{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.619 visninger | Oprettet:

C1/107/aygo holdbarhed? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ejer af en citroen c1, som er knap 2 år gammel nu med 25.000km på klokken og serviceaftale til 45.000km/5 år. Nu har citroen ringet og tilbudt mig serviceaftale frem til 75.000km, da jeg når op på de 45.000km på 3 år. Dog vil de have noget mere i månedlig ydelse til serviceaftalen, alt i alt render den op på ca 9000kr for de 2 sidste år, og her er mit spørgsmål så om det kan betale sig? Hvad er folks erfaringer med holdbarheden på de biler? Er der noget man typisk skal have skiftet mellem 45.000 og 75.000 km, som er dyrt? Det kan jo ikke betale sig hvis det er kun er normal service den skal have, men hvis der pludselig skal skiftes en kobling eller lign kan det måske bedre betale sig at beholde aftalen 2 år endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C1/107/aygo holdbarhed?
  • #1   3. dec 2014 Flere af de biler her har kørt 150.000 og ingen problemer.. Hvis du er tilfreds med at kører i den er det den billigste måde at komme frem på... Men komfort og kørerglæde får du aldrg i sådan en smiley

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #2   3. dec 2014 Koblingen kan sagtens finde på at ryge omkring de 60-70.000 km på dem.. Vandpumpen lige så.. Husk at kigge efter rust under dør listerne!! Men hvad går den aftale ud på forresten? At din bil er dækket i dele eller bare de skifter olie m. filter, luftfilter, på den osv hver 15.000/30.000km ??

    Lasse P beskriv køreglæde, det er nu meget sjovt at fræse rundt inde i svingene i en lille bil, lidt som at køre go kart smiley


  • #3   3. dec 2014 Med 68hk under hjelmen.. haha

    Come on !


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #4   3. dec 2014 Nu ejer jeg selv en gsxr 750 k7, med små 150 hk på 195 kg, så jeg kan godt lide fart, men jeg elsker også at udfordre mine egenskaber og det gør man sq ikke ved at køre ligeud... Bilen skal bare op på 70-80 stykker og så ind i nåle svingene, her er det sq lige meget om den har 150 eller 70..

  • #5   3. dec 2014 lasse P jeg ville give kristofferda ret da min er sænket er den faktisk ret sjov og køre smiley
    min aygo har gået 240 og køre stadig som en drøm smiley skiftede koblingen da jeg købte den og så har lidt her der men det er også 05 model:) men ellers ville jeg nok beholde service aftalen smiley


  • #6   3. dec 2014 Køreglæde i de små æsker?! Nu må i fanme stoppe jer selv... Det er her det virkelig viser sig hvor twisted vores oplevelser med biler er blevet af, at vi økonomisk er tvunget til at køre i de billigste af det billigste discountbiler...

    Jesus Christ.. Det eneste der kunne gøre disse biler bare tilnærmelsesvis sjove at køre i, er tanken om at de er billige, og at man så kan være totalt ligeglade med dem... Og derfor ikke behandle dem pænt.. Som da jeg købte en gammel sierra til 3000kr og kørte uden at tage det mindste hensyn til bilen. Det gav en vis frihed at kunne behandle bilen som jeg lystede.. Men igen, disse discountbiler er jo ikke engang billige nok til at man kan have sådan et forhold til dem..


  • #7   3. dec 2014 JA OG JEG HAR 2 STK CBR1000R - En bane og en gade !

    Hvor vil du hen med snakken ?

    Alt i alt er det bare en lorte bil sådan en lille pis æske.. Så at sige den giver dig andrenalin kick er lige vildt nok.. Hader bare selv personlig de små biler og jeg føler virkelig oprigtigt det er en billigt pis det hele ! Giver mig en kvalm fornemmelse når jeg kører i en minibil !


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #8   3. dec 2014 ok men jeg har så også 30 Ninja h2r, vil bare hen at min tid på knutten er hurtigere end din! Fint nok lasse P men det er dem der er flest af på DK vejene, jeg smiler til dig næste gang jeg tanker, smiley

    Er du ordblind? hvor skriver jeg det giver mig et kick?


  • #9   3. dec 2014 Lasse P..

    Jeg hader også små mikro biler, men nu er det ikke det som tråden handler om vel, hvorfor opretter du så ikke en tråd hvor du kan hælde galde ud ?

    Trådstarter 9000kr er også en slags penge over så få km/år.. jeg har ingen personlige erfaringer med bilen, men den slags serviceaftaler er jo for at forhandleren skal tjene penge i bund og grund, nogle gange sker det så at forbrugeren for brug for den aftale, men jeg ville altså spare de penge hvis jeg var dig.


  • #10   3. dec 2014 Hej - For at svare så kommer det an på hvad den service aftale dækker - dækker den alt, så ville det måske være en meget fin ide, men hvis den kun dækker service, så ville jeg måske holde mig fra det, for du kan få lavet meget for de penge - men det er bare min personlige holdning.

    Og ja man kan godt have det sjovt i en lille bil det kommer bare an på hvad man syntes er sjovt... Og vi alle har biler vi ikke kan lide, og alle har bilstørrelser og mærker vi ikke kan lide - har det selv på den måde med Audi-kører har ikke mødt en der kan køre bil endnu, og ville hellere tage bussen end at køre i en...

