{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.211 visninger | Oprettet:

olieskift i Diesel. hvor ofte ? {{forumTopicSubject}}

Hello - har mig en Corsa Diesel 1,7 2012.
har pt. kørt 18 milliarder km. (18.xxx)

Så sidder jeg og læser igennem forums og ser så noget der hedder Bel Add eller noget i den dur som er et additiv til diesel så den kører bedre bla bla bla.
Hvor ville jeg så hen med det spørger i.... JO ser i, så læser jeg på Landberg som tit kommer op, at de anbefaler olieskift for hver 10-15.000 - opel siger min først skal skiftes når den runder de 30.000.
Når opel foreskriver dette - er der så mening i galskaben og bør jeg skifte oftere end de nu foreskriver ?
regner med at beholde denne bil i laaaaaaaaaaaaang tid nemmerlig..

Frisk olie er vel altid godt - eller ?

Hilsen ikke særlig teknisk begavet mand på de friskeste 26 smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olieskift i Diesel. hvor ofte ?
  • #1   20. aug 2013 Min nye polo har også 30000 intervald men jeg skifter selv indimellem service så den køre 15000 på et olie skift synes 30000 er mange km.

• #2   20. aug 2013 Altså hvis din manual forskriver 30k, så er det 30k. Men hvis du vil skifte før er du da velkommen. Men at husk at købe en longlife olie som er godkendt til opel. Det er en god ide at give bilen en komplet rens for hver 20-30000 km. Først bell add 1D+ i tanken, og så bell add 2D direkte i indsugningen. 1D+ kan du med fordel brugel lidt oftere, det skader ikke.. kun din pengepung.

Hvis du er i tvivl, så grib da knoglen og snak med dit opel værksted.

• #3   20. aug 2013 hehe har snakket med opel - de svarer som snakkede jeg med min service bog.
    "Kun efter foreskrifterne bla bla bla"

• #4   20. aug 2013 Jeg ville til en hver tid, vælge en billigere olie og skifte hver 15000.
    Jeg har set traktor og biler, med longlife.. Det ikke olie du tapper af, men sod

• #5   20. aug 2013 herre gud drenge - i behøver ikke tænke på penge pungen - det var bare et praktisk spørgsmål - det bliver den bedste olie i det dyreste værksted smiley INTET er for godt til min bil hehe

• #6   20. aug 2013 Medmindre du regner med at have bilen til den har kørt 300.000 er det vidst helt lige gyldigt. I øvrigt er jeg ikke rigtig sikker på at jeg kan se nødvendigheden af alle de additiver. Køb en god anerkendt olie, og så er du godt kørende. Nu har min Mercedes da kørt knap 600.000km på den opskrift.

• #7   20. aug 2013 De moderne dieselbiler soder alt til indvendigt i motoren, hvis man kører 30k på samme olie. Longlife olie eller ej. Især hvis du kører mange små ture. Jeg ville til enhver tid skifte olie og filter for hver 15000km. Et olieskift koster ikke alverden, og de småpenge er givet godt ud, set i lyset af hvad det koster at renovere en motor pga. ophobet sod og koks.

• #8   20. aug 2013 Det er netop derfor jeg vil anbefale komplet rensning med bell add 1d+ og 2D på halvvejen.

• #9   20. aug 2013 Frederiksen: Alt efter bilen kan et olieskift da være pænt dyrt:) Synes da ikke at 1000kr for hver 15.000km er småpenge, og da slet ikke hvis man skifter et par gange eller 3 i året.

• #10   20. aug 2013 Helt enig, alt efter om du selv køber olie, så kan en olieskift nemt koste 900 kr. for olien alene..

• #11   20. aug 2013 tak for input guys

• #12   20. aug 2013 Nej det er rigtigt, olie kan godt være lidt dyrt herhjemme hvis man køber det gennem værkstedet. Men selvom man skulle betale 900 eller 1000kr for et skift, så er det stadig væsentligt billigere end det ville være, at udbedre nogle af de problemer der kan opstå ved for lange serviceintervaller. Nogle motorer er selvfølgelig værre end andre. F.eks. PSA's 1,6 hdi, som dog dels også skyldes et ringe designet bundkar. Når de kokser til og spiser turboer på stribe, kan de som regel reddes ved at rense hele motoren ud. Men det kan også blive så slemt at motoren må skiftes, fordi samtlige oliekanaler i hele maskinen er lukket til.

• #13   20. aug 2013 Nu æder min godt 8l olie, så det er købt ved reservedelspusheren, men så snakker vi også en højkvalitets fuldsyntetisk 5w40:)

• #14   5. jan 2014 Nu ved jeg godt at det er en ældre tråd men vil da lige skyde ind med hvad jeg gør på min Corsa 1,7 cdti 2013 den har også 30.000 interval men skifter selv ved 15.000 og opel gør det ved 30.000 så garantien holdes.

Mht selv at skifte olie kan jeg fortælle dig at du kan få original GM olie (det samme som værkstedet selv bruger) og originalt GM filter på denne side www.billigbilpleje.dk til små 500 kr for filter & 5+1 liter olie, det er altså SØLLE 500 kr kontra de 2300 de skal have KUN for olieskift på de Opel værksteder jeg har snakket med smiley

PS. Husk og find et lille spejl frem og en 32 top til skralden smiley

Kommentér på:
olieskift i Diesel. hvor ofte ?

Annonce