{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.840 visninger | Oprettet:

Sprunget tandrem {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Jeg har en Opel vectra 2000, 1,6 16 v hvor tandremmen er sprunget, jeg ville egentligt bare ha bestilt anden motor, da folk mener at ventiler er blevet bøjet, mit spørgsmål er så, når jeg sætter den i gear, og kører bilen afsted, så kører motoren fint rundt, kan den det med bøjede ventiler?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprunget tandrem
  • #1   13. feb 2014 Ja, men det er jo ikke sikkert dine ventiler lukker.....

• #2   13. feb 2014 Du skal vel ha ny tandrem i den nye motor ? Jrg ville købe et tandremssæt og montere det på den gamle motor og se om den starter og kører som den skal og hvis den er helt gal kan du jo mmontere det på den nye motor.

• #3   13. feb 2014 Den nye motor jeg har kig på, har fået ny tandrem, ellers havde jeg nemlig samme tanke :0), men hvor ville det da være ærgerligt, hvis den ikke fejler noget, og den blir skiftet ud, men som jeg kan forstå på folk herinde, er chancen for de ikke er bøjet, lige med nul

• #4   13. feb 2014 Nogle motere tager ikke skade. Specielt opel havde for en del år siden motere som ikke tog skade...

• #5   13. feb 2014 Måske værd at prøve at købe en rem, og få den monteret, er der nogen der har styr på, hvordan hjulene der trækker knasterne skal stå, sammen med alt det andet?

• #6   13. feb 2014 Sagde den grimme lyde da remme sprang, eller gik den bare i stå ....

• #7   13. feb 2014 1.6 16v'eren smækker ventilerne.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #8   13. feb 2014 Nis, det er de fleste 8v benzin motorer opel har lavet, der kører videre efter en sprunget tandrem. Man skal være usandsynligt heldig, hvis ventilerne ikke fejler noget. Nogle gange flækker ventilstyr også, så der kan være mange følgeskader.

• #9   13. feb 2014 OK

• #10   13. feb 2014 har lavet et par stykker af dem, og der er nok 2 el 3 ventiler der er bøjet...!
    så af med toppen og så skifte de ventiler og slibe dem samt nyt tandremssæt så køre den igen

• #11   13. feb 2014 når du køre med motoren uden tandremmen, er det jo kun krumtappen,
    der køre rundt,

der er sjællendt, at krumtappen/plejl stænger og stempler, tager skade,
    det kan dog ske.

men ventilerne de bukker, da der ikke er plads til stemplet, når det køre i top og
    en ventil er trykket ned,

og der er altid en eller flere der er åbne, da knasten stå stille lige så snarte tandremmen ikke trækker den.

men bunden af motoren køre jo mange omgange før den stopper.

så stemplerne har været oppe og vende mange gange.

så den/de ventiler, der har været nok åbne,
    er der blevet banket på mange gange.

.som jeg skrev et andet sted, så kan man prøve og montere en ny T-rem,
    og manuelt dreje motoren 2 gange, uden tændrør,
    så skal den køre helt let,

dog er det ikke sikke man kan mærke, en ventil, der er let bøjet,

det kan kun kontrolleres hvis man skiller det ad.

der er 99% chance for at der er bukket ventiler i det topstykker

• #12   13. feb 2014 Takker for alle svar, og den larmede ikke, da den sprang

Kommentér på:
Sprunget tandrem

Annonce