    Men har selv en gammel veteran cab, som jeg nyder om sommeren og det er atmusfære der gør det - Har også jeg lille gocart af en bil der er sat rigtig op i undervognen og den er jo sjov i alle sving hvor mange af de store biler ikke kan følge med. Samtidig syntes jeg også det er sjovt at tage pajeroen ud, for det er luksus at køre i, samtidig kan man grine af alle de Audier der sidder fast om vinteren.

    Men det er jo der vi alle er så forskellige... og finder man bilen sjov, så skide være med hvad folk mener, for det er ikke sikkert man finder det de syntes er sjovt...


  • #11   3. dec 2014 haha Henrik F Den skulle lige med..

    Audi er kongen over alle premium mærker og det mest progressive mærke i øjeblikket.. De overhaler andre premium mærker med et langt forspring hvad angår salg ude i verdenen...


  • #12   3. dec 2014 Blandt alle de biler jeg nogensinde har kørt er den C1 og den Aygo som jeg har lånt af familiemedlemmer, samt den Suzuki Alto jeg selv har ejet, de mest uinspirerende og ukomfortable biler. De udførte simpelthen kun den aller mest basale funktion som transport fra A til B.. Og selv da jeg havde prøvet at affinde mig med det, var jeg meget tæt på at skille mig af med min Alto efter jeg tog en tur til Kbh. Fra Aarhus.. Jeg blev decideret i dårligt humør af så ringe en bil på en længere tur.. Jeg bliver lidt sørgmodig ved tanken om, at disse biler, om nogle år, bliver de billige biler som nye bilentusiaster har råd til at begynde i.. Medmindre de selvfølgelig er så billigt producerede at det bliver "køb og smid væk" biler..
    Peace out..


  • #13   3. dec 2014 Lasse p: jeg har selv en 200sx, c1'eren er konens bil, undtagen i vinterhalvåret, der må vi desværre deles ;-)....
    Service aftalen dækker absolut ALT undtagen dæk, inkl vejhjælp og lånebil... Men syntes at 9000 kr er meget for 2 år i sådan en bil, dog kan det hurtigt betale sig hvis feks kobling og vandpumpe går som kristofferda skriver.... Og det er jo trods alt konen der kører i den så måske man skulle regne med et koblingsskift inden de 75.000 smiley


  • #14   3. dec 2014 Det er helt sikkert generatationen køb nyt hver gang..

    En bil i denne klasse har en gns. levetid på max 10-12 år vil jeg påstå..

    Du kan stadig finde en Audi 80/100 fra 1992 smiley


  • #15   3. dec 2014 Lasse P .. Du kan også stadig finde en golf 2 eller kadett fra 1984.. Rolig nu med Audi fanboy mentaliteten smiley bevares, Audi er skam fine biler, men i klasserne hvor man normalt ser konkurrencen (BMW, Mercedes og Audi), er det marginaler der adskiller dem. Personligt vil jeg hellere trille rundt i en nyere BMW, end en Audi, da jeg synes Audi har haft en lang periode med kedelige og meget ens design.

  • #16   3. dec 2014 Audi er efter VW overtagelsen blevet et kønsløst prestige mærke hvor man kan opnå høj status uden at gøre noget aktivt for det eller vide en pind om biler og køreegenskaber, ellers havde man ikke købt Audi...

  • #18   3. dec 2014 de er sgu stærke. især når det er den nyere model(2år) som du skriver. så er børnesygdommene lavet.. så jeg ville sgu ikke ofre de penge. husk at der skal være lidt "slub" i koblingspedalen når du træder ned. den må ikke være stram i kablet lige med det samme. bare den har lidt "slub"/vandring er det fint.

  • #20   3. dec 2014 vandpumpen gik kun på modellerne indtil 2007 mener jeg det er smiley og hvis du ikke kører som en gal, fejler de egentlig aldrig noget efter min mening (er mekaniker på aut. citroën værksted) jeg havde i dit tilfælde sparet de penge, det tror jeg på ingen måde kan svare sig.

  • #23   3. dec 2014 Bilen er aldrig undervognsbehandlet, så det var måske en ide... Jeg kører ikke som en gal, gør damen bestemt heller ikke, men den kører mange korte ture... Det lyder indtil videre ikke som om der er de store reparationer inden 75.000km, derefter er det alligevel ikke muligt med serviceaftale længere, så det ender nok med jeg ikke forlænger aftalen....

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #24   4. dec 2014 Shit så dør min snart den er fra 2006 og altså snart 9 år gammel smiley , dog uden rust - som pava manden selv sagde i start 2014. smiley og ja det koster kun 3000 hos pava / dinitrol, at få den behandlet med hulrum! Det er billigt for en bil, men den er jo også lille smiley Jeg ville klart anbefalde dig at gøre det...

    Koblingen kostede 3500 at få skiftet. Vandpumpen ved jeg ikke.. men ja 9000 flyver hurtigt afsted..


Kommentér på:
C1/107/aygo holdbarhed?

Annonce