1.660 visninger
|
Oprettet:
søger vag/golf 4 gti ekspert. "fejlkode" {{forumTopicSubject}}
hej bg. i dag begyndte min golf af hakke hvis man gav den fuld gas. hvis man giver langsom gas tager den fint gassen men hvis man bare klamper den kan den kun tage 3-4000 rmp og står og skyder. "fri gear".
fejl koden er P1200 turbolader bypassmagnetventil.
P1128 multiplikativ blandingskorrektur.
jeg syntes også man kan høre turboen rimligt meget når den lufter ud, kommer igennem luftfilteret. det plejer man da ikke og kunne når den er std. N75 ventil'en er skiftet.
mangler seriøst hjælp
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
den skriver fejl på den ventil under manifolden.
men det er testere der driver gæk.
jeg skiftede luftmassemåleren og så virkede det.
(Og ja jeg prøvede selvfølgelig først at udskifte den del der var meldt fejl på uden held)
Er ret så sikker på du vil komme problemet til livs hvis du skifter din lmm.
Giv gerne svar tilbage
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
Hvis det var olien ville du ikke kunne høre turboen skyde ud gennem luftfilteret
og nej, den går ikke i nødprogram når du hiver stikket af, den bruger "standard dataerne" der er lageret i computeren.
Og det er ikke altid det virker bare at hive stikket af.
Nikolaj K:
Hvis du har mulighed for at låne en LMM synes jeg helt klart at du skal prøve det.
er ret sikker på at det er fejlen her.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Hvis man piller stikke af LMM og bilen kører bedre bagefter har du fundet fejlen rimelig simpelt
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
så slipper man for at skulle skifte diverse dele, og prøve forfra osv osv....
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
Men kan da godt fortælle dig hvordan hvis du ikke ved det...
På nettop denne model er der 4 stik ben på MAF.
Ben 1 er en Stel.
Ben 2 går til ECU
Ben 3 er en plus.
Ben 4 går til ECU
kontroller om til plus og stel er ok.
Her efter skal du måle dine signal ledninger som er 2 og 4, dette mener jeg kan gøres ved MAF sensoren, ellers skal du gøre det ved ECUen her er det stikben 12 og 13, men det burde som sagt kunne gøres ved MAF sensoren, dog er det bedst at gøre ved din ECU da der kan være EVT brud på en ledning her hvilket vil give samme effekt som en evt defekt MAF,
men det du skal måle ved din signal er spænding dvs. Volt, og du måler i ben 2 og 4, ved MAF eller 12 og 13 ved ECU, her skal du have en Spænding på 1.5V i tomgang, og ved kort gas givning 3,6 volt, dette vil den stige til og så falde igen.
Dette sker fordi som du selv siger varmetråden som fungere som en PTC modstand DVS modstanden falder ved koldere temperature, og herved kommer mere spænding igennem MAF sensoren og ECUEN ved på denne måde der kommer X mængde LUFT og giver tilsvarende mængde brændstof.
Hvordan en MAF sensor virker er forklaret rigtig godt i denne video
https://www.youtube.com/watch?v=Z3QuuEPef4k
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 6
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
Glad for at kunne hjælpe !
Så betyder det jo bare at jeg havde ret angår den lmm.
det er ikke altid det hjælper at hive stikket af.
nogle gange skal der bare en ny på.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
Så at du bare spørger "og du vil måle hvad i en LMM" som om der enten ikke er noget at måle i den eller som om det er spild af tid eller whatever du hentyder til at du ikke mener man kan, så gik udfra det fra uvidenhed du udviste.
Om ikke andet spørger du nok ikke en anden gang "om hvad de vil måle i en MAF/LMM sensor.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Uvidenhed er nok hvad man gør det til ikke Martin
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
og på denne 4 benet udgave er der også forsynings spænding.
de data jeg har er i frigear, som jeg skrev skal du måle og holde op mod dine data.
Dette vil til enhver tid være bedre end at hive stikket af, for at få styringen til at gå i nødprogram/nøddata, da motoren allerede kan være i nødprogram, så får man ikke det store ud af det.
Selvfølgelig vil et scope give et bedre billede af spændings signalet,
Jeg har altid kunne se en dårlig LMM med et multimeter, ved gas givning bare i frigear.
du kan stadig lave en god vurdering med en multimeter måling, selvfølgelig kan du lave det bedre med et scope, men ikke alle har et scope.
Nu vi er i gang så var det endnu bedre med en tester med indbygget scope og måleskema og måledata så du kan sammenligne din måling med en god måling.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
søger vag/golf 4 gti ekspert. "fejlkode"