{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

Finn J
Finn J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Tandrem Opel Zafira {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Jeg har i fredags fået skiftet komplet tandrem på værksted. Har kørt fint hen over weekenden, men i dag har den kørt lidt uendeligt, gået i stå flere gange ved igang sættele og nu har den mistet træk kraften og går meget ujævn. Mit spørgsmål er om en fejlmonteret tandrem kan forårsage dette problem, eller om det er noget andet der er kommet til. Har været forbi værkstedet, men en test viser kun en indsugnings fejl , som de mener skyldes en eller anden ventil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem Opel Zafira
  • #1   13. jul 2015 Indsugnings fejl kan meget vel være tandrem der er hoppet.
    Tilbage til værkstedet igen, og få dem til at kontrollere at den ikke er hoppet i remmen, det kan " bare " være ½ tand den er hoppet

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2015

#3   13. jul 2015 Efter jeg havde været derude i dag satte de tester på som skrev indsugningfejl. De mener det er EGR ventilen, og de skal så se på den i morgen. Jeg er bare lidt bange for at det hænger sammen med skift af tandrem, men har ikke en dyt forstand på den slags her. Ville være rart at kunne smide et eller andet klogt i hovedet på dem i morgen smiley

• #4   13. jul 2015 Det er tit et problem på 1,9 motor modellerne med egr ventilen og hvirvel spjælde på indsugningen er defekte, såå svært at sige det er tandremmen / men den kan have en defekt not på krumtapshjulet , så får de startbesvær og kørsels problemer fordi den slår sig 1/2-1 tand i sløre på hjulet, og til sidst kan den rykke ventilløftere/vippearme fordi tandrem smutter

• #5   18. jul 2015 Hvis den hopper 1 tand på krumptappen er det kun ½ tand på knasthjulet smiley

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2015

#6   5. aug 2015 Takker for alle svar. Tandrem er kontrolleret, egr ventil skiftet, det hjalp en del....men men men, den hugger, lyder som den ikke kan få "luft" kun ved normal kørsel i 1 og. 2 gear. Køre jeg rask til er der ikke noget. Er der nogen bud på hvad det kan være denne gang?

Kommentér på:
Tandrem Opel Zafira

Annonce