{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.771 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 defekt baglys {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har en Peugeot 206 1.4 hdi fra 2004, som det seneste tid har haft problemer med baglyset. Når jeg starter bilen er det ikke altid at baglyset tænder med det samme. Hvis jeg giver baglygten et lille slag med hånden, så tænder de individuelt. Det kan også ske at baglygten tænder efter motoren har kørt et stykke tid...

Har hørt at det kan være dårlige kontakter eller stik, men har ellers forsøgt at rense kontakterne og stikkene. Nogen andre gode bud på hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 defekt baglys
  • #1   12. aug 2014 ordentligt stel samt ingen løse forbindelser?

• #2   12. aug 2014 Det virker ikke til at der er nogen løse forbindelser. Har forsigtigt klemt de små pinde i kontakten, således at de klemte sig bedre fast, men det løste ikke problemet. Stelforbindelsen ser også fint ud. Har dog hørt, at man kan gøre noget med stelforbindelsen, som måske kan løse det. Nogen der har hørt noget i den retning?

• #3   12. aug 2014 du kan fjerne lakken ned til metallet, så sætter du stel til og lakkerer ovenpå for at forhindre rust

men prøv at mål strømmen i alle ledningerne til baglygten og se om alle leverer den nødvendige strøm

• #4   12. aug 2014 Ok, takker Chris! Det vil jeg give et forsøg smiley

• #6   12. aug 2014 Jeg har nu kigget lidt på stelforbindelsen, som så fin ud. Sleb dog lidt på forbindelsen. Prøvede også at rense kontakterne og bladfjedrene, hvor pærene sidder fast. Nu er der slet ingen lys i venstre baglygte, som jeg har rodet med, men kun lys i højre baglygte. Kan jeg måle mig frem til, hvor problemet er opstået???

• #7   12. aug 2014 du kan måle på diverse ledninger om hvilke der fejler, og så vil du kunne finde frem til grunden til problemet smiley

• #8   12. aug 2014 Ok, med et multimeter? Og hvad skal jeg kigge efter...om der er spænding eller ikke spænding på?

• #9   12. aug 2014 ja, multimeter. altså, der skulle gerne være spænding på dem når lygterne er tændt

• #10   12. aug 2014 Ok, så må jeg prøve det. Så er det vel bare at måle på de forskellige bladfjedre og dernæst kontakten for at se hvor langt ude i ledningsnettet problemet sidder.

• #11   12. aug 2014 jep. husk nu at have nogen til at tænde for blinklyset samt træde på bremsen så du ikke tror et af ledningerne er defekte hvis det bare er et af dem.

• #12   12. aug 2014 http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=710629

kig på Diagram 6, kan være det hjælper en del smiley

• #13   12. aug 2014 Jeg kan konstatere, at det kun er selve spændingen til baglyset. Men hvordan fikser jeg selve kontakten. Alternativt bliver det noget med kabelsko og krympeflex...

• #14   12. aug 2014 Brug sort isoleringstape smiley meget nemmere, og du skal ikke bruge ild.

• #15   13. aug 2014 Har købt et multimeter fra Harald Skrald og den måler ca. 12.5v når jeg måler i stikket der sætte i selve baglygten, Så går ud fra at den enten er hele fatningen, hvor pærerne sidder der er dårlig eller selve forbindelsen mellem fatning og stikket. Spørgsmålet er dog stadig hvordan jeg reparerer selve stikket, da det er bittesmå pins der sidder i.

• #17   13. aug 2014 Ok, vil jeg prøve. Har du nogen ide om, hvad multimeteret skal stå på når jeg måler?

• #19   13. aug 2014 Godt så...! Nu har jeg prøvet lidt med mit nyerhvervede multimeter. Der er fuld volt til begge baglygter. Jeg har målt helt ude i fatningen på fjederbladene og her målte jeg ca. 12.6v på begge baglys. Det er dog kun det højre der virker og ikke det ventre. Sætter jeg pæren fra den højre baglygte over i den venstre virker den heller ikke. Hvis pæren kun rører pluspolen, så lyser den fint. Men hvis den rører både plus og stel, så lyser den ikke. Så er det vel stellet den er gal med. Kan se at der er en samlemuffe, hvor en ledning går ud i 3, så det kan vel være her problemet ligger...?

• #20   13. aug 2014 Det ser sådan her ud. Hvordan laver jeg det bedst?

profilbillede
  • #23   13. aug 2014 Ok takker. Man kan købe de dersens samlemuffer med metal indeni i Thansen. Jeg forsøger i hvert fald at samle dem ordentlig nu. Vil du anbefale at jeg samler alle enderne i én samlemuffe og så klemmer dem sammen og efterfølgende varmer dem?

• #25   13. aug 2014 Jeg er seriøst ved at bliver skør nu. Har pillet ledningen til stel fra og snoet dem sammen. Nu er det som om der er overgang i det hele??? SUK!!!

• #26   13. aug 2014 Tag på et Peugeot værksted, inden det nok bliver værre

• #27   13. aug 2014 Ja, det er nok løsningen. Problemet er bare at de skifter hele ledningsnettet. Det er jeg ikke interesseret i. Må prøve at lave en separat stelforbindelse til hver ledning og se om det hjælper.

• #29   8. feb 2015 Det der i sidste ende viste sig at løse problemet var 2 nye pærer LOL. Min lokale mekaniker fortalte mig, at hvis jeg var nødt til at slå på lygten inden den tændte, så var det næsten helt sikkert en pære, som var ved at gå.

Kommentér på:
Peugeot 206 defekt baglys

Annonce