{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Nye dæmpere eller gevindundervogn? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg skal have skiftet de bagerste dæmpere på min bmw. De forreste blev skiftet i forbindelse med syn i foråret.

Men de bagerste skal altså skiftes, og jeg tænkt mig at montere nogle Bilstein B8 Sprint dæmpere, da den gamle har haft rigtig gode erfaringer med dem på hans 323'er for år tilbage.

Men de koster jo alligevel ca 950,- stykket, så de er ikke de billigste. Flere af mine kammerater har foreslået bare at købe en gevindundervogn til de penge istedet, hvilket jeg dog selv lidt er en smule modstander af.

Kunne da være rart nok at få den sænket en smule, men ikke det vilde. Kan godt lide en bil hvor man ikke mærker hver eneste ujævnhed på vejen, så jeg tænker her at de normale dæmpere ville være at foretrække.

Men hvad ville i vælge, for at få en bil der kører godt og er til at holde ud på længere ture en gang imellem?

Gevindundervogn eller nye bagdæmpere for ca 2000,- ?

Mvh. Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæmpere eller gevindundervogn?
  • #1   11. nov 2013 Sænker du bilen skal den jo spores igen, så det bliver nok dyrere i sidste ende smiley

    Jeg ville foretrække Monroe reflex Gas/olie dæmper, hvis du vil have en behagelig bil, at køre i den smiley (De er dobbeltvirkende, hvilket vil sige de dæmper både ned og op )
    Jeg har dem selv på min bil, og det kostede vidst 2500 for alle 4 smiley
    Dog købt på den aller billigste måde!


  • #2   11. nov 2013 Du har fat i noget, mht sporing..

    Det er faktisk Monroe Reflex dæmpere der sidder foran lige pt. Kunne godt være det ville være mest optimalt hvis der kom nogen magen til bagi også smiley


  • #3   12. nov 2013 Ja det ville jeg i hvert fald foretrække, de er i hvert fald lækre, at køre med og det tager max en halv time, at skifte de bagerste smiley Mener sedan har samme system som compact, hvad angår de bagerste dæmpere smiley Det tog mig 15 minutter fra de var i pakke til de sad på bilen !

Kommentér på:
Nye dæmpere eller gevindundervogn?

Annonce