INGEN STRØM I BILEN!! {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg har en Mazda 3, som jeg er rigtig glad for. En ting jeg til gengæld er mindre glad for er at den suger strøm et eller andet sted i bilen og den er derfor død hvis den har stået en eller to dage uden af være startet
- Jeg har allerede haft en kabel med lys (kan ikke lige huske navnet) i den ene ende og en klemme i den anden som jeg har sat imellem minus polen og det kabel som skal på der. Kan så se at den lyser hvilket jeg går ud fra betyder at den tager strøm. Har på samme tid prøvet at pille hver eneste sikring ud for at se om det ville afbryde strømmen et sted, men nej...
Det skal lige siges at bilen er slukket på det her tidspunkt.
Er der nogen herinde som kan hjælpe mig evt. med hvad jeg kan gøre? På forhånd tak!
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 399 Svar: 4.993
Måske dit batteri er klappet sammen?
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
Hvad jeg mener at at jeg sætter "nålen" på minus og tager minus kablet af og smækker klemmen på kablet og kan se at der går strøm fra batteriet til bilen ved at lampen lyser.
- Ved ikke om batteriet er ved at være der, men det kunne jo selvfølgelig tænkes..
I må altså lige sige til hvis jeg er helt ude og skide. Har ikke den store forstand når det kommer til strømmen i bilen.
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 399 Svar: 4.993
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
- Så tror jeg jeg prøver at skifte batteriet
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Den måde som i beskriver siger INTET om afladning på bilen ! ! ! !
Det kan heller ikke gøres ved at tilslutte et voltmeter i serie med et af batteri kablerne ! ! !
Der er kun en metode der duer - afmonter et af batterikablerne og tilslut et amp.meter i serie med kabel og batteri og vent så til bilen går i "dvale" (tager fra 3-4 minutter til ca. 20 minutter) derefter bør strømmen være under 0,1 Ampere men som regel er den under 0,01 Amp. som ca. er det som vognens ur bruger .
metoden med at afmontere sikringer virker somme tider men IKKE altid da det kan være forbrugere der ikke er sikret som er problemet !
hilsen polobjørn
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
hvis den går ud af dvale når f.eks en sikring sættes i igen må man vente igen på dvale !
hvis det med sikringer ikke virker må man på jagt efter ting (relæer styrebokse m.m.) som er "lidt varme" når man mærker på den (kommer an på afladningens styrke) men også sådanne ting som radioen der ikke slukker helt (dårlige memory funktioner) og alle de andre småting !! kan være MEGET svære at finde - tager lang tid - koster meget på værksted !
polobjørn
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
Målte strømmet til at være de 0,01, så den hev altså ikke for meget strøm ud. Jeg skiftede batteriet til et nyt Varta batteri og det ser ud til at have ordnet problemet.
Bare til information hvis nogen skulle have det samme problem.
- Tak for hjælpen alle sammen og god aften!
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
fint - den strøm du måler er hvad ur og div. back up bruger så det er helt i orden
polobjørn
INGEN STRØM I BILEN!!