{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382

Aircon lugter {{forumTopicSubject}}

Jeg købte bil sommeren 2011.
Ca 1 1/2 år efter begynder den at lugte. Jeg køber dåse rens, og den dufter nu fint de næste 2-3 uger.
Lugten kommer igen, og efter noget tid prøver jeg med en ny dåse, og det hjælper igen kun kort tid, og køleeffekten er nu begyndt at aftage.

Jeg kører til Toyota, og får lavet fuld service på det. Lugten forsvinder noget tid, men kommer igen, og den køler stadig ikke ordenligt.
Toyota finder nu en utæthed, som self blir lukket, men jeg har stadig problemer.

Hvad fanden fejler den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircon lugter
  • #1   20. nov 2013 Har de skiftet pollenfilter?

• #2   20. nov 2013 skifter du pollenfilter i forbindelse med kabinerens???

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#4   20. nov 2013 Yes yes.

Eller det var ihvertfald inkluderet i prisen, så regner med det er skiftet.

• #5   20. nov 2013 Du skal have renset fordamperen og afløbet. Kør til Toyota og brok dig.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#6   20. nov 2013 Men hvis jeg bruger den for lidt, hvorfor lugter den så først efter 1 1/2 år?

Og i tiden efter har jeg brugt den meget, men den lugter bare generelt hele tiden, også når den kører konstant.

Husker også at slukke nogen km inden jeg er hjemme.

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #7   20. nov 2013 Fordamperen skal renses, så få toyota til at gøre det, eller køb selv en AC rense spray, de skal typisk sprøjtes ind på fordamperen, eller ind før pollen filteret mens anlæget kører på reciruklation, så slukker du for bilen og lader den stå med det i 30min, så skulle det være rent.

• #8   20. nov 2013 Problemet er at de alle bare sprøjter en dåse med noget rens/duft ned til fordamperen, men det FJERNER ikke den bakterievækst som sidder der.

Hvis det virkelig skal helt fjernes, så skal man ind til fordamperen hvilket ved nogle biler kan være en større sag. Nogle skal have hele intrumentbordet ud, mens andre kan nøjes med mindre.

I min egen bil kan det klares på 30 min, men sådan er det langtfra med alle biler.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#9   21. nov 2013 Jeg har købt en ny dåse rens.
    Denne gang skal det blæse ind ved den lille blæsemølle, i modsætning til de 2 andre gange, hvor jeg bare stillede dåsen i bunden af bilen.

Nu må vi ser om det virker, men tvivler lidt når nu Toyota ikke ku fjerne lugten..

• #10   21. nov 2013 Du skal have pollenfiltret af og sprøjte det ind til fordamperen.
    Du kan evt. se min video her:
    http://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY&feature=c4-overview-vl&list=PLGX7HRYXjgn1Q19jURmGxYiACT1wDiJlZ

Men det er stadig ingen garanti for at det virker, fordi du i princippet påfører et ekstra lag til ribberne på fordamperen, der er ikke tale om en egentlig rensning

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#11   21. nov 2013 Hej Tom.

Jeg er med på det skal ind ved pollenfiltret, men troede den sku stå på recirkulation, men det lader jeg være med så.
    Spændende om det giver noget..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#12   1. dec 2013 En dåse liqui moly sprøjtet ind i blæseren, tog en smule af lugten, men ikke nok.

En dåse mere med noget duft, til at stille på gulvet. Dette gav ikke noget, og nu lugter den igen. Må vist have Toyota til at rense den helt igen...

• #13   1. dec 2013 Du skal have renset det ordenligt, samt sørget for at afløbet ikke er stoppet.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#14   1. dec 2013 Den er blevet renset ved Toyota, men i løbet af en måned tror jeg, begyndte den at lugte igen, og den køler heller ikke ordenligt længere..

Men så er der gået noget tid, og jeg har bare ladet være at bruge den, men nu vil jeg gerne bruge den igen, nu hvor det er blevet fugtigt i vejret, men det stinker bare..

• #15   2. dec 2013 Derfor skal du køre tilbage til Toyota og brokke dig. De har ikke lavet lortet ordentligt.

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #16   2. dec 2013 tit så starter man med den billigste løsning (rensespray), hvis det ikke virker så skal fordamperen afmonteres og renses ordentligt, eller udskiftes.

• #17   2. dec 2013 Hvis ikke afløbet er renset, så kan man fyre nok så mange rens ind i systebet, men møget kan ikke rende ud, så er man lige vidt. Det hele skal gøres ordentligt.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#18   2. dec 2013 Okay, jeg må ud og have det renset igen.

Mht at den ikke køler nok, har det også noget med rensning at gøre?

• #19   2. dec 2013 Det kan være kondensoren der er møg beskidt eller defekt. Det kan være mange ting, ærlig talt.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#20   2. dec 2013 Nå okay.

Pokkers..

Kommentér på:
Aircon lugter

Annonce