{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.634 visninger | Oprettet:

Utæt A/C {{forumTopicSubject}}

Hej jeg var nede og få fyldt væske på mit A/C i fredags da systemet så blev trykprøvet kunne værkstedet så finde en utæthed, værkstedet ringet og sagde at de kunne lave det mandag middag, jeg kunne hente bilen mandag eftermiddag, det er sådan set fint, men her i dag har jeg fået en mail hvor værkstedet, siger at dertil koste omkring 3000 at få lavet.

Jeg tænker om det er nødvendigt at få det lavet, betyder det noget for bilens egenskaber og brug hvis jeg ikke laver det,

Det er den første bil jeg har med A/C så jeg er jer ikke vant til at bruge det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt A/C
  • #1   10. mar 2013 A/C er jo "bare" en luksus, men på nogle biler er det en vital del af f.eks klimaanlægget, så hvis du nu lige fortalte hvilken bil det handlede om, kunne det bare være SÅ meget nemmere at svare på dit spørgsmål...

• #2   10. mar 2013 a/c har ikke nogen betydning for motoren om det virker, tværtimod er det dyrere i brændstof når det virker og man køre med det tændt, men du har så bare ikke den køle egenskab om sommeren

• #3   10. mar 2013 Men man kan sige at hvis du venter la os sige et år, og du så finder ud af at du godt vil ha det lavet, så kommer det til at koste en del mere skal du regne med, der kan vi godt snakke 10-14000,- da din a/c pumpe tørre ud, forstået på den måde at den olie der er tilbage i pumpen liggernede i bunden. det kombineret med fugt resultere i at den ruster indv. Eller rustergør den ikke, da der ikke er jern i, men bare for at make a point og være lidt forståelig smiley

• #4   10. mar 2013 Lav det, det er noget af det bedste en varm sommer dag jeg skal aldrig have en bil uden AC eller fartpilot for den skyld

• #5   10. mar 2013 Sajmon ™:
    Hvad har A/C med klima anlæg at gøre?
    Du kan da godt bruge klima anlæg uden at tænde for A/C? smiley

martin o:
    Altså hvis du ikk bruger det så kan du jo være ligelgad.. men ved ikk om det bliver som aNONYMOUS uSER skriver.. Hvis det kun bliver værre så skal du jo gøre op med dig selv om du vil droppe A/C helt ved bilen..

• #6   10. mar 2013 det er da en fordel til at fjerne duk og fugt fra kabinen

jeg ville få det lavet.. og de laver jo nok mere end bare at tætne det

• #7   10. mar 2013 som aNONYMOUS siger, så bliver kun dyrere i længden hvis du ikke laver det nu, men senere beslutter dig for at få det lavet..

Men nej. Det har ingen indflydelse på resten af bilen overhoved.

• #8   10. mar 2013 A/C er f.eks den del af klimaanlægget der sørger for at temperaturen kommer ned under udendørstemperaturen når du stiller på det?

• #9   10. mar 2013 Sajmon ™:
    Altså min tiguan tænder ikk for det når jeg sætter temp ned.. smiley
    Kun hvis den står på auto.. Men ja giver mening lige i det punkt, men det er jo stadig ikk en yderligere ulempe hvis man har klima.. Det påvirker på samme måde..

Ikk fordi klima stopper med at virke eller bilen failer mere.. smiley

• #10   10. mar 2013 Hvis de giver så præcis en pris, så ved de jo nok, hvor den er utæt henne. Og medmindre det er kondenseren eller fordamperen, der er utætte, så snakker vi en gummipaking til 1 krone, som skal udskiftes. Så synes jeg, at en pris på 3k lyder helt hen i vejret...

• #11   10. mar 2013 Tak for alle de gode svar, men som jeg læser det, så vil det være en god ide at få det lavet, dog ikke nødvendigt.

Jeg tager kontakte til værkstedet og prøver at få prisen lidt ned da det vil gøre min beslutning nemmere, ved ikke om det er en normal pris for sådan noget

• #12   10. mar 2013 Det kommer jo an på hvad fejlen er.

3000 får man ikke meget A/C service for idag. smiley

• #13   10. mar 2013 Nej, for 3000 får man ikke A/C service nogen steder - man får det for 500

• #14   10. mar 2013 De 3000 skulle dække rep af utæthed og på fyldning af væske,

Jeg gav først 495 for service inkl trykprøve og væsker og det var ved den trykprøve man en utæthed

• #15   10. mar 2013 Klimaanlæg er en udbygning af et A/C-anlæg. Klimaanlæg kan holde en bestemt temperatur i bilen ved hjælp af termostater i kabinen. Når det er varmere udenfor end indenfor, anvendes A/C-anlægget til at producere kold luft, så temperaturen kan holdes nede i kabinen til den temperatur, man har sat den til. Men er det koldere udenfor, så benyttes A/C-anlægget selvfølgelig ikke.

Men man kan altså ikke have klimaanlæg uden også at have A/C-anlæg. Klimaanlægget er en udbygning af A/C-anlægget.

Kommentér på:
Utæt A/C

Annonce