{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C utæt
  • #1   24. jul 2015 Der er sporemiddel i det R134A der er fyldt på dit anlæg, det er sandsynligvis grønt. Hvis der er en utæthed i systemet kan du se det klart og tydeligt. Men hvis du ikke bruger det regelmæssigt tørrer pakningerne i pumpen ud, og kølemidlet fordamper. Derfor skal du huske at bruge dit aircondition jævnligt, også om vinteren.

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198
    #2   24. jul 2015 Jeg har ikke kunne finde nogen grønne spor i motor rummet , mener jeg bruger det regelmæssigt , 2-3 gange om mdr ,

• #3   24. jul 2015 Enten skal der sporestof i kølemiddelet, som du så kan se med UV lys.
    Ellers skal du have systemet trykprøvet og hvor man så kan bruge en "sniffer" til at finde utætheden. Den er sikker hver gang, og tager sjældent over 15 min for en mekaniker når systemet er tomt.

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

#4   24. jul 2015 Takker ,vil forsøge mig den vej
    PS
    Jesper du hjalp mig med et råd vedr min kobling på min T. Sport , med justering inde ved pedaler
    Det hjalp 100 % takker

• #5   24. jul 2015 Præv og kig din ac kondensor, den er nok utæt, pga stenslag.

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

#6   24. jul 2015 Den er nærstuderet, synes ikke jeg kan se nogen utætheder selv om den absolut ikke ser ny ud mere

• #7   24. jul 2015 Du kan ikke se utæthederne med det blotte øje. Så ville systemet være tømt i løbet af 30 sekunder smiley

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

#8   24. jul 2015 Ja det er det der er problemet , fik den fyldt i efteråret, og nu virker den ikke mere, går ud fra at væsken er under tryk

• #9   24. jul 2015 Ja der står ca 5 bars tryk på konstant når systemet er slukket.
    Men igen.. Der skal enten sporestof i så du kan se det efter noget tid med UV lys, eller også skal systemet trykprøves, hvor man så bruger en "sniffer" til at lugte sig frem til hvor utætheden er. Sidstnævnte plejer at finde fejlen inden for 10 min.

• #10   24. jul 2015 Hej
    Det er med 80% sandsynlighed kondensoren som lækker grundet salttågetæring og uden behørig afskyldning gennem vinteren.,
    De øvrige 20 % altmuligt andet
    MVH KP

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

#11   24. jul 2015 Jeg er sikker på at det er en bette samling aller dybest inde i instumentbordet, der kræver at jeg starter med at pille venstre baglygte af for at komme ind til smiley og som sikkert koster 5 kr i stumper + 7500kr , i arbejdsløn

• #12   25. jul 2015 Hej
    Alle samlinger er tilgængelige udefra uanset mærke og ofte i "tandem" hvor både væske og damprørrene er samlet i koblings blokke med specielle nitri kunsstof pakninger fastvulkaniseret på aluringe af hensyn til absolut tætheduanset det høje arbejdstryk og kølemidlets karakter. Igen grundet især salt tæres også kølerørrene lige under gummipakninger så væsken langsomt undslipper.
    Pakningerne koster i løsvægt lidt mere end kr 5. Ved den høje forhandlera avance f.eks. Kan man med fryd slippe kr 110 pr StK.
    I sjældne tilfælde kan der forekomme mikroskopiske huller i alurørene
    M.v.h. KP

Kommentér på:
A/C utæt

Annonce