{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.529 visninger | Oprettet:

Range Rover HSE Sport {{forumTopicSubject}}

Kæresten er total 4x4 fan og har set sig lun på en Range Rover HSE Sport fra 2004

Hvad er der at sige godt/skidt om denne model?

Og hvilke motorer/gearkasser er mest holdbare?

Dén hun kigger på er en 3,0 Diesel med 177HK

Er den dyr at holde kørende (i reservedele) ?
Her tænker jeg ikke kun på om reservedelene er dyre men også om de tit skal skiftes smiley

Hun har haft en 2003 Mercedes ML 4.0CDI og den var i stykker konstant smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Range Rover HSE Sport
  • #1   23. maj 2014 ja såda en kan jeg da godt for stå, hun syntes er pæn, der er jo nok mere et spørgsmål hvad den skal bruges til, 4x4 er jo som regel til offroad, eller hvis en heste trailer ska med ud på marken, og da fint om vinteren, vil sige til hest, og sne, er den fin, og efter en kraftig ombygning kunne den også køre offroad,. smiley
    ps ligner en der er rimlig dyr i resv dele, men den er sku flot.. mvh hc

• #2   23. maj 2014 Den skal ikke trække noget eller køre offroad. Hun synes bare at den er pæn og kan godt lide at den er så stor som den er. Så egentligt lidt unødvendigt med sådan en bil til hendes behov, men sådan er der jo så meget smiley

• #3   23. maj 2014 smiley dur har ret. hc

• #5   23. maj 2014 Jeg kan ikke genkende en eneste af de fejl Ronni lister op. Det er ikke den billigste bil jeg har haft, men så slem er den nu heller ikke. Det elektriske system kan lave lidt numre, men ikke noget en 'genstart' ikke retter op på, og kræver ikke værksted.

Men; en 2004 model sport siger du? Så vidt jeg lige husker kom modellen sidst i 2005. Den er aldrig lavet med en 3.0 diesel med 177 hk, den hører til storebror.
    Sport fik først 3.0 diesel omkring 2010 med et facelift. Den første diesel er en 2.7 TDV6 190 hk som min, derudover en 3.6 V8 med 272 hk.

• #6   23. maj 2014 Er det RangeRover Sport HSE, eller en RangeRover HSE hun er forelsket i?

RR Sport kommer ikke med en 3.0 177Hk, men derimod med en 2.7V6 190Hk diesel.

Der er rimeligt stor forskel på de to modeller..

• #7   23. maj 2014 Jo, et punkt kender jeg: Acceleration is not impressive and gas mileage is poor at best.:)
    Men det ved man når man køber den model.

• #9   23. maj 2014 Det var også mere for at sige det ikke er generelle problemer smiley

• #10   23. maj 2014 Og H.c: hvis en kraftig ombygning til offroad i din verden er et sæt gode dæk, så er jeg enig. Den kan godt fungere i terrænet smiley
    Den følger sikkert ikke med de helt vilde ældre ombyggede Pajero'er og Landcruisere, men en tur i skoven op og ned af skrænter osv kan den nu godt smiley

• #11   23. maj 2014 Jeg må være svar skyldig. Der står bare Range Rover 2004 3.0 med 177hk og så mener jeg der stod hse eller hse sport bagpå. Men hvad siger I? En 2004 fåes ikke med en 3.0 maskine?

• #12   23. maj 2014 Jo, men så er det ikke sport versionen=noget mere firkantet i det gamle design.
    Range Rover 3.0 fås som 2004
    Range Rover Sport 2.7 fås fra 2005.
    Begge modeller kan hedde HSE, det er udstyrsbetegnelse.
    S = skrabet
    SE = rimelig udstyret
    HSE = Godt med udstyr.

Den normale Range Rover fås derudover som Vogue som er ekstra godt fyldt med udstyr.
    Står der bare Range Rover 3.0 2004 er der ikke tale om en Sport smiley

• #13   23. maj 2014 nej ved godt lamper på taget+ dæk ikke gør det smiley og ja selfølig kan man tage på skovtur i sådan en vogn.. og den er flot.. mvh hc
    ps allan.. hvis lyst så se min hilux, den har det jeg mener med en kraftig ombygning. smiley

• #15   23. maj 2014 Jeg har nemlig set din Hilux, det er jo en seriøs offroader de færreste kan følge med. Men jeg ved Sporten også er ganske habil, og noget mere bevendt end diverse andre SUV'er som Audi Q7, ML, X5 osv. Men men, de kommer jo aldrig uden for vejen nogen af dem smiley

• #17   23. maj 2014 Hehe, jo jo. Og en 4.4 V8. Men jeg synes ikke mit behov er til 400 heste. Selvom det er sjovt nok at træde på speederen og høre et V8 brøl, så vandt fornuften alligevel.
    På en god motorvejstur klarer jeg 10 km/l. Bykørsel til afhentning af mælk og gris når jeg kun op på 6 km/l. Men de 10 er da nogenlunde for 2.4 ton.

• #19   23. maj 2014 Jeg har en kammerat der har superchargeren, han kører meget bykørsel, og så et par gange om måneden et langt stræk lande-/motorvej. Der står computeren på 3.9 i snit.. På de lange ture sniger den sig op på 6 stykker med hans kørestil (lettere aggressiv)

• #21   23. maj 2014 Hehe. Ja de kan godt komme til at sige meget pænt. Den er rimelig afdæmpet standard.

Kommentér på:
Range Rover HSE Sport

Annonce