HJÆLP! Kaput starter... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Det hele startede da jeg i min v´Volkswagen LT 31 var ude at køre en tur.
Jeg parkerede, og da jeg kom ud for at køre videre var jeg løbet tør for benzin, havde godt set den var i 0...
Jeg gik til tanken og fyldte i en dunk for derefter at vende tilbage til bilen. Jeg hældte på, og drejede nøglen på strøm. Derefter drejede jeg den ekstra omgang for at starte bilen, men der skete INGEN ting. Normalt så kommer der et klik hvis den er løbet tør for strøm, som den har gjort før.
Men ingen lyd. Jeg fik den hjem ved hjælp af falck.
I dag fik jeg så skubbet den i gang for at sikre mig at det ikke havde noget med motoren/drukning/strøm at gøre. ingen problemer der, og den kørte fint.
Da jeg parkede og prøvede at starte den igen- ingen ting.
Nu er de to spørgsmål så sådan her:
1) Kan jeg starte bilen uden en starter? Jeg tænker noget med at pille en af ledningerne ud af tændingen og give den et zapp på et bilbatteri for at "tvinge" den til at lave en gnist eller sådan noget. jeg står nemlig og skal bruge bilen på tirsdag, så som midlertidig løsning ville det være smart, hvis ja, hvordan!
2) Nogle der kender nogle ophuggere der sælger billige startere til en volkswagen lt31 i københavnsområdet?
evt. nogle som ligger inde med noget?
På forhånd tak for svar - den frustrerede volkswagen ejer!
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 22
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 319
maj 2005
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 198 Svar: 650
feb 2014
Og lars, det har jeg ikke prøvet, er det fordi at der kan være gået en fli af kullene som har sat sig fast eller?
og i så fald, hvor sidder starteren så henne?
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 54
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
maj 2005
Hvis din starter har sat sig fast kan du prøve og sætte bilen i gear og så skubbe den frem og tilbage kan nogen gange hjælpe hvis den lige sidder fast i et hak på svinghjulet, eller også som der er nævnt tage en hammer og slå på starteren et par gange
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.658
feb 2014
Så hvis lader batteriet helt op, så i det problem?
Doctor who, hvor sidder kablet? altså det som går til starteren eller fra tændingen eller på batteriet?
Og tak for de mange svart, på et tidspunkt så kommer vi nok frem til noget!
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
HJÆLP! Kaput starter...