{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

20" fælge generelt {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Kører du med 20" fælge til dagligt?

Jeg søger lidt svar på hvad folks erfaringer med 20" fælge generelt er. Er det til at køre med eller ryger komforten fuldstændig. Nogle siger at 20" fælge kun er til for syns skyld og at det ikke er til at køre med, og andre siger at de ikke mærker nedgang i komforten. Det kommer selvfælgelig an på hvilken bil man har. Jeg har kig på nogle 20" fælge til min Audi A4 1,8T Avant Quattro B5, men tør ikke købe dem før jeg har hørt andres meninger om det. Man kan jo desværre ikke låne et par fælge i en uges tid, og så vende tilbage om man kan lide det eller ej smiley

Min Audi bruges udelukkende som familiebil og skal ikke bruges til dødskørsel på motorvejene eller til at køre med 150 km/t gennem hårnålesving så den skrider ud, så jeg er ligeglad med at den måske mister et par sekunder fra 0-100 smiley

Jeg vil bare gerne høre fra folk der kører med 20" på deres biler, og hvordan i synes det er at køre med til dagligt.

Håber at få nogle gode svar, om så det er positivt eller negativt.

Mvh Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20" fælge generelt
  • #1   19. jun 2012 kan desværre kun hjælpe med 19" til dagligt men de få gange jeg har oplevet 20" har været meget blandet følelse, kommer helt an på hvordan bilen er sænket om den er sænket, sports undervogn, billig gevind o.l.

• #2   19. jun 2012 Kommer nok lidt også an på bilen... jeg har været oven ud lykkelig for 18" på mine a4´ere... det syntes jeg er det største jeg vil køre med på den, større er ret gay til den.

Men havde 20" på min soarer, og der passede det jo perfekt... koster så godt 3500.- pr dæk, men det tager man jo med..

Men kæmpe forskel jo... og igen, alt efter bil samt smag og behag

• #3   19. jun 2012 Jeg har en chevy astro Van, med 20" og lavprofil og må indrømme, at hvis det ikke så godt ud som det gør, var de pillet af for længst smiley i en bil som min, som er en rigtig flyder med standard 16", det fuldstændig ødelagt alt der hedder komfort. smiley

Det kommer så også an på, hvilken bil og undervogn de skal sidde på, da min somsagt har en blød undervogn. Og det sejler hvis man rammer lidt bumpet vej smiley

Thomas.

• #4   19. jun 2012 Tak for Jeres indlæg smiley

Min A4 er kun sænket på fjedrene. Tror det er 30/30 men ved det ikke med sikkerhed, da den tidligere ejer ikke vidste hvor meget den var sænket, og jeg har kun haft bilen 2 måneder ca.

Men jeg synes ikke rigtig jeg hører nogen super positive indlæg, så måske man skal holde sig fra det?

Mht. til fælge på amerikanske biler, så er det sgu næsten lige meget hvad man smider på i størrelse, så er det en fornøjelse at køre med hehe smiley Har haft en Ford F150 SVT Lightning med 22" fælge, og den var altså lækker at køre i selvom den også var sænket. Savner den bil SÅ meget smiley

• #5   19. jun 2012 Nu kører jeg med 20" på min Sonata NF og det er kun minimalt jeg er gået ned på komforten.. Så de bliver på..

• #6   19. jun 2012 SÅDAN!

En positiv oplevelse med 20" smiley Alle tiders LOBANOFF.

Altså hvis bare det er til at holde ud at køre med uden man får piskesmæld hvis man kører over en tændstik, så kunne jeg godt fristes til at prøve at smide 20" på. Har prøvet at skrive til en ejer af en A4 Avant Quattro med 20" herinde, men han svarer ikke tilbage ang. mit spørgsmål omkring komfort, så måske han ikke er stor tilhænger af det hehe smiley

• #7   19. jun 2012 jeg kørte med 20" på min T23. jeg gik fra 19" og mærkede ikke synderligt forskel i komfort eller noget andet. jeg kørte med det hver eneste dag. ingen problem. go for it

• #8   19. jun 2012 Jeg er glad for mine 20". Men kan godt lide en hård undervogn, kører med g.a.s. Og profil 30, så det er helt perfekt:)

Folk syntes at den er hård, jeg syntes den er fin.

