{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.470 visninger | Oprettet:

DEFEKT TOPPAKNING? {{forumTopicSubject}}

hej BG. jeg har købt en lille kia picanto til min dame. 1,0 fra 2005. men i dag tjekkede jeg bilen igennem for væsker. jeg ville så tjekke olien og syntes den var meget brun. rust brun. jeg tjekkede hvornår der sidst var blevet skiftet olie, og det blev det den 14.02.14. jeg tjekkede straks om der var hvid snask på olie dæksel og der var ( meget lidt) det fik jeg så at vide at kan skyldes kondens. jeg tjekker så kølevandet på bilen og den er hverken brun eller misfarvet. men da jeg stak finger ned i røret kunne jeg grave sådan noget grå snask op. og vandet føltes også fedtet når jeg gnider det i fingrene.
har jeg noget at være bekymret for eller er det ganske normalt?

ps bilen har gået 250.000 og har overholdt alle sine eftersyn.
mange tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEFEKT TOPPAKNING?
  • #1   24. mar 2014 Jeg ved at en oliekøler på en TDI også kan blive utæt, og derved blande. Om en Kia motor også kan det, ved jeg så ikke. Jeg har lige skiftet mesters toppakning samt oliekøler, på hans 1.4 TDI. Derfor er det ikke sikkert det er toppakningen, men afsted til den nærmeste mekaniker.

• #2   24. mar 2014 en picanto der har gået 250.000 seriøst?? når nu til svaret, så syntes jeg bestem ikke det lyder som noget du skal være urolig for, har ikke været udsat for nogen toppakninger der er gået på de gamle picanto motorer og som du beskriver det, så lyder det ikke som noget vildt usædvanligt, så længe den ikke bruger vand og olie, og de 2 væsker ikke bliver fordelt, og varmen stadig virker i bilen er toppakningen med 99% sikkerhed ikke gået.
    men ellers kør da forbi dit nærmeste værksted og få dem til at se på det.

• #3   24. mar 2014 Umiddelbart lyder det som om den bare skal ud og ha noget pedal.. Det er ganske normalt at kølervæsken er fedtet, og med de km kan der snild være snavs deri hvis væsken ikke er blevet skiftet. Om kølervæsken har været skiftet ved service, må du kunne finde svar på i servicehæftet.

• #4   24. mar 2014 altså jeg havde samme problem det var for korte ture så måske det kan være det? smiley

• #5   24. mar 2014 #2
    Jeg har nu set en picanto der havde kørt 450.000 km. Skal ikke kunne sige hvad han havde brugt at penge på dele osv på den, men den kørte! smiley

• #6   24. mar 2014 Rens kølersystemet grundigt og giv den en bell add kur i olien og nyt olie på og se hvordan den opfører sig smiley

Det kan anbefales at hælde en mild blanding værkstedssæbe i rent vand og lade den blive varm og skifte det et par gange... Meget mere effektivt end kølerrens. Slut af med et par gange rent vand og så nyt kølervæske

• #7   24. mar 2014 Kør... bare kør! du kan ikke ha givet noget for den, så kør til den kaster op.... så har du været billigt kørende sålænge.

Er der vand og olie på, så bar der U A

Kommentér på:
DEFEKT TOPPAKNING?

Annonce