{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

søger vag/golf 4 gti ekspert. "fejlkode" {{forumTopicSubject}}

hej bg. i dag begyndte min golf af hakke hvis man gav den fuld gas. hvis man giver langsom gas tager den fint gassen men hvis man bare klamper den kan den kun tage 3-4000 rmp og står og skyder. "fri gear".

fejl koden er P1200 turbolader bypassmagnetventil.

P1128 multiplikativ blandingskorrektur.

jeg syntes også man kan høre turboen rimligt meget når den lufter ud, kommer igennem luftfilteret. det plejer man da ikke og kunne når den er std. N75 ventil'en er skiftet.

mangler seriøst hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger vag/golf 4 gti ekspert. "fejlkode"
  • #1   26. jun 2014 lyder som en fejl på benzinsiden. Prøv at tjek hvor meget retur du får når bilen står i tomgang. Den burde smide ca 1,5L-2/min så vidt jeg lige husker.


  • #2   26. jun 2014 Har haft en golf gi inde her for 2 uger med samme fejl og samme problem
    den skriver fejl på den ventil under manifolden.
    men det er testere der driver gæk.
    jeg skiftede luftmassemåleren og så virkede det.
    (Og ja jeg prøvede selvfølgelig først at udskifte den del der var meldt fejl på uden held)

    Er ret så sikker på du vil komme problemet til livs hvis du skifter din lmm.
    Giv gerne svar tilbage smiley


  • #3   26. jun 2014 man burde kunne teste LMM ved at rive stikket af den så den kører i nødprogram. For der burde den kunne tage flere omdrejninger.

  • #4   26. jun 2014 kan også være olie ved tændrørene faktisk grundet utæt ventildækselpakning

  • #5   27. jun 2014 Jubidition:
    Hvis det var olien ville du ikke kunne høre turboen skyde ud gennem luftfilteret smiley
    og nej, den går ikke i nødprogram når du hiver stikket af, den bruger "standard dataerne" der er lageret i computeren.

    Og det er ikke altid det virker bare at hive stikket af.

    Nikolaj K:
    Hvis du har mulighed for at låne en LMM synes jeg helt klart at du skal prøve det.
    er ret sikker på at det er fejlen her.


  • #6   27. jun 2014 Gurlo, den går i nødprogram da det er fastlagt epprom map den hiver fat i. Det samme sker hvis du piller stikket til lambdasonden og vandtemp føleren. Og angående olie kan det sagtens gøre den halter og ikke kan slæbe omrejningerne op når den skal trække.

    Hvis man piller stikke af LMM og bilen kører bedre bagefter har du fundet fejlen smiley rimelig simpelt


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #7   27. jun 2014 Man kunne også bare tage et multimeter og måle tingene igennem???
    så slipper man for at skulle skifte diverse dele, og prøve forfra osv osv....


  • #8   28. jun 2014 Og du vil måle hvad i en LMM? (det er en varmetråd bare lige til info) smiley

  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #10   28. jun 2014 Mener du man ikke kan udmåle en MAF sensor??? elller hva er det du hentyder til.
    Men kan da godt fortælle dig hvordan hvis du ikke ved det...
    På nettop denne model er der 4 stik ben på MAF.
    Ben 1 er en Stel.
    Ben 2 går til ECU
    Ben 3 er en plus.
    Ben 4 går til ECU
    kontroller om til plus og stel er ok.
    Her efter skal du måle dine signal ledninger som er 2 og 4, dette mener jeg kan gøres ved MAF sensoren, ellers skal du gøre det ved ECUen her er det stikben 12 og 13, men det burde som sagt kunne gøres ved MAF sensoren, dog er det bedst at gøre ved din ECU da der kan være EVT brud på en ledning her hvilket vil give samme effekt som en evt defekt MAF,

    men det du skal måle ved din signal er spænding dvs. Volt, og du måler i ben 2 og 4, ved MAF eller 12 og 13 ved ECU, her skal du have en Spænding på 1.5V i tomgang, og ved kort gas givning 3,6 volt, dette vil den stige til og så falde igen.
    Dette sker fordi som du selv siger varmetråden som fungere som en PTC modstand DVS modstanden falder ved koldere temperature, og herved kommer mere spænding igennem MAF sensoren og ECUEN ved på denne måde der kommer X mængde LUFT og giver tilsvarende mængde brændstof.

