{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Hvem har forstand på ET mål? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg søger en der kan svare mig på hvad ET målet MAX må være på fælge i 18" og 19" både foran og bagved til en Audi A4 Avant Quattro B5 i nedenstående bredder:

8x18 eller 8x19
8,5x18 eller 8,5x19
9x18 eller 9x19
9,5x18 eller 9,5x19

Jeg har f.eks. kigget på nogle fælge i 9x19 ET37 (alle 4 fælge har samme mål) på ebay.de, men jeg tør ikke trykke på "Sofort Kaufen" knappen, da jeg ikke ved om de vil komme til at stikke for langt ud under skærmkanterne? Det er tit jeg støder på interessante/lidt specielle fælge på ebay.de, men er altid i tvivl om de kan være på bilen. De skal helst kunne være inden for skærmkanterne, men må gerne stikke 5 mm eller deromkring, ud under skærmene hvis det er de HELT rigtige fælge, men alt over 1 cm ud fra skærmkanterne er ikke interessant, da jeg ikke orker at blive stoppet hele tiden smiley

Se f.eks. denne A4 Avant, hvor ejeren skriver at han har 9,5x18 ET30 på hele vejen rundt, og kun har rullet selve buen på forskærmen, men ikke trukket skærmkanterne ud. Det synes jeg lyder ret fantastisk at de kan være på?

http://forums.dubkorps.com/showthread.php?t=7846

Håber der er nogen med god forstand på ET mål herinde, der kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er lidt desperat for at finde nogle ordentlige fælge smiley Kører pt. på de originale 15" Audi fælge med vinterdæk!!! Så det skal gå lidt stærkt hehe smiley

På forhånd tak

/ Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har forstand på ET mål?
  • #1   22. jun 2012 www.willtheyfit.com

    Sæt dine vinterdæk ind og så dem du vil prøve

    Så viser den foreskellen.


  • #2   22. jun 2012 Mark U:

    Den side har jeg besøgt flere gange, men hvis jeg f.eks. smider en 8,5x18 ET35 på som det nye fælg, så går den orange streg, som indikerer hvordan det nye fælg vil sidde, ind og rammer støddæmperen, og jeg ved med sikkerhed at der kan sidde 8,5x18 ET35 på, så den er lidt misvisende, hvilket de også selv gør opmærksom på ved at skrive "The strut shown in the diagram is for show only - Don't worry if the wheel looks like it fouls! " og så kan jeg jo ikke rigtig bruge den til noget smiley

    Men tak for dit indlæg alligevel smiley


  • #3   22. jun 2012 Lars A:

    Super fedt smiley

    Den var slet ikke så dum den beregner smiley Den vil åbenbart meget gerne sælge mig nogle 8,5x20 ET35 hehe smiley

    Men den har nogle gode forslag i forskellige bredder med forskellige ET mål, så det er en rigtig god målestok.

    Jeg takker smiley


Kommentér på:
Hvem har forstand på ET mål?

Annonce