{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

KomBARdo!
KomBARdo!
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Spørgsmål vedr. fælgstørrelser {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har ærlig talt ikke sådan 100% styr på de forskellige mål, når vi snakker fælge.

Mit spørgsmål går på, om nogle fælge, som jeg har fra en Opel Vectra C kan passe over på en Ford Mondeo MK4.

Det drejer sig om nogle 8 x 19" fælge med ET 35 og med krydsmål 5 x 110 som har været monteret på en Vectra C.

Hvis muligt, skal de over på en Mondeo MK4.

Sådan som jeg har kunnet finde ud af det, så er standardmålene på en Mondeo MK4, at den har krydsmål på 5 x 108. Standard ET er vist helt oppe i ET55.

Mht. hulafstand, er det så ikke noget med, at man med "slingrebolte" kan gå + / - 2 mm. hver vej?

Hvis det er korrekt mht. + / - de 2 mm. så ville de jo passe, idet Vectra´en har 5 x 110 mens Mondeoen har 5 x 108 - det er vel netop 2 mm.?

MEN - er det ikke noget med, at der også er forskelligt centerhul på de 2 biler?

Jeg har set siden:

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

men det er lidt irriterende, når mange nyere biltyper slet ikke er listet i oversigten smiley - herunder kan jeg ikke finde standardmålene på en Vectra C, og så ny en bil er det jo heller ikke. Kan ikke umiddelbart bruge målene fra Vectra A eller B smiley

Noget siger mig, at mit "projekt" ikke er muligt pga. centerhullet og evt. pga. en for stor forskel i ET, men kan i ikke hjælpe mig lidt på vej, og sige om det kan lade sig gøre?

Det er vel også noget med, at man ikke må forøge sporvidden med mere end 10 mm. pr. side....(sådan som jeg husker det)?? Hvis jeg derudover husket ret, så betyder mindre ET, at hjulet kommer længere ud mod skærmkanten, ikke sandt?

Kan ovenstående lade sig gøre??

Takker mange gange for jeres kommentarer på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. fælgstørrelser
  • #1   23. sep 2014 Hvorfor ikke bare prøve i første omgang om de kan gå på - så kan du bedst selv se om det kan lade jeg gøre uden alt for megen fikkumdik. Ellers er det bedre at sælge de fælge du har og så købe nogen der passer.

• #2   23. sep 2014 Slingerbolte er en mulighed. Om fælgene kan kommer 20mm længere ud pr side vides ikke da bredten ikke er nævnt. Men det jo et forsøg værd. Center hul er ikle nævnt men nogle gange kan man skifter centreringsring og å det til at passe.

Så prøv først om fælgen kan være der inden du køber bolte.

• KomBARdo!
    KomBARdo! Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #4   23. sep 2014 Tak for jeres svar.

Mondeo´en har jeg ikke fået endnu, så indtil da kan jeg ikke afprøve det

@Sø-Propel.....good point også mht. at jeg lige prøver det først, inden jeg køber bolte...de er nemlig heller ikke gratis, og dumt at stå med nogle man ikke kan bruge smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. fælgstørrelser

Annonce