    Hvordan en MAF sensor virker er forklaret rigtig godt i denne video
    https://www.youtube.com/watch?v=Z3QuuEPef4k


  • #11   28. jun 2014 hej drenge 1000 tak for hjælpen tog chancen og købte en lmm i går. og det fantastiske er at nu virker bilen 100% igen


  • #12   28. jun 2014 Jeg spurgte hvad du ville måle ikke at man ikke kunne?

  • #13   28. jun 2014 Super Nikolaj !!
    Glad for at kunne hjælpe !
    Så betyder det jo bare at jeg havde ret angår den lmm.
    det er ikke altid det hjælper at hive stikket af.
    nogle gange skal der bare en ny på.


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #14   28. jun 2014 Det giver vel sig selv hvad man skal måle i en MAF sensor, hvis man ved hvordan, En MAF sensor er en MAF sensor eller LMM som du siger, om den så sidder på en toyota eller vw.
    Så at du bare spørger "og du vil måle hvad i en LMM" som om der enten ikke er noget at måle i den eller som om det er spild af tid eller whatever du hentyder til at du ikke mener man kan, så gik udfra det fra uvidenhed du udviste.
    Om ikke andet spørger du nok ikke en anden gang "om hvad de vil måle i en MAF/LMM sensor.


  • #15   29. jun 2014 Martin, nej det gør det nu ikke. Vil du måle gennemgang? Er det på en nyere type 5 benet MAF/LMM kan du måle forsyninfsspændingen. Er det opvarmningstiden til tråden har arbejdstemperatur? Og hvorfor bruge et voltmeter frem for et scope smiley Du kan sagtens måle ubrugelig data på den. Så som de ting du skrev der ikke rigtig giver den store ide om den virker eller ej. Du er nødt til at have nogle måleværdier og specifikationer og de er ikke ens om bilen er under belastning eller i frigear smiley så at sidde og spille konghans fordi man ved der er 4 ben betyder ikke man har ret smiley

    Uvidenhed er nok hvad man gør det til ikke Martin smiley


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #16   29. jun 2014 Gik ud fra trådstarter ikke havde adgang til et scope, nu skulle jeg give råd til en almindelig person uden erfaring med at måle, så ville det være lidt overkill at sige han skulle bruge et scope...
    og på denne 4 benet udgave er der også forsynings spænding.
    de data jeg har er i frigear, som jeg skrev skal du måle og holde op mod dine data.
    Dette vil til enhver tid være bedre end at hive stikket af, for at få styringen til at gå i nødprogram/nøddata, da motoren allerede kan være i nødprogram, så får man ikke det store ud af det.

    Selvfølgelig vil et scope give et bedre billede af spændings signalet,
    Jeg har altid kunne se en dårlig LMM med et multimeter, ved gas givning bare i frigear.
    du kan stadig lave en god vurdering med en multimeter måling, selvfølgelig kan du lave det bedre med et scope, men ikke alle har et scope.
    Nu vi er i gang så var det endnu bedre med en tester med indbygget scope og måleskema og måledata så du kan sammenligne din måling med en god måling.


  • #17   29. jun 2014 Vil ikke lave en stor diskussion, men forsyningsspænding på 5V er der ikke en i den LMM/MAF der sidder på vag bilerne smiley




  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #18   29. jun 2014 Du mener referance spænding smiley nej, men der er en forsyning på 12v fra bat spænding smiley

  • #19   30. jun 2014 vi er enige smiley

Kommentér på:
søger vag/golf 4 gti ekspert. "fejlkode"

Annonce