{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Bil med fejl uden fejl? :S {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min kammerat har en MazdMazdMazda 323f, som opfører sig underligt.
Ved kold motor halter bilen i tomgang, og lyder som en 3 cylindret når man kører de første minutter.

Generelt mangler bilen bare trækkraft og den lugter af benzin både når den er kold og varm. Bilen melder ingen fejl men opfører sig stadig underligt.
Lampda sonden ser pæn ud, det samme gør luftmængdemåleren, det eneste der antyder noget er galt, er at tændrørerne har ikke en ens kulør.

Har i nogle bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med fejl uden fejl? :S
  • #1   2. apr 2014 du er ved at uddanne dig til mekker.. så det er bare frem med multimeteret og mål..

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #2   2. apr 2014 Ventilspillerum er en mulig kandidat. Husk, at det skal tjekkes med kold motor. Prøv evt. at lave en kompressionstest af cylindrene både med kold og varm motor.

• #3   2. apr 2014 det er vigtigt at huske at en tester kun kan fortælle fejl i det elektroniske system og ikke i det mekaniske og da der er snakke om en ældre bil kan der godt opstå fejl i det elektriske system som tester ikke kan se

det er en kunst at være mekaniker da alle tror at man bare sætter tester på og så er fejlen fundet

• #4   2. apr 2014 prøv med et sæt nye tændkabler. har oplevet det samme med min tidligere Lancer.

• #5   2. apr 2014 ohm tændkablerne først i stedet for bare at prøve

• #6   2. apr 2014 Prøv at spray vand udover tændspoler og kabler og se om gnisten slår ved siden af nogen steder, så finder du ud af om der evt er en lille revne eller noget som gør at den kan halte lidt engang imellem.

• #7   2. apr 2014 Har haft sådan en mazda der havde brændt en ventil med samme symptomer. Start med at teste komperresion på alle 4 cylindre. Hvis det ikke fejler noget, afmonter rotordæksel og tjek om der er ir på de 4 stifter. Hvis det også ser fint ud, så tjek tændkabler. Smid 4 nye tændrør i, hvis alt dette er iorden ville mit bedste bud være luftmassemåleren. Det kan dog også være mange andre ting, men hvis lyftmassemåleren ligger en smule uden for sit arbejdsområde blander den heller ikke rigtigt luft/benzinforhold. Det kan også være kølevandstemp. føler, lamdasonde osv. På med tester og gå alle paremetre igennem, når i har tjekket den mekaniske del er iorden

• #8   2. apr 2014 Km - jeg er rørsmed smiley

• #9   2. apr 2014 Med hensyn til tester, har der IKKE været tester på da dette ikke er muligt på den her model .. men selve instrumenteringen melder ikke om nogen fejl, og piller vi stik af følere reagerer bilen som den burde..

Hmm, håber ikke det er ventiler som i taler om det kan være ..

• #10   2. apr 2014 Okay, så er der jo muligheden at bruge et scop og tage et billede op. Men start fra en ende og arbejd jeg til den anden. Så burde fejlen dukke op smiley

Kommentér på:
Bil med fejl uden fejl? :S

Annonce