{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

problemer med gearkasse {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en lupo årg 1999. Når jeg starter bilen så er der en skraldene lyd fra gearkasse når jeg så træder koblingen ned stopper lyden. Bilen køre fint i gerne indtil man når til 5. Når jeg skifter fra 4 op til 5 kan den godt gå i 5 men når jeg så slipper koblingen og skal til at give gas så hopper den ud...... Hva kan det være???? Er det et en ny gearkasse :-S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med gearkasse
  • #1   12. mar 2014 lyden der skraldre, og går væk når du træder på kobling, er udrykkerleje..
    den anden fejl er opslidt gearkasse

• #2   12. mar 2014 Jeg tænkte det sku nok øv smiley

• #3   12. mar 2014 Ja slidt udrykkerleje. Nu kender jeg ikke Lupo gearkasse men 5 gear plejer at ligge yderst så det bare er et dæksel der skal af gearkassen og derfra kan der sikkert skiftes en en skiftearm som er slidt. Ring til din VW mand og snak med en mekaniker om din gearkasse de har sikkert haft problemet før og kender den rigtige løsning

• #4   22. mar 2014 det er let at lave 5 gearet ved højre forhjul på geargassen sidder der en dæksel det skal af så sidder der 2 aklser den øverste hvor skifte armen sidder skal du pille tandhjluet af og se hvad der er sket med det. du kan bare efter sætte dæksel på igen vis du skal bruge bilen mens du finder dele så er der bare kun 4 gear i den. Tager ca 15 min at skille det ad og samle det igen

• #5   23. mar 2014 Tak for brugbart information smiley det er ik altid folk ved hva de taler om her inde og det kan godt være ret misvisende da jeg havde fået af vide at der skulle en ny gearkasse på og jeg havde søgt lidt rundt på de forskellige vw forum og lige meget hvor jeg søgte så var gearkasse totalt skadet Så jeg pillede min gearkasse af og skilte den helt ad det kunne der jo ik ske noget ved når jeg alligevel skulle ha en ny gearkasse på men så fandt jeg fejlen det var møtrikken som skulle holde 5 gear på plads der havde rykket sig løs og den var flækket så jeg købte en ny til under 100.- og nu køre bilen i gen.

• #6   23. mar 2014 okay det var godt du kunne klare det. har lavet 5 gearet på 6 gearkasser dog var den poloer fra 91 til 97 men indemaden er det sammen

• #7   24. mar 2014 Godt gået martin

Kommentér på:
problemer med gearkasse

Annonce