• #9   19. jun 2012 .ortega. du skriver at alt over 18" på A4 er lidt gay? Det er jeg nu absolut ikke enig i. For meget og for lidt selvfølgelig, og det er smag og behag. På coolwheels.dk har de et billedgalleri, hvor der bl.a. er en A4 Avant med 20" på, og jeg synes sgu det ser super godt ud til den, lige bortset fra at det er chrom fælge på den i galleriet, og det er jeg ikke rigtig til. Billederne kan ses herunder, og jeg synes bestemt ikke min første tanke var "fuuuuck hvor ser det gay ud" hehe. Jeg synes nu 20" klæder den meget godt:

http://coolwheels.dk/gfx/kundegalleri/newest/audi_a4_u260_01.jpg

http://coolwheels.dk/gfx/kundegalleri/newest/audi_a4_u260_02.jpg

http://coolwheels.dk/gfx/kundegalleri/newest/audi_a4_u260_03.jpg

http://coolwheels.dk/gfx/kundegalleri/newest/audi_a4_u260_04.jpg

• #10   19. jun 2012 har ladet mig fortælle at en audi a3-a4 for problemer med hjullejer ved alt over 19" men om det passer ved jeg ikke...? ,)

Havde 19" på min e36 cab men skiftede til 17" tyskerfælg pga synets skyld..

kører pt med 18" uden nogen problemer.. og ville aldrig sætte 20" på min seat, det er for voldsomt. men self smagssag. smiley

Mikkel

• #11   19. jun 2012 Jeg har en kammerat der kører A4 avant fra 06 og jeg synes den er blevet for hård men tror bare det er en smagssag... Kører med 18" på min Mondeo og det spiller rigtig godt... Har prøvet den med 20" og igen synes jeg at det blev for hårdt på dæksler og sådan... Og så synger sådan nogen altså bare mere jo større de bliver, lige meget hvilke dæk der kommer på...

• #12   19. jun 2012 Kun positive ting at sige om 20".
    Kørte med 10x20 og 9x20 på min BMW E38 740i, og det var overhovedet ikke at mærke. Bilen vejede så også 1950kg køreklar, hvilket også har noget at sige.

• #13   19. jun 2012 Tak for alle Jeres indlæg. Det er super at I gider dele erfaringer med 20" smiley

Selvfølgelig er der lidt mere dækstøj i større dæk. Det er også med i overvejelserne, men den med problemer med hjullejerne, den var ny, og det skal helt sikkert undersøges før jeg springer ud i 20" smiley

• #14   20. jun 2012 Peter: Og netop de billeder der beviser min pointe... smiley

Det må og vil være smag og behag, men syntes at en "mindre" bil som en a4 bliver 4 hjulstrækker høj med sådan et sæt på.. og ellers skal den sænkes så¨det er direkte ubrugeligt....

Du spurgte om erfaringer... men vil egentligt kun høre på posetive tilkendegivelser, som om at andre skal bestemme om du skal have dem på... Det er da kun dig selv der bestemmer det, syntes du det er gejl, så gør det... det skal du da ikke bruge andre tilladelse til...

MINE erfaringer er bare som beskrevet... samt jeg nappede mine forskærme selv med 18" på en godt sænket a4... og det så pikke godt ud....

Gør da hvad du vil...;-)

• #15   20. jun 2012 .ortega.: så er vi igen uenige hehe smiley

Jeg synes på ingen måde at jeg har indikeret at jeg kun vil høre positive erfaringer om 20"??? Jeg bliver lige så glad for negativ tilbagemelding som positiv tilbagemelding. Synes da det er rart at vide at det kan lade sig gøre at få 20" på, da jeg synes det ser fedt ud, men synes da også det er rart at vide at det måske smadrer hjullejerne, for det havde jeg slet ikke tænkt over. Jeg vil jo ikke bare sætte 20" på for enhver pris, og skal da helt sikkert undersøge om det er korrekt at hjullejerne tager skade af det. Så her var jeg jo lykkelig over et negativt indlæg smiley

Jeg har også selv overvejet 18" med godt nedskruet gevindundervogn, for det ser da også skide godt ud, men nu har jeg bare fundet nogle forskellige fælge i 20" som jeg godt kan lide, og ville derfor høre folks erfaringer, BÅDE positive og negative!

Det er mig helt ubegribeligt hvordan du har fået det tolket til at jeg "skal have tilladelse fra andre" til om jeg skal have 20" på eller ej? Jeg oprettede dette indlæg i håb om at høre om erfaringer mht. dækstøj, om det er skadeligt for bilen eller ej, hårdhed og komfort eller om det bare spiller max. Altså indlæg jeg kan bruge til noget du ved...ikke indlæg med folks meninger om det visuelle, da jeg udmærket godt er klar over at det ser KÆMPE fedt ud hehe smiley

Det var så det, og videre til flere gode indlæg omkring erfaringer med 20" BÅDE POSITIVE OG NEGATIVE smiley

Kommentér på:
20" fælge generelt

Annonce