3.858 visninger
|
Oprettet:
Octavia '04 | Centrallås - problemer {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Ikke nok med at min venstre bagdør slet ikke kan åbnes mere, så fejler den fjernbetjente centrallås også.
Jeg kan godt låse og låse op med nøglen, men fjernbetjent går ikke så godt. Det blev gradvist dårligere med passagerdøren først og derefter førerdøren.
Er det noget kendt og er der et/flere steder jeg lige skal tjekke først?
Jeg har taget dørbeklædningen af, i håbet om at kunne se noget åbenlyst, men uden held.
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
Ja, jeg kan godt bruge knapperne. Lige pt. er førerbeklædning taget af, så kan ikke se om "pinden" går op og ned. Men der sker noget derinde, kan jeg høre/se.
Og passagerdøren låser vist også, og vist også op.
chris c
Er vi ude i noget ala det her > http://www.briskoda.net/forums/topic/126257-octavia-1-replacing-door-latch-microswitch/
Det lyder satme godt nok som en ordentlig omgang - og SÅ meget perlestensmekaniker er jeg vist ikke
dec 2003
Havde godt hørt det med ir i vinduesstik/elrude halløj nede fra VW værkstedet.
At det kunne påvirke centrallås-gøjemøjet.
Men så snakker vi hele vindues-oprulningssystemet ud, eller hvad?
Det jég tror er låsemotoren, sidder sådan, at jeg (umiddelbart) ikke kan få stikket af, og er gået i stå - og at skal pilles ud, ved hjælp af de to skruer "fra siden i døren".
Og stikket til elruden synes jeg heller ikke giver mening, hvordan den "klikkes" af.
dec 2003
Men jeg må prøve at lure, hvordan det stik kommer af. Synes ikke det lignede andre stik, med at man lige trykker en "pal" eller lign. for at få den af.
dec 2003
hvis "alt andet" slår fejl, så må jeg jo i gang med at skære hul
dec 2003
Jeg har lige kontakt til et værksted, som jeg håber lige kan kigge på det, før det indgreb der skal laves
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 5 Emner: 83 Svar: 543
dec 2003
Men tænker andre ved det bedre
Husker sgu ikke engang hvad der skete med min
Octavia '04 | Centrallås - problemer