra motorrummet kun fra den ledning som går fra + og - på bateriet og op til alle de andre kabler, det smelter ret hurtigt men jeg når at klippe ledningen i tide, så det gik kun ud over ca 30 cm..

Kom lige til at kigge på mine kontakter hvor der står 12 v 15 A, men mit batteri er jo på 65 Ah, kan det være det? eller hvad sker der?

Der er brugt 1.5 kvadrat ledning hele vejen rundt!

Skal der evt. et relæ foran?

På forhånd tak!
-Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kortslutning!
  • #1   15. apr 2012 har ikke noget med de forskellig AH at gøre... Men uanset hvad du kobler på dit batteri skal du haveen sikring på først

  • #2   15. apr 2012 Er det dioder der er forberedt til 12 volt eller er det nogen du selv har fabrikeret..?

    Hvis det er nogen du selv har lavet hvor stor en formodstand har du så brugt..?


  • #3   15. apr 2012 hvor meget strøm bruger de dioder til sammen ?

    det er ligemeget hvor stort batteriet er, bare strømmen ikke overstiger 15 a


  • #4   15. apr 2012 Din plus ledning ligger til stel et sted, eller omvendt. Har intet med hverken batteri, kontakt eller relæ at gøre.
    74 dioder kommer på ingen mulig måde op på 15 ampere, og derfor kan kontakten, og dermed et evt relæ ikke indeholde fejlen.

    Du skriver "på den ledning fra plus og minus fra batteriet". Jeg håber seriøst at du har skrevet bare lidt forkert i den sætning, ellers ligger din fejl helt sikkert der.


  • #5   15. apr 2012 RS2000 : jeg har en sikring på!

    Rasmus H, det er dioder der er købt på everlight som færdigsamlede klar til 12 V

    Anders D: Jeg ved ikke hvor meget strøm de bruger (A) der står desværre ikke noget på dioderne eller på hjemmesiden.

    Kennet B: Det sidste var en skrive fejl, jeg har et kabel med 2 ledninger i fra batteriet og op til mit samlepunkt, det var det kabel som smæltede..




    Jeg har efterfølgende prøvet at sætte alle dioder til batteriet med en sikring foran uden nogen form for kontakter og der virkede det hele perfekt!

    Andre forslag?


Kommentér på:
Kortslutning!

Annonce