E30 S54 {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg går og leger med idéen om en S54B32 motor i en gammel E30. Det er dog noget der ligger lidt fjernt rent økonomisk lige pt
Men jeg kom til at tænke på om der er nogen der har noget erfaring i hvad sådan en ombygning indebærer. Har prøvet at google lidt rundt men synes ikke rigtig der er nogle konkrete svar.
Har set nogle bygge en ny forbro op fra bunden for at få plads til bundkaret, men har tilgengæld læst at man kan bruge bundkart og tilb. fra E39 M54 motor. Er dette rigtigt?
Læste også noget om at folk blokerer udst. vanosen og bygger motoren om til OBD1 vha. ledningsnet og følere fra S50B30. Kan motorens eget ledningsnet ikke anvendes hvis man har tilhørende nøgle og EWS boks? Nogle skrev også at det var nødvendigt at flytte HELE ledningsnettet med over fra E46'eren. Det kan da vel ikke passe at man ikke kan splejse ledningsnettet. Eller kan det? S50B32 kører da også OBD2 og har da set ombygninger der har fungeret fint med nøgle og EWS.
Til sidst vil jeg også spørge om E46 M3'erens 6- trins gearkasse kan monteres i bilen uden at der skal skæres i gearkassetunnelen og hvilken kardan der skal bruges til sådan en ombygning.
De svar i giver vedr. elektronik spørgsmålene må meget gerne skæres ud i pap der jeg ikke er særlig skrap til alt det pis
På forhånd mange tak og fortsat god aften/dag
Vh Jørn Andersen
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 146
Det syntes jeg, var det nemmeste..
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
E30 S54