{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.780 visninger | Oprettet:

Hvid røg ud af udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Min mors Fiat Punto ELX udleder hvid røg ud af udstødningen og der skal fyldes cirka 300 ml olie på hver tredje uge. Men er ikke sikker på den "sluger"/bruger olien, da den også drypper lidt olie. Vandstanden er fin og stabil og der er ikke olie i vandet. Toppakningen er, ifølge tidligere ejer skiftet for omkring 35000 km siden. Bilen starter og køre ellers helt som den skal, starter altid, hakker ikke eller lignende. Tænker måske det er kondensvand i udstødningen, men kan der virkelig være så meget? Den gør den både kold som varm. Hvad kan det ellers være?
Takker på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid røg ud af udstødning
  • #1   20. feb 2015 Hvid røg = vand

• #3   20. feb 2015
    Olie = blå røg
    Vand = hvid røg

Efterfylde 300mm olie hver uge har intet med vandet at gøre, det bruger den eller taber det

Er vandstanden stabil bruger den ikke vand

Min bil ryger også hvidt, den kan godt gøre det flere kilometer og den bruger heller ingen olie + vand, en god tur på motorvejen og det er væk, men jeg er ligeglad

Så kør videre og glem det, det er bare kondensvand i udstødningen

My 2 cent

• #4   20. feb 2015 Kim P: Olien er godt sort, men prøver at skifte den her senere på weekenden. Men der bliver jo somsagt tilsat lidt nyt næsten hele tiden. Olie påfyldningsdækslet, hvordan det ser ud? Uden at være sikker på hvad du mener, kan jeg sige at der er ikke kondensvand på den når jeg tager den af efter bilen har kørt.
    Kørselsmønster, den køre cirka 30-35 km om dagen med 30% by 40% motorvej og 30% landevej.

Kisser: Bilen har gjordt det de sidste 8000 km, så tror for så vidt ikke det er det helt store problem. Men syntes bare det lugter underligt, måske af olie, når jeg står bag bilen, men kan lige så godt være det bare er mig.

Problemer er at jeg skal køre hende til Prag i den om et par uger, og da der kun er ansvar på den, ville det være træls at stå med en bil der ikke kan køre midt på motorvejen i Tyskland uden SOS kort.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #6   20. feb 2015 min Punto EXL ryger også meget ... Hvid røg.. det skyldes at lambdasonden er i stykker, og den får aaaaaaaaaaaalt for meget benzin!.. (Den røde dyse lampe lyser.)

• #7   20. feb 2015 Joker: ja det kan være det er det, for kan ikke få den over 14 km/l på trods af at den er opgivet til 17,5. Tror jeg vil prøve at skifte den hvis det ikke bliver for dyrt

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #8   22. feb 2015 Bare få sådan en universal.. til under 500...
    Det gør jeg.

• #9   22. feb 2015 Men min røde lampe lyser dog ikke, men kan være jeg skal prøve alligevel

• #10   22. feb 2015 Det er koldt ude kig på alle andre ældre benzin biler de ryger også Hvidt pga katelysatoren omdanner HC til vand og derved damper det

Kommentér på:
Hvid røg ud af udstødning

Annonce